Beantwoord

Glasvezel Loosduinen


Beste T-mobile,

We hebben een klacht of opmerking over onze bestelling: T-Mobile glasvezel Loosduinen. Mogelijk ligt het niet aan de T-Mobile kant, maar toch zijn jullie de provider waar we onze bestelling hebben geplaatst. We gaan er daarom vanuit dat we nu met dit bericht beter geholpen gaan worden. Dat is toch ook zo?

Onze bestelling ligt nu namelijk nog steeds stil, dit omdat we steeds doorverbonden worden naar Wessels Telecom, daarna schijnt pas Guidion te komen en dan pas jullie. 

Onze zoon heeft ook erg lang moeten wachten op zijn bestelling. Maar bij hem was het omdat de glasvezel toen nog de grond in moest gaan. Dit was bij ons al lang en breed gebeurd.
Want we kregen via een Forum bericht van hier (via mijn zoon) te horen dat het pas naar binnen werd gebracht als we een abonnement zouden afsluiten. Hierdoor hebben we het op 21 maart 2021 aangevraagd met als plandatum 21 april 2021.

Tot op vandaag zijn we nog steeds niets opgeschoten. Want Wessels Telecom kan ons ook niet helpen, ze kunnen niet iets voor ons betekenen, krijgen we dan te horen. T-Mobile klantenservice via telefoon die vinden het ook veel te lang duren. Maar die konden ons alleen maar doorverbinden of aangeven Wessels Telecom te bellen. Maar die aannemer is nu met onze eigen ervaring niet erg klantvriendelijk. 

Graag zien we nu dat jullie hier iets aan kunnen doen en ons op de hoogte kunnen brengen van de afhandeling. Graag ontvangen we data van wanneer het allemaal nu eens aangesloten kan gaan worden. 

Ook heb ik nog een vraag over de korting die ik zal gaan krijgen, doordat ik mij had aangemeld voor de 12 maanden welkomstkorting verleden jaar. Deze wordt dan vanzelf toegepast zodra het abonnement in gaat?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Boris 23 June 2021, 11:49

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 5

Wordt misschien eens tijd voor een informatie punt in de wijk. Kunnen mensen terecht met problemen en dus meteen een kans om eea te verbeteren door direct in actie te komen. Net zoals dat @Loosduinen hier al weken aan het (glasvezel)lijntje wordt gehouden naar er niet iemand even concreet kijkt waar het nu blijft hangen.

 

Daarnaast een kans om daardoor meer klanten aan te trekken.

Reputatie 5

@Jason Ze komen morgen langs. Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Goedenavond @Boris ,

 

Afgelopen zaterdag is het bij ons aangesloten. 

Tot op heden zijn we erg tevreden en gaan ervan het ook te kunnen blijven. 

Goedenavond @Ginny , @Brian @Jason

Gisteren zijn we eindelijkterug gebeld, maandag komen ze het naar binnen brengen.

 

Reputatie 5

Wat fijn dat het gelukt is bij je.

 

Hier is ie dinsdag binnengebracht, gister einde dag een SMS en mail om een afspraak te maken en ik wordt 30 juni aangesloten.

Reputatie 7

Hi @Loosduinen, via welk nummer neem je contact op met VWT? Het telefoonnummer waarop je ze kan bereiken is 088 1860 444, hier zouden ze je meer moeten kunnen vertellen over wat de verwachte planning is. Het kan soms zijn dat de werkzaamheden uit lopen omdat er gewacht moet worden op toestemming van de gemeente of een VvE etc. Mocht je er echt niet uit komen laat het mij dan even weten, dan ga ik kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen voor je!

@Mark-DenHaag Super dat het is gelukt, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan :slight_smile:

Reputatie 7

Hoi @Loosduinen,

Wat fijn om het te horen! Ik kreeg gisteravond de terugkoppeling vanuit ons contactpersoon dat we nu de stappen hebben gezet om jouw aansluiting zo snel mogelijk af te ronden. Ik ben dan ook blij om te horen dat er een afspraak is gemaakt om dit te kunnen doen. Wil je het ons laten weten wanneer het zover is? Ook als er in de tussentijd vragen zijn, zit de Community voor je klaar! 

Het is eigenlijk heel simpel, T-Mobile hoort deze zaken voor je te regelen, VolkerWessels een berichtje sturen welke er moeten gebeuren, dit stukjegebeurt niet want de Back Office is druk en laat teveel steken vallen of sluit ronduit tickets af, vraag me soms af of ze ze blind sluiten om hun targets maar te halen.

De front office houd jullie zoet, bel maarnaar Volker die gek word van die telefoontjes, man heeft wel wat anders te doen dan T-Mobile hun werk op te lossen, geen opdracht word er niet gewerkt, want niet betaald.

Reputatie 6

Hoi @Loosduinen, ik zie dat de afmelding van het realiseren van het aansluitpunt nog niet binnen is, maar daar kan enkele dagen overheen gaan. Zodra wij de afmelding hebben ontvangen, zullen alle door Jason genoemde stappen automatisch verlopen, je krijgt hier dus vanzelf bericht van!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Loosduinen en @Mark-DenHaag, top dat er straks eindelijk kan worden geïnstalleerd! Houd ons alsjeblieft op de hoogte van hoe de afspraken verlopen. Indien we iets kunnen doen, geef een seintje.

Een zonnige, prachtige week toegewenst! 🌞

Ook hier een inwoner van loosduinen, tot nu toe is de installatie niet vlekkeloos verlopen, en ik vraag me af of ik nu een van de mensen ben die wekenlang moet gaan zitten wachten tot het opgelost gaat worden, mijn buurman zit ook al ruim een maand zonder internet omdat jullie zijn internet al hadden opgezegd voor eind mei…… gelukkig heb ik dit zelf in de hand gehouden.

Donderdag 17 juni om 15:00 is de glasvezel naar binnen gebracht tot in de meterkast. de heren hadden een zo goed als lege telefoon en op het einde werd er wat haast gemaakt om weg te komen. maar alles zou moeten werken (Terwijl hij eerst zei dat hij zijn tel nodig had voor de lijntest, maar blijkbaar was 2 min laden in de auto voldoende)

Maandag afspraak met installatiemonteur tussen 18:00 en 20:00 gekozen, 15:45 belt de monteur of hij niet eerder kan komen….  oh ok, dan even regelen dat er iemand thuis is. 

16:30 → Helaas ik kan niks meer voor je doen,de lijn doet het niet en het probleem ligt buiten. Hij ging bellen en vroeg ben je vanavond thuis? want dan is binnen nu en 3 uur een collega van mij bij jullie om het op te lossen. Prima we zien hem graag verschijnen….

19:50 → ik ga toch maar even GUIDION bellen aangezien ik niks op een werkorder zie staan voor een vervolgbezoek en wij nog geen monteur aan de deur hebben gehad.
Dit is de exacte omschrijving van zijn werkbon, die ik kort na zijn bezoek in de mail kreeg :

Installatie gereed. Geen licht ook niet met testmodule registratie en nw ftu patch kabel. Storing doorgezet naar BO. Nto hangt naast fiber en modem op de plank. Kabeltjes weggewerkt. Kl informatie gegeven.

Guidion zet mij door naar de T-Mobile helpdesk. Dame aan de telefoon ziet niks over een vervolgafspraak staan, en ze kan me ook niet vertellen wanneer er iets gaat gebeuren, ik moet op de backoffice wachten wanneer ze een keer gaan bellen. Ik begin nu al rustig aan spijt te krijgen dat ik straks in een molen terechtkom van het afschuiven en vinger wijzen naar elkaar. en op de werkbon staat tevens: Installatie voltooid…. volgens mij is een installatie pas voltooid als deze werkt…. dus ik hoop niet dat jullie nu denken, oh de lijn doet het laten we eens geld gaan incasseren.
 

Hoi @Brian 

Onderstaand kastje hebben ze toen binnen aangebracht.

Raar dat er nog niets is doorgeven aan jullie. 

 

 

Reputatie 5

Ze zijn zover. ZOjuist Volker Wessels gesproken en vanaf volgende week gaat de agenda open om de huisaansluitingen te maken dus direct maar een afspraak gemaakt voor volgende week.

Goedenavond @Ginny , @Jason ,

Tot op heden hebben we nog niet iets vernomen.

 

 

Reputatie 5

Goedemorgen Loosduinen en @Mark-DenHaag, top dat er straks eindelijk kan worden geïnstalleerd! Houd ons alsjeblieft op de hoogte van hoe de afspraken verlopen. Indien we iets kunnen doen, geef een seintje.

Een zonnige, prachtige week toegewenst! 🌞

Zou iemand met me kunnen meekijken?

Mijn buren zijn eergister over gegaan naar T-Mobile en een heel gedoe met glasvezelkabels in de straat en verkeerde aansluitingen in de centrale en dat gaat waarschijnlijk lang duren omdat iedereen naar elkaar loopt te wijzen bij T-Mobile en Volker Wessels. Omdat ik volgende week over ga heb ik even bezorgd gebeld en die persoon aan de telefoon gaf aan dat mijn lijn al actief is en dus eventueel zelf kan aansluiten. Dat heb ik gisteravond gedaan maar het PON lampje blijft knipperen. Ik begreep dat ik dan wel signaal heb maar de mediaconverter niet goed registreert.

 

De vraag:  Kan iemand dit controleren zodat we niet woensdag of langer kwijt zijn met trouble shooten en ik zonder internet zit.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark-DenHaag, het installatiepakket wordt in principe tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum (ook wel plandatum genoemd) opgestuurd, zodat je tijdig alles binnen hebt voor de installatie. Echter, in sommige gevallen is er nog geen activatiedatum bekend en wordt het pakket toch verstuurd - dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, waarvoor een oprecht excuses! Op welke dag komt VWT langs volgende week?

Zou je jouw Thuis klantnummer in je Communityprofiel erbij willen zetten alsjeblieft, dan kan ik uitzoeken of er al een datum aan ons doorgegeven is. Ik wil ook graag aan de distributeur melden dat het bij jou misgegaan is met het installatiepakket. Bedankt voor het melden!

Reputatie 6

Hoi @Loosduinen, het klopt dat na het aanleggen van de verbinding Volker Wessels Telecom met jou een afspraak dient te maken voor de afronding van de aansluiting. Wanneer het aansluitpunt gemaakt is, sturen wij Guidion aan voor de installatie van de apparatuur. Mag ik vragen wat VWT jou als reden geeft dat zij jou niet kunnen helpen? Uiteraard wordt de korting verwerkt als jij je in de actieperiode hebt aangemeld!

@Mark-DenHaag, ik zoek het graag voor je uit! Op basis van het e-mailadres dat jij in je profiel hebt staan, kan ik echter geen T-Mobile Thuis aanvraag vinden. Zou je in jouw profiel je T-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) willen plaatsen? Dan kan ik jouw abonnement erbij zoeken.

@Doornekamp33, je kunt aannemen dat onze technische dienst ontzettend hard aan het werk is en zeker geen tickets afsluit om targets te halen. Het doorsturen naar VWT is absoluut geen zoethoudertje, maar een logische en noodzakelijke volgende stap in het proces. VWT dient een aansluitpunt te maken bij de klant alvorens wij een abonnement kunnen aansluiten.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag ,

Goed dat je dit bij ons navraagt! Excuses voor het ongemak en voor de miscommunicatie. Ik ben bang dat mijn collega aan de lijn je verkeerd heeft geïnformeerd. Bij een installatie en aansluiting op het Glasvezelnetwerk, is er altijd een monteur nodig die de laatste stappen volbrengt, waaronder de laatste koppeling met het netwerk. Er moet dus echt worden gewacht tot de monteur langskomt om deze laatste stappen te volbrengen.

Gelukkig zie ik dat er een afspraak is gemaakt en dat er binnenkort een monteur kan langskomen om de installatie te volbrengen. Deze datum kan dan ook worden vastgehouden als datum waarop jij kan gebruik maken van de verbinding. 

Reputatie 6

Hoi @Loosduinen, het is pure speculatie vanaf mijn kant, maar wellicht dat de aannemer eerst de aanleg van de aansluitpunten in de straat afrondt alvorens deze af te melden. Het is in ieder geval nog niet eerder voorgekomen dat de afmelding niet gedaan wordt, ik verwacht dan ook zeker dat dit niet lang meer kan duren.

Nou @Ginny , Dan is de td veranderd, bij mij zijn toenerrijd verschillende tickets gesloten zonder contact, bericht en oplossing, pas na tussenkomst van Sander kwam er een bericht met mogelijke oplossing.

Er gaat nog steeds veel mis, niet alleen bij jullie hoor, is een rrend, targets halen lijkt belangrijker dan daadwerkelijk oplossen.

Ik haal in mijn werk de Targets niet, en verschillende gesprekken over gehad, ga ze ook niet halen want ik wil het voorgoed oplossen, bij mij  komt er sporadisch iets terug, collega’s die de targets wel halen hebben een veel groter aantal terugkerende problemen.

Wat betreft het doorsturen naar VWT, dat is jullie werk om het te regelen, een klant is jullie klant terwijl jullie klant zijn bij VWT, ik vind niet dat een TM klant dit zelf moet oplossen, is niet zijn pakkie aan.

Reputatie 5

@Boris Voor mijn gemoedsrust zou het wel fijn zijn als de mediaconverter al eerder geactiveerd kan worden. Zeker gezien alle problemen en wisselende antwoorden aan de telefoon wil ik niet zonder verbinding komen te zitten. Als ik mijn buren spreek wordt ik daar niet geruster op, zeker niet omdat we op dezelfde kabels zitten in de straat.

Ik moet zeggen, na een telefoontje gisteravond, kreeg ik ineens om half 11 savonds een appje, met daarin een berichtje dat er tussen 8 en 11 uur vanmorgen een monteur ingepland stond.

Ik was een beetje sceptisch na mijn telefonische contact in de avond, alhoewel de dame aan de telefoon er niet veel aan kon doen. ze had beloofd om de melding in de gaten te houden.

Vanmorgen is de lijn alsnog in orde gemaakt, werkt als een trein, en de dame van gisteren belde mij netjes terug met de mededeling dat het opgelost was en of het allemaal goed draait.

AL met al ben ik toch goed geholpen, ondanks de slechte start op deze manier toch weer een hoop goedgemaakt. ik heb ook maar gelijk mijn eigen unifi hardware aangesloten ipv de zyxel modem en alles loopt als een speer. ik ben happy :)

Reputatie 7
Badge +16

@Mark-DenHaag Ah excuses, ik begreep de situatie verkeerd: omdat VWT langskomt omn het FTU te plaatsen, wordt het pakket al verstuurd. Er kan daarna namelijk binnen vier dagen een afspraak gemaakt worden om de apparatuur te laten installeren. Sorry voor de verwarring!

Reputatie 6

@Doornekamp33 Omdat ik de situatie niet exact weet, durf ik geen uitspraken te doen waarom dat precies gebeurd is, maar het zomaar sluiten van een ticket is absoluut niet de bedoeling en dat is ook zeker niet de werkwijze binnen T-Mobile Thuis. Wij zijn er om onze klanten te helpen en zullen daar altijd onze uiterste best voor doen! ❤

De reden dat klanten zelf contact opnemen met VWT is omdat er een afspraak gepland moet worden. Wij hebben geen zicht op de agenda van de klant en geen zicht op de agenda van de VWT monteurs. Net zoals bij een Guidion monteur, laten wij zelf de afspraak maken. Dit is voor beide partijen het fijnst.

Hi @Loosduinen, via welk nummer neem je contact op met VWT? Het telefoonnummer waarop je ze kan bereiken is 088 1860 444, hier zouden ze je meer moeten kunnen vertellen over wat de verwachte planning is. Het kan soms zijn dat de werkzaamheden uit lopen omdat er gewacht moet worden op toestemming van de gemeente of een VvE etc. Mocht je er echt niet uit komen laat het mij dan even weten, dan ga ik kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen voor je! ​​​​​​


Goedenavond @Brian ,

Via het aangegeven nummer proberen we al steeds te bellen. Vandaag opnieuw geprobeerd, weer in de wacht gestaan. Totdat het bandje komt om je gegevens achter te laten en je wordt terug gebeld, dit wordt ook steeds niet gedaan. 
Gemeente is niet aan de orde lijkt ons, want het ligt al voor de tuin in de grond. VVE is ook het probleem niet. Maar een afspraak plannen is niet te doen met VWT.

Reageer