Beantwoord

Glasvezel activatie


Hallo,

Op 30 juli wordt mijn glasvezelkabel (5025) geïnstalleerd door KPN. Vanaf die dag hangt er een FTU TY01 in mijn woonkamer. Dit is inderdaad de GPON en geen AON. 

Uit ervaring heb ik geleerd dat in een andere deel van de stad (5041) het maar liefst 4-5 maanden heeft geduurd voordat glasvezel GPON door T-Mobile werd aangeboden 1000/1000. Ik heb waargenomen dat (5042) nieuwbouw appartement nog steeds 100/100 wordt aangeboden en geen 1000/1000.

Dit stelt mij niet gerust dit betekent dat ik of 4-5 maanden dien te wachten of ik kan na 30 juli fluiten naar een glasvezel verbinding. Zoals ik heb geconstateerd zit er geen logica in jullie approach mbt glasvezel beleid. Wat ik wel weer weet is dat in een andere stad (4817) daar sinds kort ook 1000/1000. Zoals in mijn stad (5041) en andere stad (4817) rond de zelfde tijd medio 2019 is begonnen met het aanleggen van GPON door KPNNetwerk.

Kortom wanneer kan ik glasvezel van jullie gaan afnemen (5025) na 30 juli? Is dat ook na 4 tot 5 maanden of hebben jullie een pilot lopen dat verklaart waarom er zoveel discrepantie in jullie glasvezel beleid zit?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 July 2021, 10:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Weet je zeker dat je de TY01 hebt gekregen? Dit is een oudje die normaal gezien niet meer geplaatst word geen enkel huis krijgt meer 2 glasvezels.

De TY01 is ook geen Pon bij KPN maar AON, een centrale ombouwen doen ze niet zomaar.

Weet je zeker dat je de TY01 hebt gekregen? Dit is een oudje die normaal gezien niet meer geplaatst word geen enkel huis krijgt meer 2 glasvezels.

De TY01 is ook geen Pon bij KPN maar AON, een centrale ombouwen doen ze niet zomaar.

Jij hebt echt geen verstand! Graag niet reageren als je niet weet waar je het over hebt droeftoeter!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gotsmacked 

Het gaat wel snel met de glasvezel uitrol van T-Mobile (ODF) en er komen bijna elke week nieuwe locaties bij maar er is meestal geen planning in te zien door de moderators.

Hou dus af en toe de postcodecheck van T-Mobile in de gaten 🙂

Hallo @gotsmacked 

Het gaat wel snel met de glasvezel uitrol van T-Mobile (ODF) en er komen bijna elke week nieuwe locaties bij maar er is meestal geen planning in te zien door de moderators.

Hou dus af en toe de postcodecheck van T-Mobile in de gaten 🙂

Jij weet geen drol van wat ODF en WBA en in het kielzog GPON netwerk. Jij bent echt een frikandel want ODF kan helemaal niet bij GPON.

Reputatie 7
Badge +15

@gotsmacked 

Als je het niet met me eens bent dan kun je dat ook vriendelijk aangeven en dan leggen we het gerust uit 😉

Reputatie 7
Badge +4

Ook goedemorgen @gotsmacked,

Welkom op deze T-Mobile klantencommunity. Daar helpen klanten elkaar om meer uit hun producten te halen of met het oplossen van uitdagingen. Natuurlijk kan zo'n uitdaging erg frustrerend zijn. Zo kan ik mij voorstellen dat de beschikbaarheid in jouw geval ook frusterend is. Sterker nog; ik wacht zelf al jaren op de activatie van ODF en dat kan ik nu eindelijk laten activeren. Jeej!

Dat haalt niet weg dat we hier respectvol met elkaar om gaan. Zo is dit ook in de huisregels opgenomen. Dus je frustratie even aan de kant schuiven en wat vriendelijker tegen mensen die je belangeloos proberen te helpen zou je sieren. Daar bereik je sowieso meer mee. En heel toevallig is Doornie een ouwe rot en weet hij heel goed waar het om draait. Ook Waqqas zoekt netwerkgerelateerde zaken heel graag uit voor mede-users. Beiden in hun vrije tijd. Feit blijft dat op steeds meer plaatsen een eigen 1Gbit T-Mobile verbinding beschikbaar komt. Dat wordt nooit ruim van te voren aangekondigd en voor ons buitenstaanders zijn de keuzes niet altijd even logisch. Als het heel kort tegen de opleverdatum aan zit, dan wil een moderator van T-Mobile zelf nog wel eens wat informatie kunnen delen, maar ook zij zijn hiertoe beperkt. Het is dus hoofdzakelijk afwachten. Wat @Waqqas in die zin zegt klopt dus; afwachten tot 1Gbit beschikbaar komt en geregeld even een postcode check doen.

Enjoy your day!

Reputatie 7
Badge +14

@gotsmacked  Bij een account aanmaken in deze community Ben je akkoord gegaan met de regels!

Een ervan is respect en fatsoenlijk reageren. Ik verzoek je vriendelijk om je daar aan te houden.

Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de TM moderators.

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +14

Eet smakelijk @Waqqas 😂👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +15

Ziet er lekker uit 😋😋😋

Reputatie 7
Badge +4

Kan ik er een stokbroodje bij krijgen? Good old times!

Reputatie 7

@gotsmacked 5025 is een pon netwerk hierop kan T Mobile niet leveren. Op 5041 is het een p2p netwerk waarop T Mobile wel 1000/1000 zou kunnen leveren als er active apparatuur in de pop geplaatst word (odf access)

T Mobile gaat voorlopig geen gpon leveren via KPN (max 100) dus ik vrees dat het hem niet gaat worden

@gotsmacked 5025 is een pon netwerk hierop kan T Mobile niet leveren. Op 5041 is het een p2p netwerk waarop T Mobile wel 1000/1000 zou kunnen leveren als er active apparatuur in de pop geplaatst word (odf access)

T Mobile gaat voorlopig geen gpon leveren via KPN (max 100) dus ik vrees dat het hem niet gaat worden

Wat een kwatsert ben jij zeg daar ligt helemaal geen p2p netwerk. Daar ligt 1000% GPON.

Ik weet niet in welke ‘glazenbol’ jij hebt gekeken in ieder geval wel diep in het glaasje met al je kwats verhalen. Jonghe ga toch fietsen denk je nou echt dat ze twee verschillende netwerken gaan aanleggen. Jij bent gewoon een appetjoek. Ik kan hier heel boos om worden dat meesen zoals jij gewoonweg wat kwatsen en anderen meesen de verkeerde info geven.

Wie o wie kan mij vertellen of ik ook 1000/1000 kan krijgen straks als de glasvezelkabel is doorgetrokken naar mijn huis? Ik word onderhand  wel ongeduldig met al dat gekwats en het is BIJNA 30 JULI EN NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG!!!

Reputatie 7
Badge +4

Als iemand het goed weet dan is het Hidden. Hij is technisch en op netwerkvlak veruit het beste op de hoogte  Vaak nog eerder dan de moderators van T-Mobile zelf. Dus zou me - als ik jou was - niet op 1Gbit vastbijten. Let op jouw woorden en wat meer respect zou je niet misstaan. Dit is - nogmaals - niet conform de huisregels.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gotsmacked, ik zou je graag adviseren om op respectvolle wijze met andere users om te gaan op de Community. Hierbij wijs ik je op de Huisregels (de link is klikbaar), neem deze zorgvuldig door. Het is nergens voor nodig om op deze manier met anderen om te gaan. De andere users hebben het al in dit topic aangegeven, dus ik zal me verder niet extra uitlaten ten aanzien van je reacties, maar zorg er voortaan voor dat dit soort onnodig gedrag niet meer voorkomt. We zijn er om elkaar te helpen en een kwetsende of cynische houding is daarbij totaal overbodig! 😉

@Hidden.nld is één van onze meest ervaren netwerktechnici en weet zoals @TAVL aangeeft doorgaans meer dan de moderators. 

Reputatie 7
Badge +15

@gotsmacked

Er zijn locaties waar gewoon GPON is toegepast maar toch is ODF acces mogelijk.

Zoals in mijn locatie is het gewoon aangelegd volgens het oude principe (Point 2 Point ) en GPON is enkel toegepast in de wijkcentrale. Dit maakt het mogelijk voor T-Mobile om de glasvezelkabel op hun eigen apparatuur aan te sluiten.

Weet je zeker dat je de TY01 hebt gekregen? Dit is een oudje die normaal gezien niet meer geplaatst word geen enkel huis krijgt meer 2 glasvezels.

De TY01 is ook geen Pon bij KPN maar AON, een centrale ombouwen doen ze niet zomaar.

Jij hebt echt geen verstand! Graag niet reageren als je niet weet waar je het over hebt droeftoeter!


Denk dat ik er iets meer verstand van heb dan jij zoals je hier laat merken, als jij niet eens weet dat de TY 01 al een tijdje niet meer gebruikt word op het glas netwerk, alleen nog sporadisch bij vervangingen of een enkel nieuwbouwhuisje in een oude regefiber locatie vraag is me af wie er verstand van heeft hier.

Dit is een FTU TY-01 die ga jij dus niet krijgen met een KPN Gpon verbinding, hooguit als T-Mobile er Gpon aanlegt naar de PoP en jou op een ODF TM aansluiting wil hebben.

Zo en nu ga ik lekker weer een droeftoeter zijn, ben nog het minst erg begrijp ik wel, ook al is een frikandel best lekker op zijn tijd.:clown:

P.S. even antwoord op je vraag: NEE vooralsnog niet en of het kan jawel via KPN.:sunglasses:

 

@Waqqas , Glas is altijd FttH (Fiber to the Home) en bestaat uit 1 (of in oudere locaties 2) glasvezel aansluitingen op een FTU.

Bij het nieuwe uit te rollen Gpon staan er wijkkastjes met daarin de splitters waar je op aangesloten word daarvandaan gaat er een glasvezel naar de PoP om je op het WWW aan te kunnen sluiten.

In sommigen gemeentes staan die splitters in de PoP, omdat er gewoonweg geen wijk kastjes geplaatst hoeven worden ivm kosten of met de vergunning aanvraag geen toestemming of omdat er geen geschikte locaties zijn, Gpon blijft een aansluiting delen met meerdere anderen, jij hebt het geluk dat er voor de wijk centrale gekozen is, maakt het TM makkelijker om eigen spulletjes te plaatsen, mazzelaar.:grinning:

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Ik ben niet zo iemand die heel technisch is lol 🙂

Maar inderdaad ben ik blij dat T-Mobile bij mij wel over ODF kan leveren maar in Zeeland lijkt het niet te komen, in heel Zeeland niet 1 plaats met ODF.

Ik zit nu maar een jaartje bij KPN..

Ze zijn druk met anderen plaatsen, komen met behulp van een andere investeerder 1 miljoen nieuw te realiseren aansluitingen met FttH bij, dus ODF zal wel op een lager pitje komen, ze hebben de meeste grote plaatsen al zo ongeveer gehad, moet natuurlijk wel voldoende klandizie uit voort komen, anders levert het weinig op.

En Zeeland is natuurlijk een redelijk groot Delta fiber gebied, en die hebben geen open netwerk zoals KPN, dus nog steeds een mazzelaar ben je, en een frikandel was je al volgens andere, nu niet naast je schoenen gaan lopen he.:joy:

Reputatie 7
Badge +15

In Zeeland is heel Terneuzen, Yerseke en Tholen al aangesloten op KPN glasvezel, Sas van Gent en Axel volgen nu, daarna Vlissingen en daarna houdt het nog niet op 😉

Reputatie 7

@gotsmacked 5025 is een pon netwerk hierop kan T Mobile niet leveren. Op 5041 is het een p2p netwerk waarop T Mobile wel 1000/1000 zou kunnen leveren als er active apparatuur in de pop geplaatst word (odf access)

T Mobile gaat voorlopig geen gpon leveren via KPN (max 100) dus ik vrees dat het hem niet gaat worden

Wat een kwatsert ben jij zeg daar ligt helemaal geen p2p netwerk. Daar ligt 1000% GPON.

Ik weet niet in welke ‘glazenbol’ jij hebt gekeken in ieder geval wel diep in het glaasje met al je kwats verhalen. Jonghe ga toch fietsen denk je nou echt dat ze twee verschillende netwerken gaan aanleggen. Jij bent gewoon een appetjoek. Ik kan hier heel boos om worden dat meesen zoals jij gewoonweg wat kwatsen en anderen meesen de verkeerde info geven.

@gotsmacked ik kijk niet in een glazen bol maar gewoon in het systeem van KPN. Gpon werkt namelijk ook prima op p2p netwerken. Dan plaats je de splitter gewoon in de pop. Je kan als klant niet zien of het een p2p of pon netwerk is. Er word de zelfde glasvezel gebruikt.

Je hebt geen eens een glazen bol @Hidden.nld .😱🤣🤪

@gotsmacked 5025 is een pon netwerk hierop kan T Mobile niet leveren. Op 5041 is het een p2p netwerk waarop T Mobile wel 1000/1000 zou kunnen leveren als er active apparatuur in de pop geplaatst word (odf access)

T Mobile gaat voorlopig geen gpon leveren via KPN (max 100) dus ik vrees dat het hem niet gaat worden

Wat een kwatsert ben jij zeg daar ligt helemaal geen p2p netwerk. Daar ligt 1000% GPON.

Ik weet niet in welke ‘glazenbol’ jij hebt gekeken in ieder geval wel diep in het glaasje met al je kwats verhalen. Jonghe ga toch fietsen denk je nou echt dat ze twee verschillende netwerken gaan aanleggen. Jij bent gewoon een appetjoek. Ik kan hier heel boos om worden dat meesen zoals jij gewoonweg wat kwatsen en anderen meesen de verkeerde info geven.

@gotsmacked ik kijk niet in een glazen bol maar gewoon in het systeem van KPN. Gpon werkt namelijk ook prima op p2p netwerken. Dan plaats je de splitter gewoon in de pop. Je kan als klant niet zien of het een p2p of pon netwerk is. Er word de zelfde glasvezel gebruikt.

Shit is dus echt waar:(

Maar hoe kan dat nou? Want bij 5041 hebben ze gewoon GPON, maar bij 5042 is een nieuwbouw appartement en daar is alleen 100/100 en dat is ook GPON. Sterker nog 5042 is het al veel langer mogelijk om T-Mobile af te nemen terwijl 5041 nog niet geen eens een maand gelden mogelijk om T-Mobile glasvezel af te nemen. Iets klopt er niet aan jouw redenering. Als 5041 een p2p is dan is straks 5025 ook een p2p netwerk.

Btw: als die kwatsers van T-Mobile straks geen 1000/1000 beschikbaar is in 5025 dan zijn die appetjoeks mij als ‘betalende klant KWIJT! Kunnen ze lekker internet verschaffen aan dat gajes volk dat woont in 5041.

Reputatie 7
Badge +14

@gotsmacked je kan het niet laten hè om mensen te schofferen? Bah wat een akelig mens ben jij.

behoor je zelf ook bij dat (jou woorden) Gajes volk? Zo te lezen ben je er dicht bij.

je mag wel een keer je excuus aanbieden aan @Hidden.nld  en al die anderen die je hebben uitgelegd hoe het zit!