Beantwoord

Glasvezel in Roermond

  • 16 November 2021
  • 12 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 2

Beste community en moderators,

 

Ik heb een vraag inzake het verkrijgen van de T-Mobile Thuis diensten over het netwerk van KPN.

Onlangs is KPN gestart met het realiseren van glasvezelverbindingen in het Limburgse Roermond, zie ook dit persbericht.

 

Nu is bij een vriend van mij, op postcode 6043 BZ afgelopen maand ook een glasvezelverbinding gerealiseerd. Hij kan nu dus, logischerwijs, een glasvezelverbinding afsluiten via KPN (en de dochterbedrijven van KPN).

 

Echter biedt T-Mobile nog niet de mogelijkheid om de diensten daar over glasvezel te leveren. Gaat dit wel nog gebeuren? De enige informatie die ik heb kunnen vinden (op dit topic) was dat Roermond een zogenaamd 'WBA' netwerk in Roermond heeft (van KPNNetwerkNL).

 

Ik weet dat het per regio kan verschillen of T-Mobile de diensten kan en mag leveren over de KPN lijnen (en ook dat het per regio kan verschillen of T-Mobile eigen lijnen heeft liggen, wat hier dus niet het geval is).

 

Mijn vraag. Kan en mag T-Mobile op deze postcode, in de regio Roermond, haar diensten via de glasvezelverbinding van KPN Netwerk aanbieden of gaat dit niet gebeuren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob Coenen

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 November 2021, 10:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobCoenen 

Eerst was het zo waar KPN een G-PON netwerk heeft liggen of aan het aanleggen was, op die adressen kon T-Mobile niet over WBA leveren (maximaal 100 Mbps).

Nu levert T-Mobile over alle G-PON netwerken van KPN dus in principe kan T-Mobile overal over WBA leveren waar er KPN glasvezel ligt.

Daarnaast komen er steeds meer plaatsen bij waar T-Mobile ODF beschikbaar komt (waar mogelijk) voor een snelle 1 Gbps verbinding.

Reputatie 2

Kortom, nog even geduld hebben dus (want het is wel mogelijk)?

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen 

Het moet wel mogelijk zijn inderdaad, wellicht even afwachten.

Controleer ook eens wat anders adressen in de omgeving die eerder zijn aangesloten.

Reputatie 2

Inmiddels is het vreemd genoeg ook niet meer mogelijk om een DSL-verbinding af te sluiten waar dit voorgaande maand nog wel het geval was. What's changed?

Reputatie 7

Hi @RobCoenen ,

Ik check graag wat er bij je mogelijk is. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode en huisnummer? Dan bekijk ik waarom er momenteel geen DSL verbinding mogelijk zou kunnen zijn. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Inmiddels is het vreemd genoeg ook niet meer mogelijk om een DSL-verbinding af te sluiten waar dit voorgaande maand nog wel het geval was. What's changed?

Dat kan kloppen, waar KPN glasvezel heeft liggen is per 01-01-2022 het niet meer mogelijk om op koper aangesloten te worden, per 01-01-2023 gaat KPN gefaseerd het koper netwerk uitschakelen in die gebieden.

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen

Zie je wel glasvezel/DSL bij andere providers zoals KPN?

Edit in postcodegebied 6043 is bij andere providers wel glasvezel beschikbaar 🤷🏽‍♂️

Reputatie 2

Inmiddels is het vreemd genoeg ook niet meer mogelijk om een DSL-verbinding af te sluiten waar dit voorgaande maand nog wel het geval was. What's changed?

Dat kan kloppen, waar KPN glasvezel heeft liggen is per 01-01-2022 het niet meer mogelijk om op koper aangesloten te worden, per 01-01-2023 gaat KPN gefaseerd het koper netwerk uitschakelen in die gebieden.

Ah, dat kan kloppen ja! Ik herinner mij dit nieuwsbericht nog van 2 jaar terug:
 

Reputatie 2

@RobCoenen

Zie je wel glasvezel/DSL bij andere providers zoals KPN?

Edit in postcodegebied 6043 is bij andere providers wel glasvezel beschikbaar 🤷🏽‍♂️

DSL: Geen

Glasvezel: Freedom Internet, KPN, Solcon en YouFone

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen 

Dan is het glasvezel toch echt gewoon prima lijkt mij en is het wat bij TMT.

Reputatie 2

@RobCoenen

Dan is het glasvezel toch echt gewoon prima lijkt mij en is het wat bij TMT.

Het is ook niet voor mijzelf maar voor een vriend die graag gebruik bleef maken van T-Mobile ;-)
 

Reputatie 7

Hi @RobCoenen,

Ik heb zojuist je privébericht beantwoord met de mogelijkheden op het adres. We wachten nog op het signaal van KPNNetwerkNL om je zo snel mogelijk aan te mogen sluiten. Voor vragen staat mijn inbox natuurlijk voor je open!