Beantwoord

Glasvezel aansluiting word niet geregeld

  • 11 January 2023
  • 20 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Ik heb eind november een glasvezel verbinding aangevraagd voor een nieuwbouwhuis. De aansluiting is door iemand van KPN bij toeval (hij was bij de buren) aangelegd en de vezel is afgemonteerd.

Toendertijd werd mij door de klantenservice verteld dat ik eind december pas een monteur thuis kon verwachten om de aansluting definitief te maken.

Het installatiepakket heb ik inmiddels ontvangen.

Inmiddels heb ik al een keer of 5 gebeld en elke keer word verteld dat ik binnenkort een afspraak kan verwachten.

Bij het laatste gesprek kwam het er op neer dat KPN de aansluiting niet gereed heeft gemeld en dat de afdeling die de definitieve aansluting regeld eigenlijk niet in actie komt totdat die wel gereed word gemeld. De persoon die ik aan de lijn had zou er een aantekening van maken en ik zou binnen twee werkdagen wat horen.

Dat was afgelopen donderdag, en ik heb nog steeds niets gehoord.

Is er mischien iemand anders werkzaam binnen t-mobile die de daadkracht en het doorzettingsvermogen heeft om mijn aansluiting te realiseren? Het begint nogal frustrerend te worden, helemaal omdat ik al deze tijd op 4G voor thuis zit en de lokale zendmast nogal gaar is.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 January 2023, 15:29

Bekijk origineel

20 reacties

Ik heb eind november een glasvezel verbinding aangevraagd voor een nieuwbouwhuis. De aansluiting is door iemand van KPN bij toeval (hij was bij de buren) aangelegd en de vezel is afgemonteerd.

Toendertijd werd mij door de klantenservice verteld dat ik eind december pas een monteur thuis kon verwachten om de aansluting definitief te maken.

Het installatiepakket heb ik inmiddels ontvangen.

Inmiddels heb ik al een keer of 5 gebeld en elke keer word verteld dat ik binnenkort een afspraak kan verwachten.

Bij het laatste gesprek kwam het er op neer dat KPN de aansluiting niet gereed heeft gemeld en dat de afdeling die de definitieve aansluting regeld eigenlijk niet in actie komt totdat die wel gereed word gemeld. De persoon die ik aan de lijn had zou er een aantekening van maken en ik zou binnen twee werkdagen wat horen.

Dat was afgelopen donderdag, en ik heb nog steeds niets gehoord.

Is er mischien iemand anders werkzaam binnen t-mobile die de daadkracht en het doorzettingsvermogen heeft om mijn aansluiting te realiseren? Het begint nogal frustrerend te worden, helemaal omdat ik al deze tijd op 4G voor thuis zit en de lokale zendmast nogal gaar is.

 

Alvast bedankt.

Jij hebt in ieder geval al een netwerk monteur gehad. Hier lijken ze maar niet te willen komen. Diverse keren aangegeven ben telefonisch slecht bereikbaar stuur even een e-mail. Ik heb nu zelfs al bij KPN netwerk zelf een klacht ingediend want er komt maar niemand en ik ben wel 1 keer per week vrij maar de dag verschilt nog weleens. Ik vind het ontzettend frustrerend dat ik als klant er achter aan moet gaan terwijl die vanuit het bedrijf zelf hoort te gaan.

 

Installatiepakket staat hier al een maand of 3 stof te happen…..

 

 

 

 

Reputatie 1

Het kan altijd erger :)

Vergeten te melden en wellicht handig voor iemand die in dezelfde situatie zit, je kan bellen met KPN netwerk op 0880 063744

DIe erkenden dat de aansluiting niet gereed is gemeld en zouden gaan onderzoeken waar het verkeerd is gegaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @kdam, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt en het duidelijk omschrijft. Ik wil je ontzettend graag helpen zodat jij zo snel mogelijk van je snelle internet kan genieten. Ik ben meteen verhaal gaan halen bij een collega van de technische dienst zodat ik zeker weet dat je snel online bent. Ik ben in afwachting van een reactie op dit moment. Zodra ik een terugkoppeling krijg ben jij de eerste die het hoort!

 

@dutchygirl, hartstikke goed dat je dit ook aankaart! Ik ben voor jou ook gelijk gaan kijken. Ik kom hier nog op terug!

Reputatie 7
Badge +9

@kdam we hebben een terugkoppeling gekregen! Ik had je graag willen verblijden met een heldere update, maar wij mogen hier zelf niet tussen zitten. Je moet hiervoor echt bij KPN aankloppen. Het gaat hier om een NL9 order (Nieuwbouw of aanleg nieuwe glasvezellijn) Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is, hebben vaak als opleverscenario NL9. In dit scenario kun je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. In dit geval moet je zelf met KPN contact opnemen: 088-0063744 Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:30. Houd je ons op de hoogte? Je mag hier altijd komen aankloppen!

 

@dutchygirl ook voor jou zijn we er achter aangegaan en hebben we een terugkoppeling binnen. Er stond achter de schermen dat je niet bereikbaar was. Dus heeft mijn collega de order opnieuw aangeboden bij KPN. Mijn advies is om contact op te nemen met KPN zodat ze jou verder kunnen voorzien van een heldere terugkoppeling. 

 

Monteur is geweest. Dus dat is voor elkaar. Maar nu komt de ellende. Er moet een kabel het appartement in. En ik denk dat Guidion dat niet gaat doen. Heb ze voor de zekerheid een e-mail gestuurd erover. Ik ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @dutchygirl .

Bedoel je dat de meterkast buiten jouw appartement zit, zeg maar in een afgesloten kast op de gang?

Dan kun je daar niet achteraf een kabel naar binnen laten trekken. OF er moet een loze leiding zijn gelegt tussen de meterkast en een ruimte binnen? Bij nieuwbouw zie je vaak dat er 1 of meerdere ruimtes zijn voorzien van een ethernetkabel of zelfs al een RJ45 aansluitdoos.

Effin, mocht dit allemaal niet het geval zijn, dan kun je proberen of het wifi signaal van de meterkast toch je woning binnendringt. Of anders probeer je een powerline setje. Neem wel een goede en gebruik een stopcontact in de woning die op dezelfde groep zit als die in de meterkast. 

 

Ja buiten mijn appartement. En ik doe online gamen dus dat wifi is GEEN optie. En het is geen nieuwbouw helaas maar een flat van de jaren 80.  Maar het is niet mijn schuld dat ik van de adsl naar glasvezel moet dus ik vind persoonlijk dat daar een oplossing voor moet komen. ADSL en UPC/Ziggo aansluiting zit in de woonkamer. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat is begrijpelijk hoor. Maar als de kabel geen route van de meterkast naar binnen kan krijgen,  tja dan is de elektriciteit kabel met powerline adapters de beste keus. Dat zijn geen producten die Guidion meeneemt. Zij leveren de router op en testen op de gang de wifi snelheid.  Daarna  kun je zelf met powerlines een verbinding naar binnen maken.

Ik weet hoe het werkt Eric. Ik heb er als vrouw verstand van. Alleen dat is niet de bedoeling. Want hun willen mij van adsl af hebben. Dan moeten ze dus ook leveren. En hoe ze het doen maakt me niet uit. Dan moet er maar een aannemer komen die een kabel gaan leggen via de kruipruimte desnoods naar de woonkamer. Maar ik ga niet akkoord met wifi via het stroomnet. Betaal geen geld voor iets wat ik niet krijg.

 

Plus je gaat een modem niet aansluiten op een wifi adapter. Deze moet echt wel in de woonkamer komen anders gaat tv ook niet werken. Dus nee dit grapje met powerline adapters wordt hem niet.

 

Reputatie 7
Badge +14

Gelukkig heb jij er verstand van. Dan weet je dat een powerline adapter gewoon een ethernet verbinding creëert tussen twee punten.  Daar sluit je dan in de woning een switch op aan zodat je tv, computer of een eigen wifi access point op aan kunt sluiten 

En 'hun' willen niet van ADSL af, maar KPN, als eigenaar van het analoge koper netwerk. T-mobile heeft zelfs een rechtszaak ertegen gevoerd, maar verloren. 

Je zult dus met deze technologie omzetting toch zelf wat aan je architectuur thuis moeten aanpassen. Mocht je verder nog IT vragen hierover hebben , dan kun je ze kwijt op dit forum.

Gelukkig heb jij er verstand van. Dan weet je dat een powerline adapter gewoon een ethernet verbinding creëert tussen twee punten.  Daar sluit je dan in de woning een switch op aan zodat je tv, computer of een eigen wifi access point op aan kunt sluiten 

En 'hun' willen niet van ADSL af, maar KPN, als eigenaar van het analoge koper netwerk. T-mobile heeft zelfs een rechtszaak ertegen gevoerd, maar verloren. 

Je zult dus met deze technologie omzetting toch zelf wat aan je architectuur thuis moeten aanpassen. Mocht je verder nog IT vragen hierover hebben , dan kun je ze kwijt op dit forum.

Dit is geen echte oplossing. En valt vaak qua snelheid weer tegen.

Precies Remy. Fijn dat er mensen met me eens zijn. Betaal je voor glasvezel moet je met draadloze adapters gaan werken. Dat is toch geen oplossing. Plus volgens mij moet er een aansluitpunt in mijn woning zijn en niet er buiten. Of dat het verdeelkastje is van glasvezel naar UTP of alleen UTP maakt mij niet uit. Ik weet niet waarom Eric zoveel noten op zijn zang heeft en probeert die powerline dingen op te dringen aan mij. Volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Tevens zit dat stroom punt niet op de zelfde stroomkabel naar de meterkast dus dat werkt niet wat jij in je hoofd hebt. Is een andere stroomgroep. Blijkbaar moet ik het van A tot Z uitleggen waarom het niet gaat werken. Ik wacht wel af wat Guidion my terug gaat e-mailen hierover.

 

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad, dit is niet voor Gbit aansluitingen.  Maar bij mij draait het prima. ik heb een 100 mbit verbinding erover lopen. Topic starter heeft nu een ADSL lijn, dus qua snelheid gaaalt ze er zeker op voorruit. Natuurlijk niet de goedkoopste nemen :) 

Plus het is een huurwoning. Daar mag ik niet zomaar wat aan “ aanpassen “

 

Reputatie 7
Badge +14

Exact, dus boren door de kruipruimte is dan niet toegestaan.  De powerlines werken in dit huis,  maar ook in eventueel een ander huis. Het is jouw eigendom.

 

  • Powerline adapters werken alleen wanneer je ze in een stopcontact stopt. Dit stopcontact moet bij dezelfde stroomgroep horen als je router.

Dus kerel je loopt lekker te blaten en die powerline adapters door mijn strot te duwen maar je leest voor geen meter. Dus ik raad je aan om eens naar Hans Anders ofzo te gaan. Want ik typte dit eerder al dat gaat dus hier NIET werken !

En dit is tevens de laatste keer dat ik op jouw als USER reageer. 

 

Moderator edit: laten we het alsjeblieft netjes en gezellig houden. Het is nergens voor nodig om je zo uit te laten richting een andere, behulpzame user. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik zie het al, gelukkig heb jij er verstand van. :) Succes !

Reputatie 1

@kdam we hebben een terugkoppeling gekregen! Ik had je graag willen verblijden met een heldere update, maar wij mogen hier zelf niet tussen zitten. Je moet hiervoor echt bij KPN aankloppen. Het gaat hier om een NL9 order (Nieuwbouw of aanleg nieuwe glasvezellijn) Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is, hebben vaak als opleverscenario NL9. In dit scenario kun je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. In dit geval moet je zelf met KPN contact opnemen: 088-0063744 Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:30. Houd je ons op de hoogte? Je mag hier altijd komen aankloppen!

 

@dutchygirl ook voor jou zijn we er achter aangegaan en hebben we een terugkoppeling binnen. Er stond achter de schermen dat je niet bereikbaar was. Dus heeft mijn collega de order opnieuw aangeboden bij KPN. Mijn advies is om contact op te nemen met KPN zodat ze jou verder kunnen voorzien van een heldere terugkoppeling. 

 

Super cool geweldig!

Dit antwoord illustreert wat ik al had geconcludeert, t-mobile heeft mij twee maanden verteld dat alles goed zou komen maar heeft ondertussen mij niet verteld dat ik het zelf moest regelen. Sterker nog, de vraag; “kan ik zelf wat regelen”? gaf het antwoord; Nee hoor meneer, “wij gaan dat voor u in orde maken”

Niet dus, ik heb nu ziggo en kpn ingeschakeld, welke van de twee het eerst hier intnernet regelt wint.

T-mobile internet ga ik niet meer afnemen, waarschijnlijk nooit meer.

Bedankt voor niets en tot groeten!

 

Ja bij mij is de zin er ook wel een beetje af gegaan. Na twee maanden (binnen 5 dagen internet!) nog steeds niks, 5 dagen wachten na een storing is nu reeds drie weken geleden. Wat een kl*te bedrijf haha. 
 

Het ergste is dat je niks hoort. 

Reageer