Beantwoord

Glasvezel in Kralingen


Hoihoi,

November 2021 heb ik een internet abonnement voor glasvezel bij T-mobile aangevraagd. Mijn bestaande glasvezelaansluiting (oorspronkelijk van L2 aangelegd) is dan eindelijk in januari 2022 door Van Gelder getest en voor goed en werkend bevonden. De medewerker zei nog dat ik dan binnenkort zeker offertes voor abonnementen zou gaan ontvangen. Sindsdien heb ik niets meer van T-mobile vernomen. Nee, klopt niet helemaal, ze hebben wel laten weten dat ik mijn huidig abonnement zelf moet gaan opzeggen zodra hun abonnement in werking gaat. Weet hier iemand meer? Zijn er al klanten in Kralingen die werkende glasvezel abonnementen hebben kunnen afsluiten? Als ik op de website van T-mobile check, krijg ik ook de informatie dat ik supersnelle glazvezel ter beschikking heb in mijn huis! Dus??????????

icon

Beste antwoord door Boris 26 April 2022, 16:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als de postcode checker van T-Mobile aangeeft dat er glasvezel is, dan kun je als bestaande DSL klant inloggen op my T-Mobile en bij product een aanpassing van snelheid doorvoeren. 

Klanten zonder bestaand T-Mobile vast internet product kunnen na de postcode checker een bestelling plaatsen.

In alle gevallen volgt een bevestiging en zal de lijn na een afspraak met Guidion door een monteur worden opgelevert.

 

Als de postcode checker van T-Mobile aangeeft dat er glasvezel is, dan kun je als bestaande DSL klant inloggen op my T-Mobile en bij product een aanpassing van snelheid doorvoeren. 

Klanten zonder bestaand T-Mobile vast internet product kunnen na de postcode checker een bestelling plaatsen.

In alle gevallen volgt een bevestiging en zal de lijn na een afspraak met Guidion door een monteur worden opgelevert.

 

Helaas geen antwoord op mijn vraag…. ik begrijp wel dat Guidion contact met mij moet opnemen, echter hebben ze dat sinds januari niet gedaan. Daarom was ik erg benieuwd wat hier aan de hand is en of er mensen, zijn die wel een werkende glasvezelverbinding in Kralingen hebben!

Reputatie 7

Hoi @SPrinces ,

Dank voor je bericht en een warm welkom op de Community! Ik help je graag op weg. Ik zie dat de bestelling vorig jaar netjes is doorgekomen, maar dat er een onbekende oplevertijd aan vastzit. Onze aannemer moet dan eerst kijken wat er mogelijk is op jouw adres door een schouw te houden. Van Gelder Telecom heeft dat, zoals je dat zelf al aangeeft, gedaan. Nu hebben wij nog geen seintje gekregen dat wij de volgende stap mogen uitvoeren. Om dat te kunnen doen, moet er opnieuw contact worden opgenomen met VGT. Mijn excuses voor dit ongemak. Zij zijn per mail te bereiken via glasvezelkralingen@vangelder.com en via de telefoon: 38-4431429. Ik weet zeker dat het balletje gaat rollen wanneer er contact is geweest met de aannemer. Mocht je in de tussentijd een vraag hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hoi @SPrinces ,

Dank voor je bericht en een warm welkom op de Community! Ik help je graag op weg. Ik zie dat de bestelling vorig jaar netjes is doorgekomen, maar dat er een onbekende oplevertijd aan vastzit. Onze aannemer moet dan eerst kijken wat er mogelijk is op jouw adres door een schouw te houden. Van Gelder Telecom heeft dat, zoals je dat zelf al aangeeft, gedaan. Nu hebben wij nog geen seintje gekregen dat wij de volgende stap mogen uitvoeren. Om dat te kunnen doen, moet er opnieuw contact worden opgenomen met VGT. Mijn excuses voor dit ongemak. Zij zijn per mail te bereiken via glasvezelkralingen@vangelder.com en via de telefoon: 38-4431429. Ik weet zeker dat het balletje gaat rollen wanneer er contact is geweest met de aannemer. Mocht je in de tussentijd een vraag hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

 

Hoi Boris,

bedankt voor je snelle reactie.

Fijn dat ik nu een e-mail adres heb want telefonisch is Van Gelder nooit bereikbaar. De verbinding wordt altijd verbroken omdat er dan geen medewerker beschikbaar is…

Echter blijf ik het nogal apart vinden, dat ik zelf hier achteraan moet gaan en ook nooit van T-mobile een bericht heb mogen ontvangen, dat ik dit zou moeten doen om hopelijk nog ooit tot een werkende aansluiting te komen. Ook heb ik hierover al meerdere keren gebeld. Ik zou dan toch verwachten dat het ook in jullie belangstelling is dat mijn abonnement kan ingaan! ???

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SPrinces, ik snap je gedachtegang! Wanneer je bij ons een bestelling plaatst op een adres waar de vezel nog niet gereed is, staan wij eerst aan de zijlijn. Natuurlijk zien wij je liever gisteren dan vandaag opgeleverd, maar soms is wachten het enige wat we kunnen doen. Tijdens het bestellen geven we je dan ook een fictieve opleverdatum. Eerst ligt de bal bij de aannemer. Super bedankt voor je geduld, en weet dat we klaar staan mocht je vragen hebben. Is de vezel straks gereed, dan schieten wij meteen in actie! 

Hoi @SPrinces, ik snap je gedachtegang! Wanneer je bij ons een bestelling plaatst op een adres waar de vezel nog niet gereed is, staan wij eerst aan de zijlijn. Natuurlijk zien wij je liever gisteren dan vandaag opgeleverd, maar soms is wachten het enige wat we kunnen doen. Tijdens het bestellen geven we je dan ook een fictieve opleverdatum. Eerst ligt de bal bij de aannemer. Super bedankt voor je geduld, en weet dat we klaar staan mocht je vragen hebben. Is de vezel straks gereed, dan schieten wij meteen in actie! 

Hoi Cheyenne,

inmiddels ging er weer een maand overheen, van Gelder is 3 weken geleden een tweede keer langs geweest (toeval, had helaas niets met mijn mail te maken) en heeft ook deze keer weer alles voor goed en werkend bevonden. Net als ook al in januari.  Van deze onderaannemer hoorde ik dan ook, dat er al lang mensen in Kralingen aangesloten zijn op het glasvezelnet en een werkende verbinding + abonnement hebben! Wat is er hier aan de hand??????? Waarom verneem ik van  T-mobile helemaal niets?????????

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SPrinces, fijn dat je mij hierop attendeert, ik verbaas mij ook dat er nog geen afmelding is! Een aantal dagen geleden hebben wij navraag gedaan bij Van Gelder, alleen hebben wij hier nog geen antwoord op. Ik verwacht dat wij in de komende dagen nog van Van Gelder zullen horen, maar ik wil het hier niet bij laten zitten. Daarom ga ik begin volgende week extra olie op het vuur gooien als wij nog niks van Van Gelder hebben gehoord. Ik hoop dat wij snel je verbinding voor je kunnen activeren!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SPrinces, het blijft stil aan de kant van Van Gelder de afgelopen week, sorry hiervoor. Ik ga ze ditmaal harder aan de mouw trekken en ik hoop je snel een update te kunnen geven. Ik blijf dit voor je in de gaten houden!

Hi @SPrinces, het blijft stil aan de kant van Van Gelder de afgelopen week, sorry hiervoor. Ik ga ze ditmaal harder aan de mouw trekken en ik hoop je snel een update te kunnen geven. Ik blijf dit voor je in de gaten houden!

Hoi Cal, ik wacht er nog steeds op mijn glasvezelverbinding. Dit is echt absurd. En het vervelende aan het hele verhaal: ik heb niet eens een andere optie!

Dit zijn echt ‘ontwikkelingslanden-toestanden’ in NL 😳😳😳

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SPrinces, sorry dat ik niet meer teweeg heb kunnen brengen voor je, ik baal hier ook erg van. De afgelopen weken heb ik nog een aantal keer voor je over en weer gemaild en de laatste soort van ‘bruikbare’ reactie is dat het niet duidelijk is hoe snel Van Gelder kan werken tot aan de bouwvak en dat er daarom geen duidelijke planning beschikbaar is. Hierdoor kan je niet zeggen of je nog voor of na de bouwvak aan de beurt komt. Ik blijf voor je wroeten en ik hoop je snel meer duidelijkheid te kunnen bieden, want dit is natuurlijk weinig inzichtelijk en ik wil je graag online krijgen.