Beantwoord

Glasvezel aangevraagd en toen hoorde we niks meer !!


Reputatie 2

 

Hoi Allen 

T-mobile kondigde met veel Bombarie Glasvezel aan in rotterdam, ik heb bewust gewacht tot de FTH aansluitingen opgeleverd waren.
Daarna nog bewust 3 maanden gewacht, afgelopen februari aanvraag gedaan sindsdien niets meer vernomen! ( klanten service heb je niks aan) meerdere malen gebeld.

Hoe lang duurde het bij jullie ? tot dat je daadwerkelijk over kon op glas ?

 

Gr, 

 

Dani 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 24 March 2023, 11:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Danielson Ik heb het gelijk voor je gecheckt hoe het zit en zo te zien heeft VolkerWessels Telecom (aannemer) wel al het verzoek om naar Glasvezel overgezet te worden geaccepteerd. Ik zie alleen niet terug per wanneer alles gereed wordt gemaakt in ons systeem. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met VolkerWessels Telecom op 0881860444. Zij kunnen jou meer vertellen over de oplevering op jouw adres en jouw andere vragen beantwoorden! 😊

Het verschilt per adres hoe lang dit duurt, omdat dit afhankelijk is van in hoeverre de glasvezelaanleg is en wat er nog precies moet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Danielson, dank voor dit topic! Ik snap heel goed dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Het ligt echt maar net aan je adres en de staat waarin de vezel is. Ik zie dat we voor jou bezig zijn met VolkerWessels Telecom om glasvezel op te leveren. Weet dat wanneer wij groen licht krijgen, wij meteen actie ondernemen en een installatiemonteur naar je toe sturen. Via My T-Mobile Thuis houden we je zo goed mogelijk op de hoogte. Mocht je vragen hebben aan VWT over wat je kunt verwachten op dit moment, dan kun je die stellen via 088-1860666. Mocht je binnenkort nog vragen aan mij hebben dan ben ik er voor je, stel ze gerust!

Reputatie 2

Wat betreft de aansluisting, dit is een foto van mijn meterkast DEC 2022. 

Zoals jullie kunnen zien is de aansluiting allang gereed, kwestie van lijn activeren mediaconverter erop en aansluiting/lan naar de modem. 

Naar mijn mening maakt T-mobile het zich wel erg makkelijk, en schuift alle verantwoordelijkheid naar de uitvoerders toe. 

Als een provider een dienst aanbiedt is hij verantwoordelijk voor de coordinatie ! niet de gebruiker.. nu zie ik constant op het forum bel met die, bel nog eens met dat etc.. 

Daarin moet t-mobile zich echt gaan verbeteren! 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

 

Als een provider een dienst aanbiedt is hij verantwoordelijk voor de coordinatie ! niet de gebruiker.. nu zie ik constant op het forum bel met die, bel nog eens met dat etc.. 

Daarin moet t-mobile zich echt gaan verbeteren! 


Helemaal mee eens: wij leveren de diensten en zijn hierin dus hoofd- en eindverantwoordelijk. Het is erg eenvoudig om naar andere partijen of partners te wijzen, maar wij moeten de oplevering in goede banen geleiden. Waarom ik echter het vermoeden heb dat er naar de uitvoerder gewezen wordt, komt doordat wij nog geen groen licht hebben gekregen en daardoor geen oplevering kunnen afronden. Dit is misschien wat gemakkelijk en hiermee doen we het technische aspect allicht ietwat te kort, maar het komt erop neer dat we momenteel nog geen mogelijkheid hebben om jouw verbinding op te leveren. Zodra dit wel het geval is, krijgen we eindelijk groen licht en zullen we er alles aan doen om het direct gebruiksklaar te maken. Sorry voor alle ongemak!

Reputatie 2

Ik ga per 1 juni verhuizen, en blijf woonachtig in Rotterdam Kralingen/Prinsenland. 

Als ik naar de andere topics op het forum omtrent Glasvezel/rotterdam/kralingen kijk ben ik als de dood om T-mobile aan te houden.  Ik werk 3 van de 5 dagen thuis als IT,er voor mij betekent geen internet/niet kunnen werken.

ik heb wat aanvullende vragen:

is het mogelijk zowel een DSL als Glas vezel verbinding actief te hebben op hetzelfde adres ?    

Zou je me aanraden om nu al de verhuis service in te schakelen ?? 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Danielson . Leidend in dit geheel is de postcode checker van T-Mobile.  Wat staat daar als mogelijkheden voor jouw adres?  Als daar nog DSL (100 down / 30 up) staat, dan is dat nog leverbaar. Je zou dan na oplevering een verhoging kunnen aanvragen naar glas. Maar als nu al alleen glas (100/100 etc) wordt vermeld, dan is DSL geen optie meer. Je zou dan misschien iets met een mobiele verbinding kunnen doen. Maar dat heeft wel z'n beperkingen, zeker voor het echte snelle stabiele werk.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Danielson, van harte gefeliciteerd met je nieuwe thuis! 😃 De status van de glasvezelaanleg verschilt sterk per gebouw en per VvE. Vooral bij hoogbouw zijn de oplevertijden langer. Zowel de VvE als de aannemer zullen je het beste de stand van zaken kunnen vertellen wat betreft de aanleg van glasvezel in jouw woning of gebouw.

Ik zou je ook zeker aanraden om nu al glasvezel en de verhuizing aan te vragen zodat wij alle voorbereidingen tijdig voor je rond kunnen krijgen. Mocht het je toch veel te lang duren dan zit je tot 14 dagen na de oplevering van het glasvezel nergens aan vast.

Stel gerust alle vragen die je nog hebt, ik hoop dat je jezelf snel helemaal thuis voelt op je nieuwe adres!

Reputatie 2

Dit is toch werkelijk schandalig hoe T-Mobile met klanten omgaat! We zijn inmiddels 8 weken verder en geen enkele vorm van communicatie! 

 

Het idee wat ik had van T-Mobile is echt veranderd! 

Pfff ik heb er ook geen vertrouwen meer in, ben bijna 9 maanden bezig. Wat een ellende allemaal zeg. Hoop dat het snel opgelost word voor je Danielson. 

Reputatie 2

En nog steeds horen we alleen maar krekels hier !! 100 dagen later ! 

staan op het punt te gaan verhuizen dus dat wordt afscheid nemen van t-mobile. 

Ik ga de oude t-mobile missen,  maar de huidige zeker niet! 

Reageer