Beantwoord

Glasvezel aansluiting wordt maar niet uitgevoerd

  • 7 September 2020
  • 1 reactie
  • 218 Bekeken

Wij hebben een verhuizing doorgegeven in het glasvezel gebied waar T-mobile een eigen netwerk heeft (Segbroek). Ruim op tijd, maar vooralsnog is er geen kabel naar binnen gerealiseerd. Dus geen aansluiting. Dit na meerdere afspraken, waar ik dus nu al meerdere keren een dagdeel voor niks hier zit te wachten. 

Wat is het probleem (of problemen eigenlijk). In de kern de wijze waarop dit proces uitgevoerd wordt.

Hierbij chronologisch de gang van zaken: Je doet een aanvraag bij T-mobile, vervolgens moet je zelf bellen naar VolkerWessels en een afspraak maken. Krijg je een schouw, waar de aansluiting moet komen, prima, en dan? Dan een afspraak om de aansluiting te realiseren in de meterkast. Vervolgens blijkt dat de kabel nog niet naar boven gehaald is (uit de stoep), dus weer half uur aan de telefoon en nieuwe afspraak. Vervolgens is de kabel wel naar boven maar op de verkeerde plek, VolkerWessels vertrekt weer met de mededeling dat er contact wordt opgenomen met mij. Niet dus. Ik weer half uur aan de telefoon om een nieuwe afspraak te maken. Inmiddels al maand verder, afspraak met Guidion verplaatst, maar goed.

Ik geef aan bij het maken van de afspraak dat de kabel op de verkeerde plek naar boven is gehaald, en daarbij dat ik de vrees heb dat de monteur onverrichte zaken vertrekt. Ik krijg te horen dat het allemaal goed gaat komen.

Vandaag was de nieuwe afspraak, en ja hoor, VolkerWessels vertrekt weer, want kabel op de verkeerde plek. Er wordt contact opgenomen met mij krijg ik te horen, daar ga ik niet op wachten dit keer. Paar uur later wordt de kabel dan eindelijk op de juiste plek naar boven gehaald. Maar waar is diegene die het naar binnen moet brengen? Nieuwe afspraak maken blijkbaar, na wederom aan de telefoon gehangen te hebben. Kan pas over twee weken. 

Ik kan alvast voorspellen wat er gaat gebeuren. Dan krijg ik te horen dat het niet naar binnen aan te leggen is, omdat ze onder een stukje privé stoep met tegels moeten (halve meter) om door de gevel te kunnen gaan. Dan weer de verwijzing dat er contact met mij opgenomen gaat worden. Blijkbaar moet er iemand langskomen die heel speciaal is, die er niet is.

Ik ga hier niet meer achteraan. Wij hebben internet nodig op het moment dat wij hier naartoe verhuizen (eind deze maand). Dat gaat zo zeker niet lukken. Gezien de tijd ben ik genoodzaakt om toch maar Ziggo te nemen en tevens met onze mobiel abonnementen dan maar ook te verhuizen. 

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 9 September 2020, 10:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @X9ocram,

 

Bedankt voor het delen van je verhaal. Meestal gaat het goed, maar hier is bij de aanleg iets misgelopen. Het gaat hier om het fysiek aanleggen en verbinden van infrastructuur. Zeker als er meerdere partijen (recht van overpad) nodig zijn, kan het wel eens lastig worden. In deze gevallen zullen we er alles aan doen om het toch voor elkaar te boksen. 

 

In zie dat je gebeld hebt met onze klantenservice om de aanvraag stop te zetten. Uiteraard had ik je graag geholpen om toch het glasvezel aan te sluiten, want dit is het netwerk van de toekomst. Als die drempel eenmaal genomen is, zit je de komende decennia gebakken. 

Reageer