Beantwoord

glasvezel haarlem

  • 25 August 2022
  • 19 reacties
  • 641 Bekeken

Hoe is het met de aanleg in postcode 2036? Het zou in augustus klaar zijn maar ik hoor niets meer.

Daarnaast wil ik inloggen in my tmobile thuis maar dan kom ik steeds in de my tmobile mobiel, dus kan ik ook niks meer nakijken.

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 August 2022, 10:26

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Natas79 

T-Mobile heeft een nieuwe inlog pagina waar je 1 inlog hebt voor mobiel en thuis.

Als je voor mobiel en thuis hetzelfde email en wachtwoord hebt dan kan het helpen om het wachtwoord voor mobiel te wijzigen en daarna inloggen met de gegevens voor thuis.

Hier lees je meer informatie over de aanleg van glasvezel in Haarlem.

Reputatie 1

Momenteel let ik op twee postcodes bij het aanleg, namelijk voor 2032 (ikzelf) en bij 2034 (familie).

 

Bij de aanleg bij mij is het vooral gestokt. Woon  in een appartement en is de aanleg afhankelijk van mijn onderburen, voordat ik aan de beurt ben. De goedkeuring is al door de verhuurder afgegeven.

 

Bij familie is het media converter inmiddels ontvangen. Nu is het aan de bouwvakkers om de kabel eerst naar binnen te trekken en daarna de converter aan te sluiten. 

 

Heb het idee dat bouwvakkers nog in vakantiemodus hangen en dat we in september aan de beurt zijn. 

Reputatie 2

@Natas79 

>> Hoe is het met de aanleg in postcode 2036? Het zou in augustus klaar zijn maar ik hoor niets meer.

Ik woon ook in 2036 en hier precies hetzelfde.

Nadat ik begin mei een mailtje gekregen had dat glasvezel besteld kan worden heb ik me gelijk aangemeld. Van de klantensevice kreeg ik te horen dat ik begin juni aangesloten kon worden.

Daarna werd dat eind juni, toen juli, daarna augustus en inmiddels nog steeds niets.

Wel hebben ze een paar maanden geleden glasvezels per straat ingegraven in de buurt, maar

sindsdien zie ik geen enkele activiteit meer.

Ook geen enkele update vanuit T-mobile wat betreft de status van het aansluiten.

Heb het gevoel dat ik behoorlijk aan het lijntje wordt gehouden…..

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @rene7220,

Thanks voor je bericht! We hebben je een e-mail gestuurd met de informatie en duidelijkheid waarom voor jou de oplevering vertraging heeft opgelopen. Deze is verplaatst naar eind augustus, door enkele werkzaamheden die nog uitgevoerd worden. Mocht je in de loop van volgende week nog geen nieuws hebben ontvangen, laat het ons vooral weten, dan gaan we hier direct voor je achteraan! 

Reputatie 2

Hoi Boris,

Thanks.

>> We hebben je een e-mail gestuurd met de informatie en duidelijkheid

>>waarom voor jou de oplevering vertraging heeft opgelopen

Klopt, ik heb eind Mei een mailtje gekregen dat e.e.a. verplaatst is naar augustus ivm. problemen mbt. vergunningen.

Inmiddels is augustus ook al voorbij, en ik heb nog steeds niets vernomen.

Ik zou liever gezien hebben dat T-Mobile klanten op de hoogte houdt van de voortgang.

De status bij T-Mobile staat al maandenlang op “Het glasvezelnetgwerk is bijna klaar”.

Ik zal e.e.a. even afwachten volgende week, zonder nieuws neem ik weer contact op.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Hoi @rene7220,

Thanks voor je bericht! We hebben je een e-mail gestuurd met de informatie en duidelijkheid waarom voor jou de oplevering vertraging heeft opgelopen. Deze is verplaatst naar eind augustus, door enkele werkzaamheden die nog uitgevoerd worden. Mocht je in de loop van volgende week nog geen nieuws hebben ontvangen, laat het ons vooral weten, dan gaan we hier direct voor je achteraan! 

Hey Boris,

Heb je ook voor ons een update in de voortgang aan werkzaamheden? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +8

@WillekeurigGebruikersnaam Voor nu is er nog geen nieuwe update zo te zien. Ik ga navraag voor je doen en hopelijk kunnen we jou snel meer vertellen! 

Reputatie 2

Er lijkt hier (2036) eindelijk schot in de zaak te komen ;-)

Begin deze week is de glasvezel onder het tuinpad naar de meterkast geschoten en hebben twee andere monteurs de FTU in de meterkast gemonteerd.

 

Vandaag komt per DHL het pretpakket met de Zyxel router en de Huawei media converter (naar ik aanneem).

Ik heb echter geen mailtje van Guideon ontvangen om een afspraak in te plannen, wat volgens de installeurs binnen één à twee dagen zou gebeuren.

Kan ik zelf contact opnemen met Guideon, of moet ik per se wachten op dit mailtje?

 

Verder zie ik op de website van T-Mobile bij glasvezel staan: “ De monteur hangt het modem op en zorgt voor een beveiligde draadloze verbinding.“

Ik kan met niet herinneren dat deze tekst er eerder stond. Na eerder overleg in mei met de klantenservice ging ik er van uit dat ik een bedrade aansluiting zou krijgen. Ik snap wel dat draadloos voor een monteur veel minder werk is, maar ik wil per se bedraad (anders zou ik uberhaupt nooit glasvezel besteld hebben).

Draadloos vanaf de meterkast buiten moet hier door 3 à 4 lagen beton en steen heen, en dat gaat echt niet werken.

De vraag is dus: gaat een monteur een UTP kabel naar binnen brengen?

 

 

Reputatie 2

Ik heb vandaag een glasvezel installatiepakket van T-mobile ontvangen. De glasvezel zelf is al eerder naar de meterkast gebracht en er hangt een FTU.

In de brief bij het installatiepakket staat dat Guidion op de afgesproken datum komt installeren.

Ik weet echter van niets, en heb ook nooit een mailtje gehad voor het maken van de afspraak.

Guidion weet ook van niets, mijn adres is bij hen niet bekend. Er werd gesuggereerd dat T-Mobile wellicht vergeten is een werkbon aan te maken.

Kunnen jullie voor mij nakijken of de communicatie naar Guidion goed gaat?

Dank.

 

 

Reputatie 7

Hi @rene7220, ik heb je nieuwe topic hier in dit topic geplakt, zo hebben we alle communicatie bij elkaar en weten we zeker dat we niet een vraag van je missen. 

 

Ik zie dat vandaag (18-11) de ‘patch’ is gezet en daarmee zijn we weer een stap dichterbij. Dit is ook een voorwaarde voor het doorzetten van de opdracht naar Guidion, onze monteurs. Ik verwacht dat je binnenkort door hen gebeld wordt of een bericht van hen ontvangt. Zonder onze opdracht kan de monteurscentrale nog geen afspraak maken. Ik adviseer te wachten op het signaal van hen. 

 

Als het aansluitpunt (meterkast) niet in de woning zit, dan kan dit nog een drempel zijn. Dit kan de netwerkbeheerder echter goed inschatten en zal hierop acteren. hebben ze dat niet gedaan, dan vermoed ik dat de Guidion monteur een andere manier heeft om de kabel binnenshuis te krijgen, door middel van een loze leiding, bijvoorbeeld of langs de kabel waar nu de DSL kabel binnenkomt. Zit het aansluitpunt in de woning, dan kan Guidion direct aan de slag. Zij kunnen echter meerwerk rekenen. Lees hier meer over wat er in de installatie zit en wat mogelijk meerkosten met zich meebrengt: installatiewerkzaamheden Guidion.

 

Mocht je nog ragen hebben, laat het ons weten!

Reputatie 2

Hi Patrick,

Hartelijk dank voor de update mbt. de patch.

Een probleem is vermoedelijk dat door de meterkast alleen 230V kabels en gas lopen.

Zowel de kabel TV als de oude telefoon/DSL bekabeling komt ergens anders binnen en gaat niet door het huis. Er zijn ook geen loze leidingen in de meterkast.

De meterkast zit buiten. Het wordt dus betonboren :-(

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rene7220, dat klinkt inderdaad alsof boren de enige mogelijkheid is! In principe zou je ook met adapters kunnen werken die over het stroomnet internetsignaal doorgeven, alleen zou ik dit persoonlijk afraden omdat dit tot instabiliteit kan leiden en een hoog signaalverlies heeft. Wat wel weer goed nieuw is, is dat je het modem tientallen meters van het aansluitpunt vandaan kan aansluiten met een Internetkabel zonder dat dit impact heeft op de prestaties van het modem. Zo te zien heb je inmiddels contact gehad met de monteur van Guidion, ik kijk uit naar de installatiedatum!

Reputatie 2

Hoi Cal,

Dank voor je reactie.

De Powerline adapters waar jij op doelt werken op zich wel, maar je komt met die dingen niet eens in de buurt van de 1 Gbps verbinding, dus als je toch glasvezel neemt moet je niet dit soort dingen inzetten, lijkt me. Ik heb een powerline in de meterkast hangen voor een buitencamera, maar die komt op mijn stroomnetwerk in huis niet verder dan 47 Mbps. Beetje zonde als je glasvezel hebt.

Ik heb inmiddels 50 meter UTP kabel liggen en ga zelf aan de slag. Heb een oplossing gevonden zonder dat de kruipruimte nodig is, maar het zal wel een dag of wat werk zijn.

In de meterkast komt dan alleen de Huawei media converter, en de Zyxel router komt in de woonkamer (en gaat gelijk weer weg als de monteur vertrokken is ;-)

Ik heb de installatiedatum zojuist vervroegd naar donderdag.

 

Is er nog een update hoe het met de glasvezel aanleg zit van 2036? Ik wacht al meer dan een jaar. In de laatste update/mail die ik erover heb gekregen staat dat er vertraging is en het waarschijnlijk in november 2022 klaar is. Maar dat is niet bepaald gelukt..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JeroenJeroen, goed dat je dit aankaart. Ik heb gelijk Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opnemen met informatie over de oplevering! Als je in de tussentijd nog vragen hebt, stel ze gerust.

Goedemorgen,

 

ik wacht ook al sinds juli 2022 op de aansluiting. Dit zou september zijn en sindsdien heb ik nooit meer iets gehoord.

postcode 2035.

Veranderingen die gemaakt moeten worden qua meubels etc in de woonkamer moeten constant hierdoor worden uitgesteld aangezien we straks geen bedrade tv meer hebben.

graag een update??

@Tommie 

Ik heb met Fiber gebeld. Ze zeggen nu dat de planning is om het klaar te hebben aan het einde van dit jaar, laatste kwartaal. Met deze snelheid heeft KPN misschien zelfs hun glasvezelverbinding eerder klaar. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roxanne1701, ook voor jou heb ik Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opzoeken en een concretere update hierover geven! 

Reageer