Beantwoord

Glasvezel Hoe werkt het / Kabel trekken

  • 19 May 2021
  • 9 reacties
  • 1180 Bekeken

Hallo, helaas heb ik nog geen exact antwoord gevonden. Ik wil graag overstappen op glasvezel, de verbinding is nu weer tot stand gebracht. 

 

De Glasvezel Media Converter word geïnstalleerd in de meterkast, daar komt de glasvezelkabel an. Theoretisch is de router van Tmobile er ook, dus en mijn vraag.

 

Wat zijn die geschatte kosten om de router in de woonkamer bij de tv te laten installeren, of is het met inbegrepen omdat de interactieve TV UTP Kabel dus of zou moeten worden getrokken?

Hiervoor moet dan de LAN-kabel worden getrokken van de Meterkast (ca. 20m) en wisselen met Coax Kabel.

Ik wil erg graag die Router in de Woonkamer omdat daar die Cloud, Televisie, Xbox en Computer staat (angesluiten via LAN, inmiddels lage ping)

 

Die interactieve TV Box werkt die wireless of Allen via UTP met die Router?

 

Hopelijk vind ik hier enkele antwoorden, heb ook van die Moca Adapter gelezen, maar zijn toch duur

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 May 2021, 14:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @axrinas 

Dit zijn de kosten indien Guidion de werkzaamheden voor be verricht, je kan het natuurlijk ook zelf doen of iemand anders die je kent en het kan de kabel laten trekken.

Guidion meerwerk

De tv box werkt alleen via een internetkabel.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo axrinas,

De interactieve TV box werkt alleen via een UTP kabel.

Kabel trekken van de meterkast naar de woonkamer is niet inbegrepen, dit valt onder meerwerk.

Loopt de kabel door een buis of onder de vloer door? De meeste monteurs gaan niet onder de vloer, dus dat zou je dan zelf kunnen voorbereiden. Een kabel door een buis vervangen meestal wel mogelijk. De extra kosten zijn € 17,50 per kwartier exclusief materiaal. Als de bijgeleverde kabel van 15 meter te kort is kost een nieuwe kabel € 4,50 per 5 meter. Inclusief connectoren is een kabel van 20 meter dan € 20,-. Als de monteur b.v. 30 min. daarmee bezig is dan kost dit 2x € 17,50. Totaal dus zo'n € 55,- Maar dit is uiteraard afhankelijk van de situatie en ter beoordeling van de monteur.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Hi Marcel,

 

Heel erg bedankt voor die duidelijke antwoord. Die Ziggo Coax Kabel gaat door een Buis. Ik kan het misschien ook zelf vervangen maar ben onzeker hoe precies het doen moet, erg ziet nog een oude Casemea Kabel bij die Coax. Het is ca 20m lang, dus is die meegeleverde te kort, maar ik toch ook zelf een cat6 Kabel kopen

 

Actueel zijn erg ja Gratis Installatiekosten, dat is toch ook voor die Televisie of niet (UTP Kabel naar Woonkamer)

 

En die aktueele Gratis Installatiekosten betaal ik eerst een krijg ze terug of hoe werkt het?

Reputatie 7
Badge +2

De bijgeleverde utp-kabel voor de tv over de plint leggen / vastmaken is inbegrepen. (max. 15 meter) Bij kabel trekken door buis, boren, connectoren aanzetten e.d. is meerwerk. Je betaalt alleen de meerwerkkosten aan de monteur. De basisinstallatie zelf is gratis.

Bedankt voor die Informatie. Over plint leggen lukt in die Huis niet 🙈 55€ meerwerk kosten zijn erg ok. Met Connectoren bedoel ie deze die dan an die muur komen?

Reputatie 7
Badge +2

Nee geen muurdozen. Alleen connectoren aan de kabel. Maar de kosten zijn een voorbeeld!

Heel erg bedankt:) maar nu heb ik voorstelling. Denk dat ik het zelf trekken doe

Hoe duur is het internet kabel door trekken via loze leiding naar de meters kast 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dannygoossens ,

Je zult dat aan een elektricien bij jou in de buurt moeten vragen. Odido heeft geen monteurservice nadat de router is opgeleverd. Zelf doen is natuurlijk ook een optie. Een trekveer en doosje met cat5 kabel en een rj45 tang kost natuurlijk wat geld, maar dan heb je geen arbeidskosten.

Reageer