Beantwoord

Glasvezel Eindhoven Gestel trage oplevering

  • 22 December 2021
  • 21 reacties
  • 336 Bekeken

wanneer word ik eens aangesloten?

13 mei al besteld, zou in juli komen, pas in september in de straat en nu is het doodstil in de wijk qua glasvezel activiteiten. Heb kriskros door de wijk nog eens gezien dat ze 1 aansluiting deden in een straat, maar lijkt geen gestructureerd plan aan ten grondslag te liggen. Ruzie tussen aannemer en Tmobile soms??

Graag hoor ik wanneer men mij daadwerkelijk gaat aansluiten.

@Jason @Lisa 

icon

Beste antwoord door Sander 9 January 2022, 15:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DizzyRN69 

Heb je ook eens met VWT gebeld op telefoonnummer 088-1860444 om dit ook eens bij hun na te vragen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DizzyRN69,

Goed dat je aan de bel trekt, dit lijkt inderdaad te lang te duren!

Het lastige is dat ik momenteel ook weinig informatie van Volker Wessels kan terugvinden in jouw dossier. Hierom ga ik navraag opstarten bij Volker Wessels. Zodra ik meer weet zal ik het zeker in dit topic terugkoppelen.

Ik ga mijn uiterste best doen om schot in de zaak te krijgen en hopelijk kan je hierdoor 2022 beginnen met giga-snel internet!

Nog even aanvullend, men is in juni in huis geweest om foto's te maken waar de aansluiting het huis in moet komen.

Ben benieuwd :stopwatch:

Reputatie 7
Badge +4

Nog even aanvullend, men is in juni in huis geweest om foto's te maken waar de aansluiting het huis in moet komen.

Ben benieuwd :stopwatch:

Dat is het zogenaamde schouwen, vaak kan het daarna nog een poos(je) duren..
Ik ben erg benieuwd of @Cal meer licht op de zaak kan werpen. 

Reputatie 7

Hi @DizzyRN69 ,

Ik zie dat de navraag van mijn collega @Cal inmiddels is geland bij VolkerWesselsTelecom, maar dat we nog geen terugkoppeling hebben mogen ontvangen. Wanneer we deze binnenkrijgen, dan ben je natuurlijk de eerste die het hoort.We houden je op de hoogte! 

@Cal @Boris @Lisa 

nog steeds geen reactie, gaat het ooit nog gebeuren??

Reputatie 7

Hoi @DizzyRN69,

 

Vanwege de kerst zal hier wat vertraging zijn ontstaan, maar ik heb zojuist om een update gevraagd!

En weer een paar dagen voorbij…….:rage:

Dit geeft echt veel vertrouwen en het gevoel dat je als nieuwe klant serieus wordt genomen 😭

Hee, enige vooruitgang, toeval of…..

vandaag is de glasvezel van de stoep naar de muur van het huis gebracht, net als bij onze overburen op nummer 50. Overigens dus geheel zonder kennisgeving.

we wachten weer even af, F1 is nog niet gestart 😱

Reputatie 7

Hi @DizzyRN69,

Fijn om te lezen dat er vooruitgang is te zien. Momenteel zie ik vanuit de navraag van @Sander nog geen terugkoppeling, maar dat houden we voor je in de gaten. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten.

Gebeld door Volkert planning. Staat nu afspraak voor donderdag 20e januari  in ochtend.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DizzyRN69, aah top dat je een afspraak hebt kunnen inplannen! De progressie begint nu langzaamaan vorm te nemen. Kun je in de tussengelegen periode uit de voeten met je 4G/5G-verbinding? 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje? Laat het me weten, dan regel ik dat zo snel mogelijk voor je!

Ha @Jason , ik zit nog bij Ziggo, dus nog geen paniek.

Verder heb ik Simpel, sinds een jaar ook van Tmobile.

 

Reputatie 7

Thanks voor de update @DizzyRN69! Top om te weten dat jij momenteel niet zonder internet zit. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan vooral weten. Dan helpen we je graag verder! Geef jij een korte update zodra VWT is langsgekomen? 💪

Zojuist een doos van Tmobile ontvangen, zonder aankondiging vantevoren. Gelukkig staat Post.nl app aan….

alle toebehoren, modem, GPON, kabels, tv kastje. Maar eerst donderdag glas door de muur en dan afwachten op een andere monteur.

en dan gaan plannen wanneer Ziggo uit kan

Inmiddels om 16:05 een mailtje van Klantenservice Tmobile, er is een pakje onderweg…..:joy: ja, die is dus allang binnen 🧐

Reputatie 7

Hi @DizzyRN69, helemaal super! Thanks voor deze update en fijn dat alles goed is binnengekomen. Woops, dat is dan niet helemaal goed gegaan. Excuus voor de verwarring! Geef je donderdag een korte update of alles goed is verlopen? 💪

Zo, deze stap is zojuist gelukt, de kabel en 1e kastje zijn binnen netjes aangebracht, door 2 vriendelijke jongemannen. 1tje graaft en boort, de andere brengt de kabel naar binnen en sluit hem aan. (Zie foto, let niet op die andere kabels, is nog voor Ziggo)

en ook niet onbelangrijk, er is meteen getest en hij is afgemeld aan de provider.

nu even wachten op de afspraak met Guideon, de boel aansluiten en activeren en dan Ziggo laten afsluiten als alles goed werkt.

 

Afspraak Guidion staat nu op vrijdag 11 februari. Zijn we dan tzt toch 10 maanden verder.

@Cal @Lisa @Boris @Jason 

willen jullie aub controleren of de Overstapservice goed staat, zodat Ziggo op juiste moment  wordt gestopt?

En nog een andere belangrijke vraag: gaat Tmobile Viaplay aanbieden?

 

Hoi Tmobile, nog geen antwoord gekregen op deze vraag:
 

@Cal @Lisa @Boris @Jason 

willen jullie aub controleren of de Overstapservice goed staat, zodat Ziggo op juiste moment  wordt gestopt?

Reputatie 7

Hi @DizzyRN69, heel fijn om te horen dat de vorige stap zo goed is verlopen! Dankjewel dat je ons hiervan op de hoogte hebt gebracht, topper. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken om je meer duidelijkheid te kunnen geven over het overstappen. Ik zie geen overstapdossier terug in het systeem, dus ik ben dit voor je gaan uitpluizen. Er kon geen overstapdossier aagemaakt worden in dit geval, omdat de oplevering bij de aanvraag een bepaald opleveringscenario had. Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het Glasvezelnetwerk. Je mag dan ook zelf de huidige provider (Ziggo) opzeggen. Laat je het weten of dit lukt? Ik hoor het graag als je hier nog andere vragen over hebt, want ik help je met liefde.

Wat betreft Viaplay, hier zijn we nog voor in gesprek. Zodra hier meer duidelijk over is, dan gaan we dat zeker laten weten! 😊