Beantwoord

Glasvezel dekking Kralingen (Rotterdam)

  • 5 July 2022
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Goedemorgen T-Mobile forum en medewerkers,

Omstreeks april 2020 kregen mijn vader en ik een aanbod om over te schakelen naar T-Mobile glasvezel. Indertijd kregen wij via de postcodecheck te zien dat er glasvezel “op ons adres beschikbaar” was, en daar word ik als server-eigenaar natuurlijk heel enthousiast van.

Nou bleek dat helaas een beetje op de feiten vooruit te lopen, want uiteindelijk werd duidelijk dat de aanleg nog niet had plaatsgevonden.

Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder, en er staan nu zelfs leuke roze-omrandde kaartjes op de T-Mobile website die bevestigen dat de aanleg in ons woongebied voltooid is:

 

 

Ik heb op de bovenstaande afbeelding mijn woonadres germarkeerd, zodat je kan zien dat ik binnen het geclaimde gebied woon. Boven dit kaartje staat expliciet “In Kralingen [...] zijn we klaar met de aanleg van Glasvezel”.

Nou ben ik dus wel benieuwd wanneer er dan eindelijk een glasvezelaansluiting in mijn woning komt!  Mijn woning is een vrij oud flattenblok en ik snap dat het misschien niet optimaal is, maar deze constante claims dat het allemaal klaar en afgerond is beginnen een beetje oud te worden.

Ook als er redenen zijn dat er vertraging is hebben wij hier niks van vernomen. Ik zou het dan ook fijn vinden als ik daarvan op de hoogte kan worden gesteld. Het liefste natuurlijk morgen T-Mobile glasvezel, maar een beetje meer perspectief zou ik ook al geweldig vinden.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

G.J. Bosten

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 July 2022, 13:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ulaanba98,

Wat je schrijft klopt helemaal! Omdat de glasvezel vrijwel altijd door de meterkast van de onderburen wordt getrokken hebben wij toestemming nodig van de onderburen. Hierdoor komt het wel eens voor dat één onderbuur iedereen boven zich in feite glasvezel kan ontzeggen. Jammer genoeg zijn onze handen dan gebonden, al proberen wij onze uiterste best om het dan wel niet op een alternatieve manier geregeld te krijgen!

Het beste kan ik je inderdaad zoals Waqqas en Jason aanraden om bij de VvE de status na te vragen. Ik kijk ook graag welke informatie ik in mijn systeem kan vinden. Als je hier interesse in hebt zou je mij dan via een privébericht willen voorzien van:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee ga ik proberen om zoveel mogelijk informatie boven water te halen!

Voor de duidelijkheid, wij wonen niet in een appartement waarvan wij de eigenaar zijn. Wij vallen onder een woningcorporatie (sociale huur). Een tijd geleden hebben wij al een pamflet in de brievenbus gekregen waarin werd aangekondigd dat er een afspraak gemaakt zou worden om een aansluiting binnenshuis aan te leggen, maar dit is uiteindelijk nooit gebeurd.

Hallo @ulaanba98 

Had je wel al een glasvezel abonnement afgesloten?

Van flatgebouwen weet ik wel dat de bewoners van andere woningen toestemming moeten geven om de glasvezelkabel via hun woning naar jouw woning te laten lopen.

 

Inderdaad, zoals ik in mijn eerdere post aangaf zijn wij in april 2020 ingegaan op een aanbod om over te stappen. Maar die is natuurlijk nog niet actief aangezien er geen aansluiting is.

 

Hoi @ulaanba98, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik sluit me aan bij Waqqas: bij flats is het van belang dat elke bewoner toestemming geeft om de vezel door te laten schieten, dit moet namelijk door meerdere woningen getrokken worden. Het kan goed zijn dat de VVE niet van iedereen een akkoord heeft gekregen en dan stokken de werkzaamheden/onderzoeken. 

Je kunt bij jouw VVE navragen wat de status hiervan is, daar hebben wij geen inzicht in. Ik meen te heugen dat aannemers ook niet verplicht zijn hier melding van te maken daar het vaak een privacykwestie is (je mag immers niet van elk huishouden afzonderlijk weten wie ja/nee heeft gezegd). 

ik hoop dat je jouw antwoorden zult vinden bij de VVE, heel veel succes en houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

 

Dank voor het antwoord!
Ik zal het maar even navragen inderdaad. Begrijp ik nou goed dat 1 recalcitrante onderbuurman ervoor kan zorgen dat wij nooit gebruik kunnen maken van ons nieuwe abonnement?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ulaanba98, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik sluit me aan bij Waqqas: bij flats is het van belang dat elke bewoner toestemming geeft om de vezel door te laten schieten, dit moet namelijk door meerdere woningen getrokken worden. Het kan goed zijn dat de VVE niet van iedereen een akkoord heeft gekregen en dan stokken de werkzaamheden/onderzoeken. 

Je kunt bij jouw VVE navragen wat de status hiervan is, daar hebben wij geen inzicht in. Ik meen te heugen dat aannemers ook niet verplicht zijn hier melding van te maken daar het vaak een privacykwestie is (je mag immers niet van elk huishouden afzonderlijk weten wie ja/nee heeft gezegd). 

ik hoop dat je jouw antwoorden zult vinden bij de VVE, heel veel succes en houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ulaanba98 

Had je wel al een glasvezel abonnement afgesloten?

Van flatgebouwen weet ik wel dat de bewoners van andere woningen toestemming moeten geven om de glasvezelkabel via hun woning naar jouw woning te laten lopen.