Beantwoord

Glasvezel aansluiting

  • 14 November 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Sinds begin oktober een glasvezelverbinding aangevraagd bij T-mobile. Ik zou vanaf 1 november verhuizen naar mijn nieuwe adres. Tot op heden heb ik na veel bellen en navragen nog steeds geen afspraak met VolkerWessels om een glasvezelpunt te trekken naar mijn huis. Ik zit nu al een halve maand zonder internet zonder enig zicht op wanneer dit gaat gebeuren, ik hoor alleen steeds maar; je wordt gebeld door VWT, dit wordt al een maand gezegd en ik word maar niet gebeld. Ook bellen rechtstreeks naar VWT heeft geen zin, de hoorn wordt er steeds maar opgehangen of er neemt niemand op. Graag zou ik willen weten wanneer ik een glasvezelaansluiting kan verwachten. Anders moet ik op zoek naar een andere provider tegen mijn wil in. Ik ben namelijk al klant van jullie mobiele services.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 15 November 2022, 09:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hessel98, goed dat je aan de bel trekt, ik wil zeker niet dat je tussen wal en schip belandt! 

Omdat de eigenaar van het glasvezelnetwerk KPN NetwerkNL is willen ze dat het contact over de aanleg via hen verloopt. Je kan hen contacteren op 0880-063744 en zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Zelf ben ik ook uitgebreid op zoek geweest naar alle beschikbare informatie die KPN NetwerkNL heeft doorgegeven en momenteel zijn zij nog in de fase dat ze bezig zijn om het glasvezelnetwerk af te ronden alvorens ze aan de huisaansluitingen zullen beginnen. 

Ook wij vragen regelmatig de status van de oplevering van het glasvezelnetwerk voor je na en ik hoop dat we hiermee de extra druk kunnen uitoefenen die je hard kan gebruiken. Daarnaast wilde ik heel graag een tijdelijke oplossing voor je verzinnen, alleen was ik blij om te zien dat je geen extra data nodig hebt voor jouw telefoon. Mocht iemand anders in jouw huishouden extra data kunnen gebruiken voor een T-Mobile, Tele2, of Ben Mobiel abonnement laat het gerust weten, ik spring graag voor je in de bres!

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht! helaas heb ik ook al meerdere keren met KPN gebeld en ook hun kunnen niks doen anders dan afwachten tot de aannemer mij gaat bellen, de kabel zou namelijk al in de wijk liggen. Is het niet mogelijk tijdelijk het internet over de koperkabel te laten lopen? die ligt hier namelijk wel nog gewoon

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hessel98, jammer dat je niet verder komt bij KPN NetwerkNL. Dit stoot mij ook tegen het zere been, alleen kan ik de aannemer hier zelf niet direct op aanspreken omdat ze niet voor ons werken maar voor KPN NetwerkNL.

Heel graag had ik je de koperkabel als tijdelijke oplossing geboden. Het lastige is alleen dat KPN hier geen nieuwe klanten meer op aansluit in gebieden waar ze glasvezel aanleggen. Het is voor hen zelfs zo ver dat ze het kopernetwerk in jouw regio over 97 dagen uit gaan zetten. Deze informatie kan je ook terugvinden via de postcodecheck op de site van KPN NetwerkNL.

Wij gaan bij KPN NetwerkNL blijven hameren op een snelle oplevering van het glasvezelnetwerk, ik hoop dat wij je hiermee de nodige steun in de rug kunnen geven om hiermee een snelle reactie van de aannemer uit te lokken!

Reageer