Beantwoord

Glasvezel in Rotterdam Kralingen / Struisenburg

  • 26 November 2022
  • 18 reacties
  • 206 Bekeken

Hoi!

 

Ik ben nu bijna een jaar aan het wachten van mijn Glasvezelaansluiting. Naardat T-Mobile extensief reclame hiervoor had gemaakt en ik via de glasvezel-check vast stelde dat mijn huis geschikt voor glasvezel was, heb ik meteen in Januari 2021 de bestelling uitgevoert.

Helaas was in April nog steeds geen glasvezel opgeleverd. In de zomer gebeurde ook niks.

Ondertussen zag ik al een paar keer bouwvakkers voor mijn huis kabels leggen. Maar blijkbaar niet voor T-Mobile?

Een tijdje geleden kreeg ik dan door T-Mobile volgende reactie op een nieuwe aanvraag van mij:

“Bedankt voor alle gegevens! Ik ben direct voor je gaan kijken en het lijkt erop dat de eerst mogelijke leverdatum van het Glasvezel rond 01-10-2022 ligt. De reden dat het nog even duurt is omdat de netwerkbeheerder nog bezig is met het aanleggen hiervan. Zodra ze klaar zijn met het leggen van het Glasvezel zal de netwerkbeheerder contact met je opnemen om dit naar binnen toe te trekken.“

Er moet nog steeds kabel gelegd worden? Spannend.


In October 2022 dan is nog steeds niks gebeurt.

Een tijdje daarna, had ik dan nog een mailtje van de netwerkbeheerder. Blijkbaar ligt het bij de wijkcentrale Stuisenburg/Kralingen dat er een goedkeuring moet worden gedaan voor de aanleg?

Weet iemand wanneer dit nou eindelijk gebeurt?


 

icon

Beste antwoord door Lisa 2 December 2022, 16:00

Bekijk origineel

18 reacties

“De laatste update vanuit Van Gelder is als volgt: De panden aan de Buizenerf liggen op dit moment ter goedkeuring bij de wooncorporatie/vve. Zodra deze goedkeuring binnen is willen we de panden zo snel mogelijk gaan aansluiten. We hopen dit nog voor einde van het jaar te kunnen realiseren. We hebben hierna geen nieuwe update meer ontvangen, ik heb dan ook het idee dat de goedkeuring nog niet binnen is. Ik heb in ieder geval weer opnieuw navraag gedaan en hopelijk kan ik jou dan ook meer duidelijkheid geven!”

Reputatie 7

Hi @BrutWorst, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Heel fijn dat je zo helder de situatie omschrijft. Allereerst ontzettend bedankt voor jouw geduld van de afgelopen tijd. Ik heb meteen een nieuwe status update voor je opgevraagd, want ik wil je graag dat je weet waar je aan toe bent. Excuses dat het zo lang op zich laat wachten. Ik laat het je direct weten als ik hier een terugkoppeling op binnenkrijg. Hopelijk kunnen ik en mijn collega's jou snel meer vertellen. 

Reputatie 7

Hi @BrutWorst, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een status update! Het is momenteel erg druk, dus mijn collega’s doen hun uiterste best om deze informatie zo snel mogelijk te vergaren. Dankjewel voor jouw geduld en weet dat ik dit in de smiezen blijf houden totdat er een update uitrolt. 

Reputatie 7

Hi @BrutWorst, door een extra reminder te sturen heb ik toch nog een update binnen weten te krijgen op de valreep van het weekend! Ik hoopte alleen dat ik je van een mooie heldere update kon voorzien, maar mijn collega heeft laten weten dat de status nog ongewijzigd is. Het is nog onbekend of de toestemming van de VvE inmiddels is verleend. Het doel van Van Gelder/VWT is in ieder geval wel om jouw adres nog voor het einde van dit jaar op te leveren. Hopelijk wordt december dus de maand dat je wordt opgeleverd! 🤞

Dat zal fantastisch zijn, blijven we benieuwd 🙌

 

Bedankt voor het achterna gaan en de updates!

Reputatie 7

Hi @BrutWorst, heel graag gedaan! 😁 Yeah dit zou een mooie afsluiting zijn van dit jaar. 

Hi @BrutWorst, heel graag gedaan! 😁 Yeah dit zou een mooie afsluiting zijn van dit jaar. 

Beste Lisa,

 

3 Maanden later...en ik heb nog steeds geen info van T-Mobile of Huisbeheerder. Heeft T-Mobile al een poging gedaan? Ik heb alle partijen via email op de hoogde gezet over dat T-Mobile een afspraak gaat regelen maar ik heb niks meer gehoord. Waar is de bottleneck nu? :P

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BrutWorst, goed dat je dit aankaart! Jammer genoeg is Lisa niet meer werkzaam bij ons. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en heb hiervoor Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opnemen met een concrete update over de oplevering! Houd je mij hiervan op de hoogte? Talk soon.

Hey @BrutWorst, goed dat je dit aankaart! Jammer genoeg is Lisa niet meer werkzaam bij ons. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en heb hiervoor Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opnemen met een concrete update over de oplevering! Houd je mij hiervan op de hoogte? Talk soon.

Bedankt hiervoor! Ik kreeg ook vanochtend een belletje van T-Mobile hierover.

Vergaat te vragen of jullie mij op de CC kunnen zetten met de aanvraag bij de VVE? Dan kan ik tot nood nog een keer doorsturen voor het geval dat ze een SPAM filter hebben aanstaan.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

@BrutWorst de onderaannemer doet de aanvraag bij de VvE. Hier hebben wij als provider geen inzage op. Ook worden wij hier niet van op de hoogte gebracht. Je kan dit wel aan de onderaannemer vragen of zelf contact opnemen met de VvE.

Als ik de VVE vraag een document voor mij op te zetten met de bevestiging dat een aanleg van glasvezel is toegestaan - zal dat voldoend zijn? En zal ik het naar u doorsturen dan?

 

Ik moet zeggen dat ik deze manier even niet zo handig vindt. Beide partijen zitten hier via meerdere “proxy’s” te communiceren. Er kan veel misgaan op deze wijze. 

@BrutWorst de onderaannemer doet de aanvraag bij de VvE. Hier hebben wij als provider geen inzage op. Ook worden wij hier niet van op de hoogte gebracht. Je kan dit wel aan de onderaannemer vragen of zelf contact opnemen met de VvE.

Heeft u een telefoonnummer van de onderaannemer?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BrutWorst, je kan zeker officiële toestemming van de VvE aan hen doorgeven! Voor specifiek toestemming van de VvE kan je de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber bereiken via email vve@opendutchfiber.nl of telefonisch op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur op 088 - 1633 633.

Ik hoop voor je dat de aanleg vervolgens voorspoedig verloopt!

Hoi!

Hier een update van de situatie:

 

  1. het zijn nu weer een paar maanden in het land gegaan zonder dat iets is gebeurt
  2. na bellen van de aanemer Open Dutch Fiber ben ik er achter gekomen dat mijn postcode (deze heb ik in een PM via Twitter meegedeeld) niet in het bereik van die netwerkbeheerder ligt (!) - heeft u or uw collega mij een helemaal verkeerde beheerder aangegeven?
  3. nieuwe bericht via Twitter gestuurt over de situatie

Naar nu meer dan een jaar wachten en dit debakel met verkeerde informatie door u medewerkers kom ik nu beetje aan het limiet van mijn geduld. Misschien moet ik toch maar een andere provider (of zelfs avotros) bellen?
Graag zie ik dit probleem zo snel mogelijk opgelost.

Groeten,

 

Uw BrutWorst

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BrutWorst, bedankt voor het delen van jouw verhaal. Ik betreur het dat er nog geen enkele duidelijkheid gekomen is en vind het jammer dat er eerder foutieve info verstrekt is. Omdat je nu via Twitter contact opgenomen hebt, wacht ik graag het resultaat van het gesprek daar af voordat we hier stappen gaan nemen - anders zitten mijn collega’s en ik elkaars vaarwater te werken en dat levert onoverzichtelijkheid op. Ik hoop dat je dat begrijpt. Zodra het gesprek daar beëindigd is, ben ik zeer benieuwd naar de voortgang - kun jij die tegen die tijd met ons delen, alsjeblieft?

Hoi @BrutWorst, bedankt voor het delen van jouw verhaal. Ik betreur het dat er nog geen enkele duidelijkheid gekomen is en vind het jammer dat er eerder foutieve info verstrekt is. Omdat je nu via Twitter contact opgenomen hebt, wacht ik graag het resultaat van het gesprek daar af voordat we hier stappen gaan nemen - anders zitten mijn collega’s en ik elkaars vaarwater te werken en dat levert onoverzichtelijkheid op. Ik hoop dat je dat begrijpt. Zodra het gesprek daar beëindigd is, ben ik zeer benieuwd naar de voortgang - kun jij die tegen die tijd met ons delen, alsjeblieft?

Beste Jason,

 

OK, dit is nu niet persoonlijk tegen u, want u bent ook maar een van vele personen die voor het support systeem werken.

Het voorstel van u is grappig, want ik heb net via Twitter bijna hetzelfde bericht gekregen, alleen anders geformuleerd. Ze willen nu via de forum met mij contact opnemen:

 

Hi Robert, Ik zie dat je nu ook weer een update in het Community topic hebt geplaatst. Aangezien daar alle eerder communicatie heeft plaatsgevonden, wil ik voorstellen om de communicatie op één plek te houden. Zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en weten we zeker dat we geen bericht van jou over het hoofd zien. Ik ga gelijk doorgeven dat je in het topic hebt gereageerd en dan komen we hier zo snel mogelijk op terug via de Community! Groetjes, Nora

 

Omdat er nu elke keer als ik hier iets schrijf iemand anders reageerd (en de vorige medewerker waarschijnlijk dan niet meer bij T-Mobile werkt) en ook blijkbaar niemand weet wat de andere medewerker uiteindelijk doet weet ik nu niet meer of deze forum en het hele support systeem überhaupt nog iets voorsteld. Er wordt de hele tijd iets beloofd, heel netjes gedaan en uiteindelijk loopt het alles uit en er gebeurt niks. Dit is een teleurstelling.

Ik will jullie nu verzoeken tot 31 Mai 2023 een oplossing te vinden en in actie te komen. Als ik tot deze datum nog geen afspraak met een installateur heb ga ik opzoek naar een andere telefoonprovider.🤷

Groetjes,

Uw oprechte BrutWorst

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @BrutWorst , er valt helaas niets te bereiken met dreigen met opstappen. Het gaat gewoon niet sneller en door dit soort berichten gaat het echt niet sneller. Dus als je niet langer kan wachten kun je gewoon annuleren en op zoek gaan naar wat anders. Als je annuleert dan wordt de aanleg ook stopgezet. Je kunt ook gewoon je alternatief blijven gebruiken en “uiteindelijk” wordt de aansluiting bij jou gerealiseerd. 

Wat ik hier gewoon niet begrijp is de slechte coordinatie en hoe desinformeerd/desinteresseerd de medewerkers blijken te zijn als het over beperkte voorwerpen gaat. Ik heb nu bijvoorbeeld door maar 2 google clicks de volgende info kunnen opzoeken:

Voor onze woonbuurt is dus niet DELTA Fiber verantwoordelijk, maar KPNNetwerkNL volgens deze site van de Gemeente: https://www.rotterdam.nl/glasvezel

Ik heb me zojuist bij KPNNetwerk ingeschreven voor een update van het aanleg. Of dat dan ook gaat gebeuren is een ander verhaal.



 

Reageer