Beantwoord

Glasvezel Kralingen Rotterdam

  • 12 April 2022
  • 56 reacties
  • 939 Bekeken


Toon eerste reactie

56 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michielrp,

Thanks voor je update! Dit kan en mag niet de bedoeling zijn geweest, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik heb opnieuw contact opgenomen met onze Glasvezelexperts, om ervoor te zorgen dat er contact wordt opgenomen met de onderaannemer en jij de duidelijkheid krijgt die je van ons kan verwachten. Dat hoef je niet zelf te doen, maar wij dienen ervoor te zorgen dat je helemaal up-to-date bent. We gaan dit voor je na! 

Reputatie 1

en weer een maand verder. geen enkele informatie.Zeer bijzonder. het lijkt of jullie geen klanten willen.Begin steeds meer te twijfelen om alles over te doen naar een andere provider. Ik was zeer tevreden over de mobiele abonnementen, maar dit gaat echt nergens over. 13 maanden geleden aangevraagd en nul informatie.

Reputatie 7
Badge +15

@michielrp Fijn dat er nu eindelijk een huisaansluiting kan worden gerealiseerd! Bedankt voor het melden van de update en veel plezier straks met de actieve glasvezelverbinding. Is het vanmorgen allemaal goed gegaan? 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hi @michielrp, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een reactie! Ik heb aangeklopt bij een andere afdeling die hopelijk inhoudelijk een update met mij kan delen, zodat ik die hier kan plaatsen. Zodra ik iets hoor, dan laat ik het aan je weten! 🎊

Reputatie 1

helaas. ze hadden niet doorgekregen dat hij nog door de voortuin moest. Ze zijn weer vertrokken.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @MaZZie, inmiddels ben ik meer voor je te weten gekomen en het blijkt dat de lokale wijkcentrale door wateroverlast pas eind maart in gebruik kon worden genomen. Hierdoor heeft de uitrol van de wijkcentrale naar de woningen vertraging opgelopen. Inmiddels kunnen wij weer op volle sterkte aan de slag en ik vermoed dat je onze aannemer de komende weken veel in jouw omgeving zal tegenkomen. Zodra wij bij jou in de buurt komen nemen wij zeker contact met je op. Wij zullen ervoor zorgen dat de glasvezelverbinding werkt als een zonnetje!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @michielrp,

Goed dat je het bij ons aangeeft! Dit is natuurlijk niet de gewenste situatie. We hebben nogmaals doorgegeven dat we graag een update willen zien, zodat jij weet waar je aan toe bent. We houden je net zoals de vorige keer, per telefoon op de hoogte.

Reputatie 1

uiteindelijk op 23 juni gebeld voor een afspraak in de morgen van 1 juli. Heb aangegeven dat het “schietapparaat mee moesten nemen”. Hier wist mevrouw Salli van Alpha Glasvezeltechniek niks vanaf, dus de opzichter zou me bellen. niet gebeurd. Ook heb ik nog teruggesms op de bevestigingsms dat ze echt aan het schietapparaat moesten denken. Uiteindelijk zat ik vrijdagochtend te wachten. Alpha gebeld om 1000uu. Half uurtje later teruggebeld.

Nee dat klopt meneer er staat tussen 14:00 en 19:00 in de computer. Vervolgens heb ik haar gevraagd hoe ik dat had moeten weten. Daar kwam geen antwoord op. Uiteindelijk kwam er om om 1630 een monteur die bij mijn buurman gekeken heeft(die ook wacht op aansluiten). Daarna zou hij het schietapparaat gaan halen. Zoals je wellicht al ziet aankomen niks meer van de beste man vernomen.

Ben heel benieuwd of we ooit nog een glasvezel aansluiting krijgen en ondertussen blijven de kosten bij Ziggo maar doorlopen.

Reputatie 1

Lisa,

Helaas weer een week verder zonder enig contact.

Reputatie 7
Badge +15

@michielrp Dat vind ik zeer schrikbarend, dit hoort de aannemer uiteraard gewoon te weten. Er is niet voor niets een schouw geweest voorafgaand aan de huisaansluiting. Daarbuiten staat het in de rapportage en dient bij elke partij, uitvoerend en beherend, bekend te zijn wat de status is van de aanleg. Afijn, ik ga je hier niet verder mee vervelen. Wat is er nu afgesproken? Hebben ze aangegeven wanneer er dan wel een vervolgbezoek kan worden voltooid?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @michielrp, jeetje het zit niet mee! Ik heb dit gelijk aangegeven bij mijn collega's van een andere afdeling, omdat ik hoop dat ik hiermee het proces kan versnellen. Het is niet netjes dat je voor niks zit te wachten, sorry voor deze ervaring. Ik hoop dat ik (of mijn collega) je snel van een update kan voorzien. Ik ga er alles aan doen om je meer duidelijkheid te geven! 

Reputatie 1

Helaas weer 3 weken verder. Geen enkele reactie. niet van t-mobile of van Gelder

 

Reputatie 1

Jason, ze zouden het bij mijn buurman ook aanleggen. Ze hadden geen apparaat bij zich om de draad onder de bestrating in de voortuin heen te schieten. Ze gaven aan dat ik gebeld zou worden voor een nieuwe afspraak.

Reputatie 3
Badge

Hey @michielrp, allereerst bedankt voor je geduld. Excuses dat er nog geen terugkoppeling geweest is! Ik heb dit direct weer doorgezet richting ODF. Als ik hier een update over heb, hoor je het meteen. Weet dat ik hier mee aan de slag ga en hopelijk snel kan oplossen. 

Reputatie 1

Goedemorgen we zitten nu weer ruim 2 weken na het binnenleggen van de glasvezel. Ik zou het wel fijn vinden om dit project binnen het jaar af te ronden.(aanvraagdatum 29-12-2021)

Kunnen jullie er nog wat druk achter zetten?

Reputatie 2

Hoi @michielrp , vanmorgen toevallig ook een post geplaatst met het verzoek hoe te handelen zodra de glasvezelkabel onder de tegels ligt. Hier (aan de andere kant van Rdam) zijn ze bij ons in de wijk ook begonnen. Ben benieuwd op de reacties van de moderators naar jouw vraag.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michielrp, mijn welgemeende excuses voor het uitblijven van een update. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest en niet de afspraak die wij hebben gemaakt. Ik ben direct aan de slag gegaan om je van een update te voorzien. Deze heb ik ook gekregen vanuit de aannemer, waarbij wordt uitgegaan van een levertijd van twee maanden. Ik had je daarbij graag een fijnere update gegeven, maar momenteel zijn er nog verschillende werkzaamheden nodig om de oplevering te realiseren. Excuses voor het ongemak. Mocht je ondertussen met een vraag zitten, en dat begrijp ik goed, laat het vooral weten. Die Community staat voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @michielrp, allereerst: welkom op de Community! Super dat je hier een topic hebt aangemaakt. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om te zien of ik je van meer duidelijkheid kan voorzien, want ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Zelf zie ik niet direct een concrete status terug die ik met je kan delen, dus ik heb aangeklopt bij één van mijn collega's voor een update. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan koppel ik die hier aan je terug. Ik hoop dat ik je snel kan verblijden met goed nieuws! 😊

Super leuk om te lezen dat ook jij graag over wilt gaan op Glasvezel @Michel_1970! En tof om te zien hoe goed jij in jouw eigen topic al verder bent geholpen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michielrp,

Thanks voor het informeren en duidelijke signaal. Ik sluit mij helemaal aan bij Jason als ik zeg dat de terugkoppeling vrij schrikbarend is. Wil je het ons laten weten als de aannemer contact heeft opgenomen? Mocht het niet deze week zijn, zorgen we er graag voor dat de situatie nogmaals een zetje kan krijgen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @michielrp, dit heb ik vanochtend gelijk doorgespeeld naar mijn collega! Mijn collega gaat opnieuw navraag doen bij Van Gelder om contact met jou op te laten nemen. Laat je het weten zodra je iets van hen verneemt? 🤞

Hoi!

Mag ik ook gebruik maken van deze thread? Ik woon ook in Kralingen en wacht nog op de aansluiting. Zojuist van de lijn gekomen met Van Gelder Telecom die ik op advies van T-mobile heb gebeld. Zij gaven mij aan helemaal niets te kunnen zeggen over de planning. Kunt u mij en mijn mede vve-leden helpen?

Reputatie 1

Lisa. We zijn weer een maand verder en uiteindelijk bijna 6 maanden na mijn aanvraag bij jullie. Zou je kunnen checken wat de status is.

 

Michiel

Reputatie 5
Badge +2

Hi @michielrp, ik snap je! De twee weken lopen tot begin volgende week, ik moet je vragen dit af te wachten. Ik zal anders opnieuw intern navraag doen over de gang van zaken bij VolkerWessels Telecom. Dank voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @jkalkman, ik zal aan Lisa vragen om contact op te nemen met haar contactpersonen! Ben jij inmiddels wel gebeld door onze Fiber-afdeling?

Reputatie 1

Lisa,

Het is alweer 19 dagen geleden dat er een update zou komen. Verder nog een heugelijk feit. namelijk dat het vandaag precies een jaar geleden is dat ik de glasvezel heb aangevraagd. Helaas nog steeds geen werkend internet. Graag hoor ik of het nog zin heeft om dit door te zetten. Het lukt jullie blijkbaar niet om dit intern op te lossen.

Mochten jullie willen dat ik wacht dan reken ik op een goed voorstel aangezien ik nu al zeker 9 maanden 50 euro per maand te veel betaal aan ziggo

Reageer