Glasvezel besteld, nog steeds niet opgeleverd. Geen oplossing

  • 31 May 2023
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Een paar maanden geleden zijn we verhuisd naar een nieuw appartement. De vorige huurder ontkende de aansluiting op glasvezel. We hebben ruim 3 maanden geleden een contract afgesloten met T-Mobile voor glasvezel en onze toestemming gegeven voor de aansluiting, maar de status van onze verbinding is ongewijzigd. Ik heb KPN Netwerk, de aannemer, KPN en T-Mobile al gebeld, maar niemand kon me helpen, want er staat geen datum vast voor de aansluiting in ons huis. Het kan dus nog wel een paar maanden duren, we hebben geen idee.

Tegelijkertijd kunnen we de oude verbinding niet krijgen omdat de vorige huurder deze heeft verbroken. Zo zitten we al een paar maanden zonder internet en hebben we geen idee hoe lang het gaat duren voordat we weer aangesloten zijn.

Deze situatie is voor ons niet acceptabel. Aangezien we het contract met T-Mobile hebben gesloten en we hun klant zijn, verwachten we een oplossing, misschien zelfs maar een tijdelijke oplossing.

Maar helaas is de klantenservice helemaal niet behulpzaam geweest, wat de hele klantervaring buitengewoon slecht maakt. We zijn echt erg teleurgesteld.

We willen het hier in de community nog een laatste keer proberen voordat we overstappen naar Ziggo of KPN.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hi @Tokoloshe welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345.

 

Ik denk dat het gaat om een nieuwe glasvezellijn. Omdat je in een appartement woont hebben ze toestemming nodig van de VvE. Hiervoor is namelijk vaak een hoogwerker nodig. Deze opleveringen kunnen daarom lang duren. Als je je klantnummer hebt toegevoegd kan ik je aanvraag bekijken en dit bevestigen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tokoloshe welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345.

 

Ik denk dat het gaat om een nieuwe glasvezellijn. Omdat je in een appartement woont hebben ze toestemming nodig van de VvE. Hiervoor is namelijk vaak een hoogwerker nodig. Deze opleveringen kunnen daarom lang duren. Als je je klantnummer hebt toegevoegd kan ik je aanvraag bekijken en dit bevestigen.

Hi @Tokoloshe welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345.

 

Ik denk dat het gaat om een nieuwe glasvezellijn. Omdat je in een appartement woont hebben ze toestemming nodig van de VvE. Hiervoor is namelijk vaak een hoogwerker nodig. Deze opleveringen kunnen daarom lang duren. Als je je klantnummer hebt toegevoegd kan ik je aanvraag bekijken en dit bevestigen.

 

Hi Tommie, ons abonnement is nog in behandeling, daarom kan ik geen klantnummer vinden in mijn account. Ik heb je een privé bericht gestuurd. Dankje!

Trouwens: Het is geen nieuwe lijn, we zijn al aangesloten maar onze binnenkant van het huis is niet aangesloten

Reputatie 7
Badge +9

@Tokoloshe bedankt voor je snelle reactie. 

Dit is precies wat ik dacht, hier zou je zelf KPNNetwerkNL voor moeten opbellen. Ik kan namelijk ook nog geen wensdatum zien, dit gaat buiten mijn domein. Nieuwe glasvezellijn moet aan alle kanten volledig gereed zijn, dus ook in de wijkcentrale voordat je kan worden opgeleverd.

We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.  

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door jou, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller je zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan je contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Reageer