Glasvezel aansluiting nog steeds niet geactiveerd - wie kan hlpen?

  • 8 May 2023
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Aantal weken geleden heb ik me aangemeld voor glasvezel thuis en begin afgelopen week was er een monteur om het grijze Huawei kastje aan te sluiten, het Optical Network Terminal, oftewel een mediaconverter. Maar toen constateerde hij de dat de glasvezelverbinding nog niet geactiveerd was.

Vervolgens heb ik 2 dagen gewacht en omdat het daarna nog steeds niet werkte heb ik contact met de klantenservice van t-mobile thuis opgenomen. Die zijden dat het aan de netwerkbeheerder ligt. Maar t-mobile is toch de netwerkbeheerder?

in ieder geval is mijn aansluiting nog steeds niet geactiveerd. Wie heeft er een idee wat ik kan doen behalve thuis zitten en blijven wachten? Niemand heeft mij tot nu toe een statusbericht toegestuurd wanneer de verbinding wel zou worden geactiveerd. 

Ik vind dit heel slecht. 

 

Nog even ter aanvulling:

Toen een aantal weken geleden de glasvezel kabel door een monteur naar de meterkast getrokken werd was er wel communicatie met de wijkcentrale. Want de monteur had gebeld en de communicatie werd bevestigt. Maar blijkbaar ontbreekt de vrijschakeling oftewel activering … 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Mike2021, welkom op onze Community!

Ik heb je order er bij gepakt. Voor het aanleggen van ons ODF netwerk werken we samen met Primevest en Open Dutch Fiber / E-Fiber. Zij maken op hun beurt weer gebruik van een aantal onderaannemers. De onderaannemer op jouw adres is Volkers Wessels Telecom. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. Ook heb ik direct naar de status gekeken en dit is wat ik gezien tegen ben gekomen. De netwerkmonteur wordt aangestuurd om de storing te onderzoeken. De standaard verwerkingstijd voor een storingsticket is 2-5 werkdagen. Bij drukte kan dit 5-7 werkdagen zijn. Ze zijn druk bezig om je zo snel mogelijk online te krijgen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike2021, welkom op onze Community!

Ik heb je order er bij gepakt. Voor het aanleggen van ons ODF netwerk werken we samen met Primevest en Open Dutch Fiber / E-Fiber. Zij maken op hun beurt weer gebruik van een aantal onderaannemers. De onderaannemer op jouw adres is Volkers Wessels Telecom. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. Ook heb ik direct naar de status gekeken en dit is wat ik gezien tegen ben gekomen. De netwerkmonteur wordt aangestuurd om de storing te onderzoeken. De standaard verwerkingstijd voor een storingsticket is 2-5 werkdagen. Bij drukte kan dit 5-7 werkdagen zijn. Ze zijn druk bezig om je zo snel mogelijk online te krijgen!

 

Bedankt voor de uitleg. 

 

Wat mij verbaasde was dat de Guidon monteur het grijze Huawei kastje had geplaatst en zonder het probleem verder te analyseren of op te lossen weg ging. Hij zei iets van ‘de aansluiting is niet geactiveerd door de netbeheerder’ en had ter plekke geprobeerd iemand te bellen. Maar hij kwam terecht in een wachtrij. Toen zei hij ‘ik kan niet zo lang wachten, ik moet verder, maar blijf wel aan het telefoon en geef het door dat uw aansluiting nog niet geactiveerd is’. 

 

En nu is er op eens sprake van een storing. Hmm. Zijn de processen wel goed op elkaar afgestemd?

 

In ieder geval werd ik intussen gebeld en er werd een afspraak gemaakt met een monteur die zal kijken wat er aan de hand is. 

 

Helaas heeft de monteur zich net ziek gemeld en de afspraak is verzet. 

 

Ik hou jullie op de hoogte. 

 

Update: 4 weken geleden werd een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag. Een monteur zou langskomen om de glasvezel aansluiting op scherp te zetten. Net werd ik gebeld door iemand van het glasvezel team die aangaf dat ze onderzoek gedaan hebben en een fout in de verbinding van de wijkcentrale naar ons huis toe gedetecteerd is. Er word nu een nieuwe ticket aangemaakt om deze schade te herstellen. 

Hadden ze deze test maar eerder uitgevoerd!
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Mike2021 bedankt voor de update!

Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen. Zou je mij hiervan op de hoogte willen houden? 

Vanochtend was er een monteur en die heeft de kwaliteit van de verbinding tussen ons huis en de wijkcentrale gemeten. Heel slecht, dus. 

 

Vervolgens is hij naar de wijkcentrale gereden en heeft daar gemeten. 

 

En geconstateerd dat de fout in de verbinding van de wijkcentrale naar ons huis toe in een gebroken patch-kabel in de wijkcentrale lag. 

 

Patch-kabel vervangen en nu werkt het! Jammer dat ze dit in de wijkcentrale niet eerder hebben meegekregen. 

Reageer