Beantwoord

Glasvezel Kralingen Rotterdam


Bij mij hangt reeds een L2Fiber kastje in de meterkast. L2Fiber is overgenomen door T-Mobile. In mijn bestelstatus staat echter dat er nog geen aansluitpunt aanwezig is. De klantenservice verwees mij naar Van Gelder. Die wil weer gaan graven na de bouwvak. Niet nodig dus.Ik ben nu in verwarring. Waar wacht ik nu op?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 July 2021, 08:58

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @RudiSpitz, ik zal je klantnummer in een privébericht delen! Groetjes, Ishana

kan iemand mijn klantnummer achterhalen?

Rudi Spitzers

*** (bewerkt door moderator i.v.m. delen privégegevens)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RudiSpitz, ik begrijp volkomen dat je niet altijd de telefoon op kan nemen. Normaliter als dit gebeurt spreken ze een voicemail in.

@Cheyenne heeft navraag gedaan, echter is het antwoord hierop alleen direct naar haar gestuurd. Ik heb daarom een nieuwe navraag gedaan, ze gaan je nogmaals hierover opbellen, houd je telefoon goed in de gaten. Ook heb ik gevraagd de update met mij te delen, stel het lukt niet om op te nemen en ze laten geen bericht achter, dat ik het je dan kan vertellen.  

Maar weer eens proberen. Volgen jullie postcodechecker zou ik zonder problemen glasvezel kunnen krijgen. Heb ik ook al vaker aangegeven. Ik kan nu zelfs mijn status niet meer zien. Meer dan twee jaar T-Mobile. Wees anders gewoon eerlijk en zeg dat ik beter bij een andere provider kan aankloppen.

Hi @RudiSpitz, mijn collega heeft je gebeld maar zonder succes. Er is daarom een e-mail naar je gestuurd met meer informatie. Mijn collega zal jou op de hoogte houden!

Beste Cheyenne

ik probeer op de e-mail te reageren maar krijg de melding dat het adres niet meer in gebruik is.

Mocht ik ivm met mijn werkzaamheden als docent, telefonisch niet opnemen laat dan alsjeblieft een voice-bericht achter.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RudiSpitz, mijn collega heeft je gebeld maar zonder succes. Er is daarom een e-mail naar je gestuurd met meer informatie. Mijn collega zal jou op de hoogte houden!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RudiSpitz, ik snap je vraag helemaal. Mijn excuses voor dit gevoel! Om je goed te helpen heb ik rechtstreeks om een update gevraagd bij onze Fiber afdeling. Ik wacht dit antwoord eerst af en kom dan bij je terug. Dit kan een één of twee werkdagen duren. Super bedankt, je hoort snel van mij!

Beste T-mobile

Wij zijn weer een jaar verder en nog steeds geen glasvezel in mijn appartement. Nu dus twee jaar(!) geen enkele vordering gemaakt in mijn bestelling. Geen enkel contact met VanGelder of T-Mobile!  

Een aantal moderators die hier eerder naar gekeken hebben, zijn niet meer werkzaam als moderator. Sta dus waarschijnlijk weer achteraan. IK wordt hier moedeloos van. T-Mobile kan tenminste het fatsoen opbrengen om contact te zoeken en aangeven waar het probleem nu zit? En nu niet afschuiven naar VanGelder aub.

Reputatie 7

Hi @RudiSpitz, ik wil je graag laten weten dat mijn collega van de technische dienst hier verder achteraan gaat voor je! Hij gaat kijken of hij meer schot in de zaak kan krijgen, dus hij zit hier bovenop. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Dan help ik je graag! 

Reputatie 7

Hi @RudiSpitz, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik zie dat we nog steeds wachten op een reactie van Van Gelder. Zojuist heb ik één van mijn collega's van de technische dienst laten weten of dit proces versneld kan worden en of er wellicht al een update beschikbaar is, ik wil je namelijk graag meer duidelijkheid geven. Zodra ik hier wat van hoor, dan laat ik dat meteen aan je weten. Beloofd! 💪

Beste Moderators,

er is helaas nog geen beweging in mijn status. M.a.w. nog steeds geen aansluiting. Ik zie Van Gelder wel in de buurt rondlopen. Bovendien worden er overal om on heen kabels gelegd. Ik hoop niet dat ik onder aan de stapel terecht ben gekomen. Komt hel allemaal wel in orde?

Reputatie 7

Hoi @RudiSpitz ,

Momenteel nemen we om de dag contact op met de onderaannemer Van Gelder om de status van de oplevering te checken. We wachten vanaf onze kant nu op antwoord, maar weet dat we hier bovenop zitten. Mocht er dan ook een update zijn, dat hoor je dat direct. Heb je vragen? Laat het vooral weten, we zitten voor je klaar! 🙌

Nu al vanaf juni geen internet-aansluiting via glasvezel. L2 kastje in de meterkast. VanGelder gebeld maar daar had men geen informatie over mij.  Ik heb geen idee waar ik nog op zit te wachten. Heeft iemand inzicht in mijn status? In ‘mijn status’ op de T-Mobile site staat nog steeds dat er gegraven moet worden.

Reputatie 6

Hoi @RudiSpitz, ik snap dat dit niet een heel gewenst bezoek was! Er gaat een tijd overheen voordat het complete opleverproces gereed is, het activeren van de lijn is daar een belangrijk onderdeel van. Weet dat ook wij niets liever willen dan jou zo snel mogelijk online!

Woensdag  27 oktober werd er aangebeld. Iemand van T-Mobile voor de deur. ‘Ah u komt de boel aansluiten …’. ‘Nee ik kom u interesseren voor een glasvezelaansluiting’ … De firma Van Gelder was voor het huis nl. kabels in de grond aan het leggen. Zucht. Maar weer uitgelegd dat ik al vele maanden zit te wachten op het activeren van de hele handel. Hij zei dat hij met zijn teamleider zou overleggen en dan zal het wel binnen een maand geregeld kunnen zijn. Schouwing was helemaal niet nodig. Maar helaas. Niets bekend. Kreeg wel weer een folder met het bekende 070 nummer. Of ik die wil bellen? Dan zal het allemaal snel geregeld worden. Ondertussen nog steeds geen progressie in mijn status. Zucht. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RudiSpitz, ik heb weer navraag voor je gedaan en heb met VWT contact opgenomen. Zodra ik van hen een antwoord krijg, laat ik het direct weten. Om valse verwachtingen te voorkomen, kan ik geen tijdsindicatie geven, maar doorgaans antwoorden ze binnen vijf dagen. 

We zijn weer een maand verder. Nog steeds geen zicht op onze aansluiting?

 

Reputatie 7
Badge +15

@RudiSpitz

Het is eerst aanleg van PoP naar FTU, dan patch door beheerder en vervolgens komt Guidion thuis de installatie van het modem doen.

Dus:

eerst wachten op 

patch van Point of Presence (POP) (eigenaar T-Mobile)?

dan wachten op

Van Gelder voor aanleg POP naar FTU?

dan wachten op

Fiber termination unit (FTU) naar Router door Guidion?

Inderdaad, Guidion verzorgt de aansluiting vanaf de FTU, VwT en Van Gelder zorgen voor de aanleg vanaf de PoP t/m de FTU, en om het makkelijk te maken, de eigenaar van de PoP zorgt dat daar jou lijn gepatcht word, meestal is dit KPN maar bij voormalig L2Fiber kan het ook een ander zijn.

Hallo Boris

Dank voor je reactie. Ik begrijp hieruit dat de aannemer iemand anders is dan het bedrijf Gideon? 

Reputatie 7

Hoi @RudiSpitz ,

Goed dat je het bij ons navraagt! We wachten tot we het signaal krijgen van de aannemer dat de installatie van de patching en bekabeling volledig is opgeleverd. Wij kunnen aan de hand daarvan de lijn activeren en de installatie binnenshuis af te ronden. 

Hallo Lisa, bedankt voor je reactie. Maar waar wacht T-mobile eigenlijk op?

Reputatie 7

Hi @RudiSpitz, helemaal super dat het voor nu is opgelost! Goede en terechte vraag van je. Het is wel mogelijk om zelf een afspraak in te schieten, alleen dan zijn deze kosten voor jouw eigen rekening. Daarom is het verstandig om af te wachten totdat T-Mobile een verzoek indient, zodat jij dit niet zelf hoeft te betalen. Weet jij voor nu voldoende? 😊 

Bedankt voor je aanbod Jason. Maar ik heb via de T-Mobile winkel een Wifirouter kunnen lenen. Prima opgelost voor nu. Ik kreeg echter wel een e-mail van Guidion dat er door T-mobile nog geen verzoek is ingediend voor een afspraak. Kan ik zelf geen afspraak maken met Guidion?

Reageer