Beantwoord

Glasvezel internet: bestelstatus

  • 30 November 2022
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb een vraag op 19-05-2022 heb ik glasvezel internet bestel status staat nog steeds op ontvangen en het is nog steeds niet in behandeling genomen. Vraag is dus hoeveel maanden en of jaren duurt het voor dat het opgeleverd is?

icon

Beste antwoord door louisL 30 November 2022, 22:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge

De oplevering is afhankelijk van de netwerk operator die de glasvezel moet aanleggen T-mobile  huurt namelijk de glasvzel van de netwerk operator. Dat kan KPN zijn , Delta of Open Dutch Fiber (ik weet niet of er nog meer zijn). Die netwerk operators zijn wel eigenaar van de glasvezel maar besteden de aanleg weer uit aan aannemers die vaak ook weer onderaannemers inhuren met als resultaat een gigantisch  gebrek aan communicatie.

Als de glasvezel is binnengebracht en de POP (centrale) is afgewerkt (dat kan vaak ook nog een beperking zijn als die nog niet klaar is) zal T-mobile je het installatie pakket (router + media converter/ ONT) opsturen en krijg je de uitnodiging om een afspraak te maken met Guidion die de ONT + router moet aansluiten.

Ik hoop dat een moderator hier voor je kan nakijken wat de status is. Is de glasvezel al je huis binnengebracht?

Nee die staat sinds vorige jaar december buiten onder een tegel te wachten. Toen ik het online kon bestellen heb ik het besteld. In de wijk staan van die grote borden al een jaar nu ook glasvezel van tmobile. Dus in principe er wordt iets verkocht wat er niet is.

Reputatie 7

Hi @Rocky 1, ik wil je heel graag meer duidelijkheid geven! Ik heb dan ook een status update opgevraagd bij mijn collega’s met het verzoek of ze jou hier telefonisch van op de hoogte kunnen brengen. Hier zullen ze na het weekend op terugkomen. Hopelijk weet je begin volgende week dan ook meer hierover. Alvast een heel fijn weekend! 🍀

Reputatie 7

Hi @Rocky 1, ik wil je graag laten weten dat mijn collega jou begin deze week heeft geprobeerd te bellen om een terugkoppeling te geven. Jammer genoeg heeft mijn collega jou niet te pakken gekregen. Hij heeft aan mij doorgegeven dat ik het nummer van Volker Wessels Telecom kon doorgeven, dus die deel ik graag met je: 088-1860444. Laat je weten of je via die weg meer duidelijkheid hebt gekregen? 

 

 

Reageer