Beantwoord

Glasvezel aansluiting Kralingen

  • 2 June 2021
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Wat een gerommel bij T-Mobile.

Op 26 april glasvezel aangevraagd want de check liet zien dat het beschikbaar is op mijn adres. Vervolgens moet ik wachten op de aansluiting na het afsluiten van de abo.
Vandaag contact opgenomen met de klantenservice van T-Mobile, eerst via de chat, daarna telefoon. De ene keer wordt er gezegd, contacteer KPN Netwerk NL voor de status, de andere keer is het VolkerWessels.

Bij VolkerWessels gaven ze aan dat ik Van Gelder Telecom B.V. moet hebben. Dit beloofd veel wat betreft de kwaliteit van de klantenservice en service van T-Mobile in de toekomst.

Kunnen jullie mij misschien de status doorgeven van de glasvezel verbinding? Want ik zie het niet als mijn taak op hierachteraan te gaan.

icon

Beste antwoord door Ginny 3 June 2021, 14:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @frodTmobile Excuses, specifiek voor Kralingen is de aannemer inderdaad Van Gelder. De aannemer maakt zelf de planning en kan je meer vertellen over de tijdlijn van de werkzaamheden. Het kan soms zijn dat de aannemer dit zelf ook nog niet exact weet omdat de planning pas gemaakt kan worden wanneer alles vast ligt (denk dan aan werkzaamheden op klantlocatie, vergunning vanuit de gemeente, een inventarisatie van welke werkzaamheden er waar uitgevoerd moeten worden etc).

We kiezen er bewust voor om het contact rechtstreeks via de aannemer te laten lopen om “kastje - muur” situaties te voorkomen. Te zien aan jouw bericht heeft de klantenservice jouw verzoek doorgestuurd naar de uitvoerder en die gaat contact met je opnemen!

Hoi @frodTmobile, die indicatie kan onze aannemer wel aan je geven. Zij kunnen de planning met je doornemen! Heb je van hen een telefoonnummer of kan ik deze aan je doorgeven? Mocht je deze nog niet hebben, dan kun je bellen met: 088-186 0444.

Houd je ons op de hoogte? Thanks en alvast een prachtig weekend toegewenst!

En weer geven jullie het verkeerde nummer door. 088-186 0444 is het nummer van KPNNetwerkNL en die partij zorgt NIET voor de glasvezel aansluiting in Kralingen. Het staat verkeerd in jullie systeem. Het moet 038 443 1456 Van Gelder Telecom B.V. zijn.

Ik heb laatstgenoemde gebeld en ik krijg alleen als antwoord dat de persoon aan de tel een formulier invult met mijn contactgevens en deze doorstuurt naar de juiste afdeling. Dit is vorig week gebeurd maar heb nog niets vernomen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @frodTmobile, die indicatie kan onze aannemer wel aan je geven. Zij kunnen de planning met je doornemen! Heb je van hen een telefoonnummer of kan ik deze aan je doorgeven? Mocht je deze nog niet hebben, dan kun je bellen met: 088-186 0444.

Houd je ons op de hoogte? Thanks en alvast een prachtig weekend toegewenst!

Hoi @frodTmobile, ik geef je graag wat meer uitleg. Zoals we jou op 26 april hebben gemaild, moet er bij jou in de straat eerst een glasvezelverbinding gemaakt worden. Zodra dat gereed is, kunnen we bij jou thuis aan de slag. Jij wordt dan gebeld voor een afspraak waarbij er eerst gekeken wordt waar bij jou thuis het aansluitpunt gerealiseerd kan worden, een zogenoemde schouw. Na deze afspraak wordt er een afspraak met jou gemaakt voor het plaatsen van een aansluitpunt: het FTU. Wanneer jij een aansluitpunt in jouw woning hebt, worden wij als provider ingelicht. Wij zullen jou een installatiepakket opsturen en monteursdienst Guidion een seintje geven dat het modem bij jou geïnstalleerd kan worden. Jij hoeft dus nergens achteraan te gaan, er wordt door het betreffende bedrijf contact met jou opgenomen zodra zij bij het volgende punt van de aanvraag terecht zijn gekomen!

 

Prima, dan heb ik het verkeerd begrepen excuus. Maar dan is mijn vraag, is er een indicatie van wanneer er glasvezel in de straat ligt? Kan dit eventueel ook maanden tot jaren duren?

Reputatie 6

Hoi @frodTmobile, ik geef je graag wat meer uitleg. Zoals we jou op 26 april hebben gemaild, moet er bij jou in de straat eerst een glasvezelverbinding gemaakt worden. Zodra dat gereed is, kunnen we bij jou thuis aan de slag. Jij wordt dan gebeld voor een afspraak waarbij er eerst gekeken wordt waar bij jou thuis het aansluitpunt gerealiseerd kan worden, een zogenoemde schouw. Na deze afspraak wordt er een afspraak met jou gemaakt voor het plaatsen van een aansluitpunt: het FTU. Wanneer jij een aansluitpunt in jouw woning hebt, worden wij als provider ingelicht. Wij zullen jou een installatiepakket opsturen en monteursdienst Guidion een seintje geven dat het modem bij jou geïnstalleerd kan worden. Jij hoeft dus nergens achteraan te gaan, er wordt door het betreffende bedrijf contact met jou opgenomen zodra zij bij het volgende punt van de aanvraag terecht zijn gekomen!

Reageer