Beantwoord

Glasvezel Kralingen Rotterdam


Bij mij hangt reeds een L2Fiber kastje in de meterkast. L2Fiber is overgenomen door T-Mobile. In mijn bestelstatus staat echter dat er nog geen aansluitpunt aanwezig is. De klantenservice verwees mij naar Van Gelder. Die wil weer gaan graven na de bouwvak. Niet nodig dus.Ik ben nu in verwarring. Waar wacht ik nu op?

icon

Beste antwoord door Jason 30 July 2021, 08:58

Hoi @RudiSpitz, het overslaan van het bezoek van VWT is jammer genoeg niet mogelijk. Van Gelder dient de lijn nog te patchen/activeren. Dit kunnen wij niet bespoedigen. Ook staat dit los van het schouwen/de FTU plaatsing, in tegenstelling tot wat ik eerder meldde aan je: sorry! Ik ging ervan uit dat dit proces overgeslagen kon worden, maar dat is niet zo - mijn fout en nogmaals excuses dat ik dit ten onrechte constateerde. 

Je kunt wel bellen met Van Gelder en VWT om de planning met hen door te nemen: 038-4431429 (Van Gelder) en 088 - 1860444 (VWT).

Houd me alsjeblieft op de hoogte, dankjewel.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @RudiSpitz, van harte welkom op de Community! 

Wanneer je al een FTU (glasvezelaansluitpunt) thuis hebt hangen, kan de schouw overgeslagen worden. Van Gelder heeft in dit geval dan geen toegevoegde waarde, tenzij de vezel/kabel opnieuw naar binnengebracht moet worden. Ik zal doorgeven aan onze operationele, technische afdeling dat jij al een kastje thuis hebt in de meterkast en dat er daarom vrijwel direct overgegaan kan worden op installatie van de apparatuur. 

Heb jij een nieuwbouwhuis toevallig of is de woning na de vorige bewoners vernieuwd?

Het is een bestaande woning. Twee jaar geleden had L2Fiber een actie om gratis glasvezel naar binnen te brengen. De vorige bewoner heeft dat laten doen maar er geen gebruik van gemaakt.

Reputatie 7
Badge +7

Helemaal duidelijk, bedankt voor je snelle antwoord @RudiSpitz. Ik heb het doorgezet naar de techneuten en verwacht binnen maximaal drie dagen een update. Ik hoop oprecht dat we ervoor kunnen zorgen dat het schouwproces daarmee overgeslagen wordt. Er zal dan hooguit nog getest worden op het FTU zelf om te controleren of er opgeleverd kan worden - en natuurlijk de gebruikelijke controle in de wijkcentrale, maar dat gebeurt in principe altijd. Ik houd je op de hoogte bij updates!

Hallo Jason,

bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat ik snel van het netwerk gebruik kan maken. 

Hallo Jason,

we zijn 3 dagen verder maar helaas doodse stilte vanuit T-Mobile. Mijn status is sinds 19-07 ook niet meer bijgewerkt. Weet jij waar ik op zit te wachten? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RudiSpitz, het overslaan van het bezoek van VWT is jammer genoeg niet mogelijk. Van Gelder dient de lijn nog te patchen/activeren. Dit kunnen wij niet bespoedigen. Ook staat dit los van het schouwen/de FTU plaatsing, in tegenstelling tot wat ik eerder meldde aan je: sorry! Ik ging ervan uit dat dit proces overgeslagen kon worden, maar dat is niet zo - mijn fout en nogmaals excuses dat ik dit ten onrechte constateerde. 

Je kunt wel bellen met Van Gelder en VWT om de planning met hen door te nemen: 038-4431429 (Van Gelder) en 088 - 1860444 (VWT).

Houd me alsjeblieft op de hoogte, dankjewel.

Van Gelder gaat eerst nog even 3 weken met vakantie. Dat betekent 3 weken geen internet en daarna maar wachten wanneer ik aan de beurt ben. Dat had ik wel willen weten voordat ik een abonnement afsloot. Misschien weet iemand een tussenoplossing?

Reputatie 7
Badge +7

@RudiSpitz Dat is inderdaad geen fijne binnenkomer. Kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher voor zeven dagen? Je krijg er dan meteen drie van me zodat je de komende tijd onbeperkt online kunt zijn via mobiele hotspot. De bundel werkt echter wel enkel met T-Mobile simkaarten (dit mag prepaid of abonnement zijn). Laat me weten of dit wenselijk is voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een drietal voucher codes toe!

Bedankt voor je aanbod Jason. Maar ik heb via de T-Mobile winkel een Wifirouter kunnen lenen. Prima opgelost voor nu. Ik kreeg echter wel een e-mail van Guidion dat er door T-mobile nog geen verzoek is ingediend voor een afspraak. Kan ik zelf geen afspraak maken met Guidion?

Reputatie 6
Badge +2

Hi @RudiSpitz, helemaal super dat het voor nu is opgelost! Goede en terechte vraag van je. Het is wel mogelijk om zelf een afspraak in te schieten, alleen dan zijn deze kosten voor jouw eigen rekening. Daarom is het verstandig om af te wachten totdat T-Mobile een verzoek indient, zodat jij dit niet zelf hoeft te betalen. Weet jij voor nu voldoende? 😊 

Hallo Lisa, bedankt voor je reactie. Maar waar wacht T-mobile eigenlijk op?

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @RudiSpitz ,

Goed dat je het bij ons navraagt! We wachten tot we het signaal krijgen van de aannemer dat de installatie van de patching en bekabeling volledig is opgeleverd. Wij kunnen aan de hand daarvan de lijn activeren en de installatie binnenshuis af te ronden. 

Hallo Boris

Dank voor je reactie. Ik begrijp hieruit dat de aannemer iemand anders is dan het bedrijf Gideon? 

Inderdaad, Guidion verzorgt de aansluiting vanaf de FTU, VwT en Van Gelder zorgen voor de aanleg vanaf de PoP t/m de FTU, en om het makkelijk te maken, de eigenaar van de PoP zorgt dat daar jou lijn gepatcht word, meestal is dit KPN maar bij voormalig L2Fiber kan het ook een ander zijn.

Dus:

eerst wachten op 

patch van Point of Presence (POP) (eigenaar T-Mobile)?

dan wachten op

Van Gelder voor aanleg POP naar FTU?

dan wachten op

Fiber termination unit (FTU) naar Router door Guidion?

Reputatie 7
Badge +19

@RudiSpitz

Het is eerst aanleg van PoP naar FTU, dan patch door beheerder en vervolgens komt Guidion thuis de installatie van het modem doen.

Reageer