Beantwoord

Glasvezel installatie moeizaam

  • 8 September 2022
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Op de reactie van de moderator, post maar opnieuw mijn probeemgeval, excuus voor eneige ongemakken dat ik op een 2jaar oude post heb gereageerd.

Reden te meer dat mijn probleemgeval precies hetzelfde is, namelijk een rood knipperende lampje op de glasvezel mediaconverter, een (KPN) monteur die mij zou bellen voor een afspraak, waar ik nog steeds geen telefoontje of SMS van heb gekregen. Gisteravond heb ik ook laten checken of men mijn juiste nr heeft. Bij T-mobile zijn mijn contactgegevens correct. Dus daar ligt het niet aan. Stuur anders mijn email gegens door aan die monteur als bellen niet lukt.

Ter info: de glasvezel aansluiting in mijn huis is van Reggefiber wat nu onderdeel is van KPN netwerk NL.

Afijn ik ga morgen weer T-Mobile klantenservice bellen in de hoop dat het nu wel goed gaat. Heel fijn avond.

 

icon

Beste antwoord door Boris 9 September 2022, 11:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @AnhP, dank voor de genomen moeite en het creëren van een eigen topic. Zo houden we je vraag centraal en kunnen we je van de beste oplossing voorzien. Ik heb direct met de situatie meegekeken en zie dat de netwerkbeheerder vanochtend een plandatum heeft doorgegeven en een afspraak heeft gemaakt. Heel fijn om te zien dat de hulptroepen onderweg zijn! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ons gerust weten. We zijn er voor je!

Bedankt @Boris dat je de stand van zaken volgt en na hebt getrokken. Ik hoop dat de monteur van de netwerkbeheerder in een keer dit probleem kan oplossen, want ik zit met smart te wachten op Internet om tbuis te kunnen werken. Als het te lang duurt, kom ik in de problemen met mijn werk,.dus het is voor mij zeer serieuze zaak om Internet te hebben.

Verder heb ik de volgende vraag: mijn glasvezel abonnement gaat per 1 sep in, maar tot nu toe heb ik geen internet en geen tv van T-Mobile, en pas eind van deze maand (dan kan de monteur pas langs komen) hoop ik dan Internet+tv te hebben. De vraag is ga ik pas betalen vanaf het moment dat er Internet en tv er is, of is het jammer maar helaas u betaalt de volle mep?

Alvast bedankt voor je reactie. Groet Anh

Reputatie 7
Badge +14

Je contract gaat pas in zodra de lijn actief is en de internet dienst werkt. Dus er wordt voor September nu nog niets in rekening gebracht.  Mocht het over een paar dagen wel werken,  dan wordt die maand pro rato berekend. Dat geldt ook in de laatste maand van een contract. 

Puur uit nieuwsgierigheid, wat betekent eigenlijk dat rode knipperende lampje LOS op de Huawei mediaconverter?

Ik las uit een andere post van de T-mobile community dat “ het probleem waarschijnlijk in wijkcentrale ligt van kpn ( van wie het glasvezel netwerk is)”...

Reputatie 6

Goede vraag @AnhP! Het LOS lampje is een waarschuwingslampje. Als deze rood brandt betekent dit dat er een probleem is met het binnenkomende signaal. Waar het probleem zich dan exact voordoet, wordt uiteraard onderzocht!

Reageer