Glasvezel aansluiting wacht op KPN


Reputatie 1

Afgelopen donderdag heeft Guidion monteur alles in de meter kast aangesloten. Er was geen signaal en zijn boodschap was dat KPN het moet vrijgeven. Daar wacht ik nu nog steeds op. 7 keer met t-mobile gebeld, en iedere keer wordt gezegd dat KPN het snel zal regelen.

ondertussen loopt morgen mijn contract met 4G voor thuis (ook t-mobile) af, omdat dit is opgezegd vanwege het nieuwe glasvezel abonnement. 
 

Ik heb er geen vertrouwen in dat het morgen geregeld is. En als 4G morgen stopt, zit ik dankzij t-mobile zonder internet. Terwijl ik thuis werk. Na verhuizen naar dit adres bleek dat t-mobile 4G voor thuis op dit adres niet ondersteund. Tja en dan stap je over en heb je gewoon helemaal NIETS.

Ik ben echt woest over deze situatie en ik vindt dat t- mobile veel te weinig doet en geen enkel vertrouwenwekkend antwoord aan de telefoon geeft. Dus ik denk dat ik dit aan de grote klok (social media) ga hangen. Volgens mij is dat de enige manier om gehoord te worden… triest. T-mobile heeft het bij mij nu verspeeld. En ik was trouwe klant.


This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als afgelopen donderdag dit is vastgesteld was er maar 1 werkdag daarna om dit op te lossen. Dan 7 keer bellen is begrijpelijk gezien jouw frustraties, maar je verwachtingen zijn echt wat te hoog. Dit proces van tickets en doorzetten naar een oplospartij (in dit geval KPN) kost gewoon wat tijd. 

In de tussentijd kan een moderator je nog wel helpen met een Unlimited data voucher. Dan kun je op je telefoon met T-Mobile sim voor 7 dagen een wifi hotspot maken. Laat dat dan even weten, ze lezen mee.

Reputatie 7
Badge +15

@Wifiindeholleeik 

Voor de 7 dagen onbeperkt mag je ook een prepaid simkaart gebruiken, KPN zal uiterlijk binnen 5 werkdagen contact opnemen met je.

Helaas zit nu het weekend er tussen.

Reputatie 1

Dat van die ene werkdag ertussen is inzake een storing wellicht nog te accepteren.

Punt is dat t-mobile al een maand wist dat wij een aansluiting op 24 maart kregen. En iedereen ruim de tijd had om het werkend op te leveren. Kennelijk vindt men dat bij t-mobile normaal… Ik vind het klant onvriendelijk omdat het wel verkocht wordt als direct werkend. 
 

Het is ook heel vreemd dat men op donderdag en vrijdag vanuit t-mobile steeds zegt dat het echt op die dag werkend zal zijn hoor… Dus men weet gewoon niet waar men het over heeft en de klant wordt niet concreet geïnformeerd. 
Als ik dat met mijn klanten doe, hou ik geen klant meer over…

Echt een onprofessionele houding van iedereen van t-mobile; nog een voorbeeld: tot 2 x toe is mij uitdrukkelijk beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dat is gewoon niet gebeurd. De naam van de 2e persoon mocht ik noteren, want ze zou me echt terugbellen… Zij heet Awas of Afas… Vandaar dat ik ook 7 x zelf gebeld heb. Was niet nodig geweest als ik teruggebeld zou zijn.

Ik moet morgen echt weer zelf gaan bellen… maar ik geloof er niets meer van dat een aansluiting op korte termijn gaat lukken. Ik geef t-mobile nog 1 kans.

En dat KPN contact met me gaat opnemen.. ik ben heel benieuwd…

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Wifiindeholleeik, het is inderdaad een vreemde gewaarwording wanneer de netbeheerder de vezel nog niet opengezet heeft voor de oplevering en daarmee de activatie van jouw verbinding. Sorry dat je hier zelf keer op keer achteraan moet bellen. Ik ga niet de belofte maken dat je teruggebeld wordt, daar heb je niets aan - wat ik echter wel beloof, is dat ik vandaag het ticket doorzet naar de operationele afdeling zodat er direct actie ondernomen kan worden en de beheerder aangestuurd wordt. Om je niet op het verkeerde been te zetten, zal ik geen tijdsindicatie geven want dat zou ook niet eerlijk zijn. Afhankelijk van de drukte bij onze partner, kan het drie tot vijf dagen duren, met inachtneming van de aanmeldingsdatum van het ticket. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

Reputatie 1

Goedemorgen Jason,

Laat het een les zijn voor t-mobile over duidelijkheid over het proces. Als mij was verteld dat het door KPN nog moest worden aangesloten nadat de monteur was geweest, dan hadden we van te voren kunnen besluiten om daar rekening mee te houden mbt de einddatum van het 4G voor thuis abo.

Net gesproken met iemand van de klantenservice en hij zou een voucher gaan regelen. Ik heb daar nog geen mail over gekregen, dus ik weet niet hoe snel dat zou moeten gaan?

Ik heb idd een mobiel telefoon abonnement, met beperkt internet. Het mobiel bereik hier in huis is zo belabberd en zodoende hoop ik dat het glasvezel internet snel geregeld wordt.

Reputatie 7
Badge +16

Dat heb je goed verwoord en ik ben het er helemaal mee eens! Wij zijn immers de leverende partij en er wordt nu wel erg eenvoudig met het vingertje gewezen. Natuurlijk zijn wij op WBA afhankelijk van onze partner, maar dat betekent niet dat wij je niet door het proces heen moeten begeleiden - uiteindelijk is jouw leverancier verantwoordelijk en dat is altijd in de eerste plaats T-Mobile.

Ik stuur je meteen een werkende zeven dagen Unlimited voucher per privébericht. Stuur de code per sms naar 2244 met jouw T-Mobile of Tele2 simkaart, dan ontvang je binnen tien minuten de bevestiging van activatie en werkt de onbeperkte databundel vanaf dat moment.

Reputatie 1

Kreeg aan het einde van de dag bericht dat de verbinding gereed was.

Ik had een kaartje met een ssid naam en een wachtwoord. Dat ssid bestond niet en ik kon niet verbinden. Gebeld met t-mobile en het bleek dat ik een heel ander ssid heb en samen met de medewerker van de klantenservice het wacht gereset want het wachtwoord op het kaartje werkte dus niet. Toen had ik verbinding alleen was de snelheid ongeveer 3 a 4 Mbps…. En de connectie met de router viel om de haverklap weg. Terwijl ik niet groot woon. 60 m2.

In de instellingen heb ik toen op de 5ghz het kanaal van auto naar het hoogste kanaal nummer gezet. Daarna was de snelheid veel hoger: rond 55 a 60 Mbps. 
Wat ik me nu afvraag is of ik in de router nog meer kan instellen; bv een ssid aanmaken op uitsluitend de 2.4 of juist alleen op de 5Ghz? 
Willem

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wifiindeholleeik 

Je kan 2,4 en 5 GHz splitsen en het kanaal en frequentie voor beide kanalen instellen.

Kan je inloggen in de web interface via 192.168.1.1? Log dan in, menu, netwerkinstellingen, draadloos, easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Ga op dezelfde pagina naar het tabblad algemeen, haal het vinkje bovenaan weg en daaronder kun je eea wijzigen voor 2,4 GHz en toepassen. Hetzelfde kun je doen voor 5 GHz door bij band 5 GHz te kiezen.

Reputatie 1

@Waqqas  Dank je. Dat ga ik proberen, dat wordt morgenochtend.

De login lijkt me mogelijk een probleem; in zoverre, welke inloggegevens gebruik ik?

Omdat de gegevens op het kaartje van het modem niet klopten: ssid en wachtwoord niet van mijn router, vraag ik me af, of de andere inloggegevens op dat kaartje wel kloppen. User name en login password staan op dat kaartje, dus ik denk dat t-mobile mij nog moet helpen met een nieuw kaartje met de juiste gegevens die bij mijn router passen?

of is er een simpelere oplossing?

Reputatie 7
Badge +15

@Wifiindeholleeik 

Dus je gaat in je webbrowser naar 192.168.1.1, gebruikersnaam is admin en wachtwoord staat op dat kaartje achter 'login password'. Als het een verkeerd kaartje betreft dan zal het voorlopig helaas niet lukken en dan zul je eerst het juiste kaartje moeten krijgen.