Glasvezel installatie versnellen, voorgelogen klantenservice

  • 31 May 2023
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo mensen,

 

Mijn vraag in het kort: Is het mogelijk zelf iets te regelen om glasvezel van buiten naar binnen te krijgen?

 

Een maand geleden zijn wij verhuist naar een adres met een glasvezel sprietje in de tuin. Om te achterhalen hoe lang het zou duren om de kabel geïnstalleerd te krijgen heb ik met T-Mobile klantenservice gebeld waarbij mij verteld werd dat ik direct moest laten weten of de kabel er daadwerkelijk was zodat wij direct een afspraak konden maken voor installatie. Schatting was: binnen 2 weken geregeld. Met deze info heb ik T-Mobile Thuis aangeschaft.

Nu bleek dit niet waar te zijn en moet ik wachten tot 9 juli totdat er een aannemer de kabel kan installeren. Overigens is T-Mobile niet bereid een tussenoplossing te bieden. Inmiddels leven wij al een maand zonder bekabeld internet en moeten wij internet intensief werk doen op onze telefoon hotspots. Eerder deze week heb voor het eind van de ochtend al 9x MBs moeten aanvullen op mijn onbeperkte T-Mobile abonnement. 
Deze situatie is voor ons onhoudbaar en er MOET zo snel mogelijk een oplossing komen.

Ik hoor graag of er mensen zijn die hier zelf een oplossing op hebben gevonden en wat dat was.

Het liefst had ik uiteraard een oplossing vanuit T-Mobile maar schijnbaar interesseert het ze weinig.

 

Bij voorbaat dank.

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Lnbgmn, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken, we hebben te maken met een nieuweglasvezellijn. Deze opleveringen kunnen wat langer duren. Wat ik in mijn systeem kan zien is dat de definitieve plandatum nog niet bekend is. 

 

In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.  

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door jou, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller je zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan je contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lnbgmn, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken, we hebben te maken met een nieuweglasvezellijn. Deze opleveringen kunnen wat langer duren. Wat ik in mijn systeem kan zien is dat de definitieve plandatum nog niet bekend is. 

 

In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.  

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door jou, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller je zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan je contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Reageer