Beantwoord

Glasvezel Kralingen...

  • 3 september 2021
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Hoi,

 

In 2016 heeft L2Fiber aangekondigd dat ze het glasvezel netwerk zouden aansluiten. Die aansluiting is in Kralingen in 2018 van start gegaan. Een aantal maanden zijn ze bezig geweest de kabels in de grond te steken. Zoals ik het heb begrepen heeft T-Mobile dat overgenomen van L2Fiber omdat er een heleboel mis ging. 

Anyways, T-Mobile adverteert online en mond op mond aan de deur dat het eindelijk zo ver is, top! (dacht ik). Ik bestel meteen online via de webshop een pakket van 1000mbps up/down. Vervolgens wordt dat in behandeling genomen en wachtte ik netjes op een bevestiging via de mail.

 

Het is nog steeds 22 maart 2021 en we zijn bij stap 3( in behandeling), oeh spannend :). Vijf en een halve maand later, op 3 september 2021 (vandaag) check ik nogmaals de bestelling die ik bijna een half jaar geleden heb geplaatst. Tot mijn verbazing zie ik dat er echter niets is gewijzigd. We zijn nog steeds bij stap 3, T-Mobile houdt ons niet meer op de hoogte en ik maar constant bellen met de klantenservice van T-Mobile thuis.

 

Ik vind het erg jammer dat wij allemaal een half jaar lang moet wachten en nog steeds geen voortgang zien. Ons werd er belooft dat midden augustus het netwerk zou worden geactiveerd/aangesloten etc.

Sommige klanten hebben zelfs 6 maanden gratis video land gekregen omdat het zo lang duurt. Krijgen wij die ook? Lol.

 

Volgens mij ben ik niet de enige die al enige tijd gefrustreerd is. Krijgen wij nu wel een update? En hoe vaak krijgen we wel niet te horen dat we worden ‘’teruggebeld’’.

 

Ik hoop dat iemand ons eindelijk kan helpen en misschien niet het standaard, bel even met van Gelder, Guidion of Volker Wessels. Daar zijn we een beetje klaar me :)

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

 

Mvg,

 

Didi

icon

Beste antwoord door Jason 3 september 2021, 10:43

Goedemorgen @Didiik, van harte welkom op de Community!

Sorry dat er nog geen duidelijkheid gekomen is ten aanzien van jouw aansluiting. Met al het heen en weer wijzen van de vingers krijg je inderdaad een kastje-naar-de-muur gevoel en dat is absoluut niet prettig. Ik wil proberen je meer bij te brengen van de huidige situatie. Wij werken samen met Primevest met de aanlef van Glasvezel in Rotterdam. Primevest coördineert de aanleg, plant de aannemers in en zorgt ervoor dat het netwerk binnen hun schema wordt uitgerold. Dat betekent dat wij, behoudens het leveren van de diensten natuurlijk, tijdens de uitrolfase sec afhankelijk zijn van hoe de planning opgepakt wordt. Dat zeg ik niet om wederom naar onze partners te wijzen overigens, maar meer om aan te geven dat het gevoel van doorgestuurd worden inderdaad ontstaat doordat het bij de coördinerende partij ligt. Zij hebben met Van Gelder Telecom een aannemersovereenkomst: Van Gelder legt het glasvezelnetwerk aan en is verantwoordelijk voor de planning hierin. 

Dat je niet teruggebeld wordt, vind ik een kwalijke zaak en hoort niet thuis bij welke serviceprovider dan ook, zo gaan we niet met mensen om - een oprecht excuses voor hoe het tot nu toe gelopen is. Ik heb zelf net contact opgenomen met Van Gelder om te polsen hoe de vork precies in de steel zit en hier is het volgende uit gekomen:

-Van Gelder zal spoedig starten met het versturen van informatieve brieven naar de aangesloten adressen in Kralingen. In deze brief staat een voorsteldatum voor de afspraak om de huisaansluiting te realiseren.

-Het kan in sommige gevallen nog een tijdje duren eer de huisaansluiting gemaakt wordt. Dit komt onder andere doordat de bouwvak ertussen gezeten heeft én doordat veel adressen eerst nog bij L2Fiber lagen.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat daarom niet altijd aan de beoogde planning kan worden vastgehouden. Het uitrollen van Glasvezel gebeurt daarnaast dus ook altijd gefaseerd en dat betekent in sommige scenario's dat de buren eerder Glas hebben dan jij, terwijl jullie in dezelfde straat/in hetzelfde pand woonachtig zijn. 

Sorry voor deze starre benadering, maar ik wilde dat je eindelijk ietwat meer duidelijkheid zou krijgen dan tot dusver het geval was. Ik begrijp dat dit niet het favoriete antwoord zal zijn, maar dit is momenteel wat de status quo is. Mocht dit veranderen, dan zal Van Gelder dit zelf wereldkundig maken aan de desbetreffende klanten.

Nog een laatste kanttekening: we lezen en horen veelvuldig dat er proactief geadviseerd wordt om contact op te nemen met de aannemer/investeerder, dat kan om de planning door te nemen, maar Van Gelder zal altijd zelf een e-mail of brief versturen wanneer de planning gereed is en er een afspraak kan worden gemaakt. 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Didiik, van harte welkom op de Community!

Sorry dat er nog geen duidelijkheid gekomen is ten aanzien van jouw aansluiting. Met al het heen en weer wijzen van de vingers krijg je inderdaad een kastje-naar-de-muur gevoel en dat is absoluut niet prettig. Ik wil proberen je meer bij te brengen van de huidige situatie. Wij werken samen met Primevest met de aanlef van Glasvezel in Rotterdam. Primevest coördineert de aanleg, plant de aannemers in en zorgt ervoor dat het netwerk binnen hun schema wordt uitgerold. Dat betekent dat wij, behoudens het leveren van de diensten natuurlijk, tijdens de uitrolfase sec afhankelijk zijn van hoe de planning opgepakt wordt. Dat zeg ik niet om wederom naar onze partners te wijzen overigens, maar meer om aan te geven dat het gevoel van doorgestuurd worden inderdaad ontstaat doordat het bij de coördinerende partij ligt. Zij hebben met Van Gelder Telecom een aannemersovereenkomst: Van Gelder legt het glasvezelnetwerk aan en is verantwoordelijk voor de planning hierin. 

Dat je niet teruggebeld wordt, vind ik een kwalijke zaak en hoort niet thuis bij welke serviceprovider dan ook, zo gaan we niet met mensen om - een oprecht excuses voor hoe het tot nu toe gelopen is. Ik heb zelf net contact opgenomen met Van Gelder om te polsen hoe de vork precies in de steel zit en hier is het volgende uit gekomen:

-Van Gelder zal spoedig starten met het versturen van informatieve brieven naar de aangesloten adressen in Kralingen. In deze brief staat een voorsteldatum voor de afspraak om de huisaansluiting te realiseren.

-Het kan in sommige gevallen nog een tijdje duren eer de huisaansluiting gemaakt wordt. Dit komt onder andere doordat de bouwvak ertussen gezeten heeft én doordat veel adressen eerst nog bij L2Fiber lagen.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat daarom niet altijd aan de beoogde planning kan worden vastgehouden. Het uitrollen van Glasvezel gebeurt daarnaast dus ook altijd gefaseerd en dat betekent in sommige scenario's dat de buren eerder Glas hebben dan jij, terwijl jullie in dezelfde straat/in hetzelfde pand woonachtig zijn. 

Sorry voor deze starre benadering, maar ik wilde dat je eindelijk ietwat meer duidelijkheid zou krijgen dan tot dusver het geval was. Ik begrijp dat dit niet het favoriete antwoord zal zijn, maar dit is momenteel wat de status quo is. Mocht dit veranderen, dan zal Van Gelder dit zelf wereldkundig maken aan de desbetreffende klanten.

Nog een laatste kanttekening: we lezen en horen veelvuldig dat er proactief geadviseerd wordt om contact op te nemen met de aannemer/investeerder, dat kan om de planning door te nemen, maar Van Gelder zal altijd zelf een e-mail of brief versturen wanneer de planning gereed is en er een afspraak kan worden gemaakt. 

Reageer