Beantwoord

glasvezel aansluiting ellende

  • 26 November 2022
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb op 20 augustus een aanvraag gedaan voor glasvezel. Met vertrouwen in T-mobile heb ik ook gelijktijdig mijn mobiel abonnement omgezet. Alles bij 1 provider, handig en met voordelen, dacht ik in ieder geval. Ik had zorgen vanwege het omzetten want net een druk leven en beperkte IT kennis zag ik als een berg op tegen het gedoe van overstappen. Nou dat heb ik geweten! Vandaag is het 26 november en mijn glasvezel aansluiting werkt nog steeds niet. Inmiddels is na bijna 2 maanden (ja ik ben voorzichtig en heb de opzegging zeer ruim nadat de aannemer is geweest en het installatie pakket binnen is) per gisteren mijn contract bij Ziggo beëindigd. Resultaat: geen internet en TV en de cyberafdeling werkt niet in het weekend en ook niet na 17.00. Er hebben diverse collega's van de klantenservice mij proberen te helpen. Het contact met Roxy en met haar college op 25 nov(sorry ben je naam kwijt) was uiterst vriendelijk en behulpzaam ondanks mijn boosheid. Maar hoe vriendelijk ze ook zijn, ik heb nog steeds een probleem. De komende week is een drama met het niet kunnen thuiswerken terwijl er een kind met gebroken enkel op de bank ligt en er dus geen andere keus is dan thuiswerken.

Als ultieme hulpvraag dus dit bericht. T-mobile cyberteam regel uiterlijk maandag 28 november met spoed mijn aansluiting en neem telefonisch en schriftelijk contact met mij op om dit te bevestigen. Dit bericht moeten jullie zowel zien als een formele KLACHT en als een INGEBREKESTELLING.

Dit kunnen jullie enthousiaste klanten die graag gebruik maken van jullie uitnodiging voor supersnel internet en geruststelling van enkele duidelijke stappen naar aansluiting niet  aandoen!

icon

Beste antwoord door Boos4 28 November 2022, 11:58

Bekijk origineel

9 reacties

Als je nu de overstapservice had aangevinkt had je nu niet zonder gezeten want dan had Ziggo nog gewoon gewerkt, maar dat is de koe achteraf in de kond kijken.

Het is nu zaterdag, nadat er een ticket is gemaakt word er ongeveer 5 werkdagen later naar gekeken, dat is de meest gecommuniceerde doorlooptijd bij T-Mobile, dus maak van 28 november maar ruim een weekje later want er zal dan een monteur aangestuurd gaan worden die ook een paar dagen duurt.

 

PS, ingebrekestelling is nog niet nodig, je kan altijd van T-Mobile af 14 dagen na het in gebruik stellen van de lijn, en je zal bij een ingebreke stelling er wel een tijd aan vast moeten zetten die redelijk is, normaal staat er 14 dagen voor, ingaande eerste werkdag dat de ingebreke stelling is overhandigd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Boos4 

Bedoel je hiermee dat er nog een afspraak met een Guidion monteur moet worden gemaakt voor de installatie? Wat is de status nu in je My T-Mobile account?

De status in mijn account is dat de aannemer nog moet komen maar dat is niet waar. De verbinding van buiten naar binnen is op 14 oktober aangebracht. Ik wacht op installatie binnenshuis. De status lijkt dan ook oorzaak van het probleem 

Reputatie 7
Badge +15

@Boos4 

Misschien is er nog iets wat de aannemer niet heeft gedaan want met bovenstaande status is de glasvezelaansluiting nog niet gereed. Wellicht heeft een moderator hier meer inzicht in.

@Doornekamp33 Ik heb een aanvraag in de tmobile winkel gedaan. Een overstap service was volgens de werkneemster niet mogelijk maar dat was geen probleem dat kon ik makkelijk zelf. Ik heb natuurlijk reeds meerdere malen al contact opgenomen net tmobile en ben, al zeg ik het zelf, een redelijk mens. De maat is nu vol en als het noprocedestap ik naar de rechter. Ik snap een redelijke termijn maar dat hoor ik nu al een tijd. De ticket is niet van vandaag, gisteren is dit bevestigd door de klantservice. Ik vind het dan ook allezins redelijk dat tmobile uiterlijk maandag een spoed opdracht geeft aan guidion om het probleem op dezelfde dag op te lossen. Gebruikelijk? Nee, ik snap dat er standaard afhandelingstermijnen zijn maar dat tmobile daar niet op kan ingrijpen geloof ik niet.

Dan zou ik maar snel T-Mobile cancelen en terug naar Ziggo, gaat je maandag echt niet lukken, en er is wel een weg waarbij het binnen TM sneller kan maar dan moet je hem wel zelf vinden, en dat is best een redelijk onmogelijke opgave.

En in de winkel ben je dus verkeerd voorgelicht, je kan altijd de overstapservice aanvinken, kan zijn dat de winkel dit niet kon om een technische reden, maar zou voor mij een nogo zijn geweest.

En wat wil je bij een rechter aanvangen, dit zijn van die loze dreigementen, is namelijk geen geschil wat je via de rechter kan oplossen, dat instituut begint er geeneens aan, Tip, lees de algemene voorwaarden eens door voordat je wat roept, is een hele lap tekst waarbij een hoop duidelijk word wat je rechten zijn, weinig tot niks is er gegarandeerd al zeker niet te vergoeden.

Reputatie 7
Badge +14

Je abonnement gaat pas in nadat deze volledig is opgeleverd en de t-mobile router life in het netwerk is gezien.  Ook dan pas start de betaling en de looptijd van het contract. Zoals @Doornekamp33 al aangeeft heeft een ingebrekestelling geen zin, daar kun je namelijk alleen in afdwingen dat een contract wordt ontbonden.  Aangezien jij dat met 1 belletje naar de t-mobile klantenservice ook al kan doen hoef je geen proces te starten.

Het enigste wat een moderator nog voor je kan doen is goed in de systemen kijken wat er bij jouw aansluiting staat vermeld en waarop wordt gewacht. Maar er zal (nog) meer geduld nodig zijn.

Vandaag contact gehad met T-Mobile en 'mijn’ probleem is helaas een wijkprobleem. Eindelijk iemand aan de lijn die ‘dieper in systeem’ de oorzaak kon vinden van het hele gedoe. Dit betekent dat nog wel even gaat duren maar….met T-Mobile wel een goede oplossing gevonden voor de tussentijd. Aanvullend internet met behulp van een niet in gebruik zijnde (oude) telefoon + een nieuw goedkoop sim-kaartje + vouchers voor internet maken thuiswerken toch mogelijk.  Dank Thijs voor je duidelijke uitleg én een oplossing ter overbrugging.

Reputatie 7

Hi @Boos4, ik ben heel blij om deze laatste terugkoppeling te lezen! Dankjewel voor het aangeven en super fijn dat er een oplossing is gevonden voor de aankomende tijd. Als je binnenkort extra codes nodig hebt, dan mag je hier een seintje geven en stuur ik ze meteen in een privébericht naar je toe. Zo kom je niet zonder internet te zitten. Jouw geduld wordt enorm gewaardeerd! ❤

Reageer