Beantwoord

glasvezel door het riool heen geboord

  • 7 January 2023
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Bij ons is de glasvezel aangelegd en nu is gebleken dat ze op minstens twee plekken door het riool heen zijn gegaan. Dit heeft geleid tot een verstopping die verholpen moest worden (en toen dus bleek veroorzaakt door de glasvezel kabels) maar nu zal dus ook het riool moeten worden hersteld.

 

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice en zou worden teruggebeld, maar dat is nog steeds niet gebeurd. 

Wat is nu de beste weg om T-Mobile te bereiken en geholpen te worden in deze?

Dank!

icon

Beste antwoord door eric 7 January 2023, 20:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Degene die je aansprakelijk gaat stellen is de netbeheerder.  Die legt de infrastructuur aan waarna t-mobile die kabel aansluiting huurt om een dienst bij jou aan te bieden. Dat is ook wat de klantenservice bedoelde, je zult door de netbeheerder worden teruggebeld. Je kunt ze ook zelf benaderen als je weet wie de netbeheerder bij jou is.

Nee, dat denk ik niet. Het gaat om het riool in onze voortuin en is veroorzaakt door het aanleggen van de aansluiting naar ons huis vanaf de algemene glasvezel kabel die door de straat loopt. Dit is dus in opdracht van T-Mobile door Gideon gedaan na de aanvraag van mijn glasvezel aansluiting 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, guidion levert alleen diensten om routers op te hangen en binnenhuis werkzaamheden. 

De netbeheerder,  kpn, odf  etc. zijn de netbeheerders/eigenaren en die huren aannemers in zoals VolkerWessel om glasvezel aan te leggen.

De keuze welke huizen aan te sluiten is vaak vraaggestuurd,  dus als een huurder,  zoals t-mobile,  een bestelling doorgeeft aan de netbeheerder. 

T-mobile is ook niet diegene die de vergunning heeft van jouw gemeente. 

Ah zo, nou dat zal dan nog niet gaan helpen om dit opgelost te krijgen. Letterlijk schijtinternet dus...

@eric  hoe weet ik wie de netwerkbeheerder in mijn regio is?

Reputatie 7
Badge +14

Vaak staat er sticker met de naam van de netbeheerder op de FTU, dus het kastje waar de glasvezel op afgewerkt zit in jouw woning. Anders kan een moderator misschien helpen als je jouw gegevens in je forum profiel hebt geplaatst.

Reputatie 7

Hi @Geboo, super dat @eric jou meteen te hulp is geschoten! 💪 Hartstikke goed dat je voor deze situatie aan de bel hebt getrokken. Wat balen dat het riool door de werkzaamheden is beschadigd. Deze ochtend ben ik direct met je mee gaan kijken in het geval dat je er nog niet uit was gekomen. Open Dutch Fiber is bij jou de netwerkbeheerder. Heb je hen al benaderd? Zo niet, dan hoor ik het graag en klop ik hiervoor opnieuw aan bij mijn collega's. Ik wil namelijk dat dit zo snel mogelijk wordt hersteld. 

Hoi Lisa,

Dank voor je reactie. Ik wil uiteraard ook dat gauw wordt hersteld want naast de kosten is het ongemak ook groot. Ik heb contact opgenomen met open dutch fiber maar vooralsnog daar geen reactie. Ik wacht het nog even af.

 

Dank,

Geeske

Reputatie 7

Hi @Geboo, dat kan ik mij helemaal voorstellen! Super dat je hier meteen achteraan bent gegaan. Houd je ons hier op de hoogte van de reactie? Dan weet ik zeker dat het helemaal goed gaat en het heel rap wordt geregeld. 

Reageer