Beantwoord

Glasvezel gemonteerd maar al vele weken geen vooruitgang (en geen informatie)

  • 17 May 2023
  • 49 reacties
  • 658 Bekeken

Begin maart is het glasvezelpunt bij ons in huis gemonteerd (nadat dit eerst in februari zou plaatsvinden en de afspraak steeds verzet werd, en men daarna ook nog drie keer is langs geweest). ik heb de doos met aansluitspullen ontvangen, en zou reeds weken geleden al aangesloten moeten zijn op internet.

 

Nu ligt het proces al sindsdien stil, maar krijg ik ook geen enkele betekenisvolle update of informatie. Na meerdere malen bellen is er geen vooruitgang te bespeuren, en lijkt  niemand echt te weten wat de planning is. De overige mensen in de wijk zijn inmiddels wel ( al ruime tijd) aangesloten.

Mijn aansluiting is dus kennelijk vergeten, en nu zit ik vanaf volgende week zonder internet.


Graag verneem ik hoe dit opgelost kan worden, en mijn aansluiting kan worden gerealiseerd.

(daarnaast vind ik het wel erg raar dat niemand iets onderneemt om dit te fixen en mij op de hoogte te houden, en dat ik daar steeds zelf achter aan moet, overigens ook zonder succes dus tot nu toe...)

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 19 May 2023, 11:48

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

 

Ja, maar mijn aanlsuiting is tegelijk geregeld met de aanleg in de wijk. De wijkcentrale doet het en iedereen is wel aangesloten.

Dat gaat dus in dit geval helaas niet op.

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

 

Dag,

Ik was blij dat ik snel een eerste reactie kreeg want tot nu toe blijkt schriftelijk contact erg lastig. Maar nu is het toch weer stil, zou je s.v.p. nadere informatie kunnen geven over bovenstaande vraag?

 

Ping,

Is het mogelijk dat iemand kijkt naar deze situatie en mij een update geeft?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Alex_12345, sorry voor de onduidelijkheid! Dat is niet het gevoel dat ik je wil geven. Ik zie dat er op 16-05-2023 nog contact is geweest, mijn collega heeft je op verzoek een e-mail gestuurd over de situatie en de onderbreking in jouw straat. Ik moet je naar aanleiding van dit bericht toch om geduld vragen. Weet dat we je echt zo goed mogelijk op de hoogte houden en nieuwe informatie delen zodra deze er is. Momenteel wachten wij op de beheerder en aannemer. Ontzettend bedankt voor je geduld!

Dag, bedankt voor je reactie.

Het probleem met de email die ik kreeg (waar ik overigens niet op kon terug mailen) is dat het algemene informatie bevat, en geen details over de planning van de oplossing van mijn situatie.

Daarnaast is deze algemene situatie nu al het zelfde sinds begin maart, en dat kan toch niet de bedoeling zijn volgens mij. De email bevatte dus geen actuele relevante informatie, waar uit af te leiden is dat er ook geen oplossing in gang is gezet om mijn glasvezel te repareren.

Vandaar dus dat ik over ben gestapt naar dit forum om hopelijk meer details en betere communicatie te kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Op dit forum praat je met andere klanten,  die geen systemen kunnen bekijken en moderators,  die dezelfde informatie zien als een klantenservice medewerker. Wel zijn moderators vaak in staat wat lijntjes uit te zetten of terugbel verzoeken naar de interne organisatie te sturen.  Maar zij hebben geen detail planning anders dan wat jij al hebt gehad. Het is gewoon een kwestie van geduld, en het komt uiteindelijk goed. Maar de eigenaar van de glasvezel,  de netbeheerder, zal eerst de boel moeten fixen waarna t-mobile de internet dienst kan activeren.

Dag Eric,

Eigenlijk begrijp ik dit niet zo goed. Je geeft terecht aan dat of a) ik krijg antwoord van mede gebruikers, maar die kunnen natuurlijk al helemaal niks zeggen over de planning, of b) ik krijg antwoord van een medewerker die wel meer kan zeggen, maar dat vooralsnog niet doet.

In beide gevallen is het helaas niet duidelijk wat de verdere planning is.

 

Het is gewoon een kwestie van geduld, en het komt uiteindelijk goed.

Vooralsnog heb ik geen indicatie daarvan, tenzij je met ‘uiteindelijk’ bedoelt dat het ergens ooit in de toekomst goed komt. Maar de monteurs zijn al  hier geweest, ik ben al meerdere keren thuis gebleven om ze binnen te laten, en sindsdien ligt alles stil Ik heb dus geen enkele aanwijzing dat er momenteel iets gebeurt of dat het op een redelijke termijn goed komt.

 

Maar de eigenaar van de glasvezel,  de netbeheerder, zal eerst de boel moeten fixen waarna t-mobile de internet dienst kan activeren.

 

Natuurlijk begrijp ik dat er onderaannemers zijn, maar ik zie niet in wat dat er in deze situatie toe doet. De afspraken heb ik met t-mobile, en die zullen dat toch (namens mij) dan met de onder aannemer kunnen bespreken?

 

Ik snap uiteraard dat niet iedereen tegelijk aangesloten kan worden, maar men was hier aan de deur, en binnen in de meterkast, men heeft alles geplaatst, bij de buren werkt het, en het was zo goed als af. Dit zou denk ik dus eerder als een ‘ storing’ behandeld zou kunnen worden dan als een compleet nieuwe nog te graven aansluiting….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Alex_12345 

Weet je wie de aannemer is die het glasvezel kwam aansluiten? Misschien kan je een telefoonnummer vinden en zelf ook eens bellen.

In mijn geval had ik ook maar zelf contact opgenomen met de aannemer toen ik te lang moest wachten en zelf heb ik eea kunnen regelen waardoor ze de volgende dag al kwamen 👍

Hallo @Alex_12345 

Weet je wie de aannemer is die het glasvezel kwam aansluiten? Misschien kan je een telefoonnummer vinden en zelf ook eens bellen.

In mijn geval had ik ook maar zelf contact opgenomen met de aannemer toen ik te lang moest wachten en zelf heb ik eea kunnen regelen waardoor ze de volgende dag al kwamen 👍

 

Dag,

De aannemer is Volker Wessel Telecom. Ik heb ze meerdere keren gebeld. Iedere keer zegt iemand dat ze naar verwachting volgende week komen, maar er gebeurt nooit iets. Niemand kan mij informatie geven. T-Mobile heb ik gebeld, maar die gaan er ook niet achter aan.

 

 

Inmiddels weer een week verder en geen enkele officiele reactie vanuit T-mobile over de planning.

Dat is toch wel teleurstellend.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Alex_12345, LET OP: dit bericht is gekopieerd uit een eerder topic waarin een ander persoon dezelfde opleverstatus heeft:

“Om je uit enige onzekerheid te halen, heb ik opgezocht wat het zogeheten “opleverscenario” op jouw adres is. Het opleverscenario is: hoe ziet de oplevering eruit en waar loopt de aannemer eventueel tegenaan bij de aansluiting; oftewel in hoeverre kan er zonder problemen aangesloten worden en wat is de status van de glasvezelaanleg op het adres? Het scenario ziet er bij jou als volgt uit: de aansluiting heeft een langdurige obstructie. De aannemer zal proberen binnen het bouwproject de obstructie te verhelpen en weer
in te plannen. De order (glasvezelaanvraag) zal geaccepteerd worden, maar pas doorgezet worden naar de aannemer als de obstructie opgelost is. Ik heb op dit moment geen inzage in wat die obstructie inhoudt en wat het tijdsverloop is. Wij krijgen hier een melding van zodra de uitvoerder het opgepakt heeft.”

→ Ik kan proberen na te gaan bij de uitvoerder waar de obstructie vandaan komt, maar wel pas zodra wij een melding verkrijgen van het probleem. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug; waarschijnlijk deze morgen nog. Ga nu bellen met de operationele afdeling!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: er is snel duidelijkheid gekomen. In navolging op Cheyennes eerdere bericht hierboven: de breuk in de straat levert nog steeds problemen op en dit is dé obstructie. Ik kan verder nog geen soelaas bieden inzake wanneer het dan wel opgelost is, sorry.

UPDATE: er is snel duidelijkheid gekomen. In navolging op Cheyennes eerdere bericht hierboven: de breuk in de straat levert nog steeds problemen op en dit is dé obstructie. Ik kan verder nog geen soelaas bieden inzake wanneer het dan wel opgelost is, sorry.

Dag Jason,

Bedankt dat je reageert.

 

Wel vind ik dit enigszins onbevredigend: Als er een kabel breuk is dan dient deze toch gerepareerd te worden? Ik kan toch niet maanden zonder internet zitten?  ( Er is in februari aangegeven dat na de montage in mijn huis, die dus heeft plaatsgevonden en waar ik meermaals voor thuis ben gebleven, ik snel van internet gebruik zou kunnen maken)

Ondertussen worden er kennelijk wel nieuwe mensen aangesloten, maar ik zou het logischer vinden als eerst deze aansluiting wordt gerepareerd voordat er meer aansluitingen worden gerealiseerd.

Reputatie 7
Badge +8

@Alex_12345 Ben ik het ook zeker met je eens. Een langdurige obstructie heeft vaak meer voeten in de aarde, waardoor het niet snel kan worden opgelost. Ook ik had dit graag anders gezien, maar het is aan de aannemer hoe snel dit verholpen kan worden. Zodra dit verholpen is, zal jouw aanvraag bij ons ook verder lopen.

Dag Demi,

Uiteraard begrijp ik dat het wellicht aan een (onder)aannemer ligt, maar dat maakt voor mij als consument niets uit natuurlijk.

Volgens mij mag ik er van uitgaan dat T-Mobile de aansluiting realiseert als verantwoordelijke partij en dit proces volgt, mij op de hoogte houdt, en zorgt dat een eventuele (onder)aannemer, werknemer, of wie dan ook, hier namems mij achteraan gaat.

Nog steeds heb ik heen nadere informatie gekregen, terwijl ook dat mij meerdere keren is toegezegd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Bij een consumentenlijn is geen SLA van toepassing.  En bij zo'n lijn wordt het ticket doorgezet naar de netbeheerder en is het inderdaad wachten op hun terugkoppeling dat het gerepareerd is. Daar hoort geen regelmatige terugkoppeling bij helaas.

Dag Eric,

Het gaat mij niet zo zeer om een ‘offciele’ SLA die van toepassing zou zijn of niet. Het gaat mij er om om serieus genomen te worden.

Al maanden (inmiddels) hoor ik  ‘er wordt aan gewerkt’ , maar als ik dan vraag wat er dan gebeurt en wat de status is, dan blijkt eigenlijk uit niets dat er daadwerkelijk aan gewerkt wordt.

Dit geeft het gevoel dat reparatie gewoon ergens onder aan een grote stapel van werk ligt, en dat ik maar moet afwachten wanneer de stapel leeg genoeg is voor t-mobile (of de onderaannemer) om naar mijn probleem te kijken.

Dat is echt heel wat anders dan ‘er wordt aan gewerkt’…….

 

Reputatie 3

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

Klopt T-mobile is klant van deze net beheerder. Ik vraag me dan af waarom T-Mobile niet wat beter zijn best doet om zijn klanten internet te bezorgen. In mijn geval is precies hetzelfde aan de hand. KPNNETWERK (je kunt je hier aanmelden voor een nieuwsbrief) is de netbeheerder ik begrijp niet dat T-mobile dan niet even wat meer druk uitoefend op KPN. Net zoals ik nu doe op T-mobile. druk uitoefenen. net zo lang blijven zeuren tot er actie ondernomen wordt. Wat ik dan nog erger vind , als ik dan op een nieuw abonnement wil afsluiten bij T-mobile staat er gewoon dat glasvezel beschikbaar is. En niet net zoals bij KPN, dat het aangesloten wordt. Jullie beloven dus ook iets wat er niet is. en de klant maar wachten en wachten. En met een oplossing voor geen internet komen jullie ook niet geen 4G voor thuis oplossing helemaal niks..doe toch eens wat voor je klanten..

 

Ja, ik heb ook niet de indruk dat T-mobile hier met de aannemer over in gesprek is.

Telefonisch wordt gemeld ‘er wordt aan gewerkt’, maar ik kan me dat eigenlijk niet meer voorstellen. ( want dan zou men al vele weken aan mijn aansluiting aan het werk zijn!).

En dus zijn we inmiddels weer een tijdje verder, en nog steeds geen nadere informatie…

 

Reputatie 3

Ik ga de boel annuleren. Vandaag wordt het instalatie pakket van Ziggo bezorgd. En kan dan direct internet en tv kijken.

Reputatie 3

Je krijgt nu 50% korting bij Ziggo. Gewoon een jaartje bij Ziggo en dan weer terug met hoge korting naar T-Mobile of KPN.

Tja, ik zou vooral graag een nieuwe update krijgen van de mensen van t-mobile.

Ze gaven aan mij niet pro-actief op de hoogte te kunnen houden, en dat ik zelf maar wekelijks moet informeren.

Bij deze dus, is er een update?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik ben direct voor je gaan kijken.

Het enige wat ik op dit moment kan zien is dat er een breuk is geconstateerd. Je zou hiervan op de hoogte zijn gebracht lees ik in mijn systeem. Zodra dit is opgelost, zul je hier ook direct bericht over krijgen! 

Reputatie 3

Ik zou lekker de boel annuleren Ziggo heb je binnen een paar dagen in huis en werkt binnen een kwartiertje

Reageer