Glasvezel aansluiting tot aan de deur

  • 22 February 2023
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag T-mobile

 

Eind januari heb ik een glasvezel abonnement aangevraagd. De glasvezel verbinding loopt al door de wijk maar is bij ons nog niet tot aan de deur gebracht (kabeltje steekt uit bij stoep vóór de deur).

Kreeg van een T-mobile medewerker te horen dat Reggefiber/KPN Netwerk de aansluiting tot aan de deur zal regelen, en dat ik contact met hun kan opnemen om een afspraak in te plannen. Heb dus contact opgenomen met Reggefiber/KPN Netwerk die mij doorverwezen naar de onderaanemer Volker Wessels. Echter zegt deze laatste partij niets te weten over aansluitingen in onze wijk, en al helemaal niet voor T-mobile. 

 

Kunnen jullie mij vertellen welke partij er nu verantwoordelijk is voor het doortrekken van de glasvezel tot aan de deur? Betreft postcode 2625PA in Delft.

 

Alvast dank.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @tee.jay, welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken, Van Gelder is hier verantwoordelijk voor. Zij nemen ook contact met je op om een afspraak in te plannen. Dit wordt niet door ons gedaan. Zodra het aansluitpunt is geïnstalleerd, neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op voor de installatie-afspraak om T-Mobile Thuis te installeren. Je kan de opleverstatus ook bekijken in de My T-Mobile. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tee.jay 

Eigenlijk hoef je daar niet zelf achteraan te gaan en zou T-Mobile moeten regelen dat de glasvezelkabel naar binnen wordt gebracht en een glasvezelaansluitpunt wordt geplaatst.

VolkerWessels Telecom verricht wel de werkzaamheden in Delft

Hallo @tee.jay 

Eigenlijk hoef je daar niet zelf achteraan te gaan en zou T-Mobile moeten regelen dat de glasvezelkabel naar binnen wordt gebracht en een glasvezelaansluitpunt wordt geplaatst.

VolkerWessels Telecom verricht wel de werkzaamheden in Delft

Dank voor je reactie. Mee eens dat inderdaad T-mobile het zou moeten regelen. Heb daarom in eerste instantie contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile, om aan te geven dat er na ca. 1 maand geen contact met ons is opgenomen door de netbeheerder, om een afspraak in te plannen. Hierop kwam de T-mobile medewerker met de info dat de netbeheerder Reggefiber is, en de tip om vanuit onze kant (ook) contact op te nemen om te vragen naar de afspraak om onze woning aan te sluiten.

Maar uit contact met Reggefiber, die ons doorstuurden naar Volker Wessels, blijkt dus dat er (nog) geen opdracht ligt om onze woning aan te sluiten en dat ze op dit moment enkel een andere wijk (Hof van Delft) in beheer hebben.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tee.jay, welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken, Van Gelder is hier verantwoordelijk voor. Zij nemen ook contact met je op om een afspraak in te plannen. Dit wordt niet door ons gedaan. Zodra het aansluitpunt is geïnstalleerd, neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op voor de installatie-afspraak om T-Mobile Thuis te installeren. Je kan de opleverstatus ook bekijken in de My T-Mobile. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Hi @tee.jay, welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken, Van Gelder is hier verantwoordelijk voor. Zij nemen ook contact met je op om een afspraak in te plannen. Dit wordt niet door ons gedaan. Zodra het aansluitpunt is geïnstalleerd, neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op voor de installatie-afspraak om T-Mobile Thuis te installeren. Je kan de opleverstatus ook bekijken in de My T-Mobile. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Hi @Tommie. Dank voor je reactie.

VolkerWessels heeft mij gister doorverwezen naar OpenDutchFiber dus heb ik die gebeld. Die gaven aan inderdaad verantwoordelijk te zijn voor deze aansluiting (hadden mijn contactgegevens al) maar hadden nog geen afspraak ingeboekt en zouden nog contact op nemen… snap het nu niet meer zo?

 

Belangrijker is dat ik gebruik maak van de overstap service met oorspronkelijke opleverdatum morgen 24/02. Was in de veronderstelling dat Tmobile contact zou houden met onze huidige provider (Ziggo) zodat wij bij vertragingen in de oplevering van het glasvezel niet zonder internet zouden komen te zitten. Echter heb ik gister van Ziggo een doos heb ontvangen om hun modem (binnen uiterlijk 14 dagen) te retourneren. Heb contact opgenomen met Ziggo en die geven aan dat het modem nog uiterlijk 14 dagen actief blijft en dat ze dus daadwerkelijk 24/02 aanhouden als beindiging van de diensten. En omdat wij gebruik maken van de overstap service, ik zelf niet meer gerechtigd ben om aan te geven dat het Ziggo contract door moet blijven lopen (moet vanuit Tmobile komen).

Kunnen jullie hier aub achteraan gezien ik niet zonder internet wil komen te zitten? En waarom is er geen contact tussen jullie en Ziggo mbt de opleverdatum?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tee.jay, ODF gaat zo snel mogelijk contact met je opnemen om de afspraak in te plannen. Dit kan soms wat langer duren, geen zorgen. Je 2e punt vind ik wel heel vreemd. De overstapservice is goedgekeurd, Ziggo mag dit helemaal niet doen. Ik kan hierin alleen weinig voor je betekenen. Dit is een fout aan hun kant. Ik zou nog een keer met hun contact opnemen en vertellen dat je gebruik maakt van onze Overstapservice. Er gaat aan hun kant iets niet goed. Houd je mij hiervan op de hoogte? 

Reageer