Glasvezel Loosduinen is NIET aan te raden!

  • 7 August 2022
  • 8 reacties
  • 216 Bekeken

Na maanden wachten, vele malen bellen met klantenservice van zowel T-Mobile als Volkerwessels Telecom ben ik er helemaal klaar mee.

  • Klantenservice liegt, belt niet terug etc 
  • Ze sturen je van kastje naar de muur en weer terug
  • Overstapservice vervalt na 120 kalenderdagen. Daarna moet je het “maar even zelf doen".

Uiteindelijk is het ze gelukt om de sleutels te regelen voor de algemene ruimtes om de kabel door te trekken.

Maar wat blijkt: er zit geen stopcontact in de meterkast, dus kan de converter niet aangesloten worden. De monteur wilt dat best voor je doen maar kost 75 euro (althans, dat zegt de klantenservice).

Mijn meterkast bevind zich buiten het appartement. Dus voor een goed signaal dien ik een WAP aan te schaffen OF de monteur trekt de kabel over de plinten (max 15m) door. Ook hier zijn extra kosten aan verbonden, uiteraard. Want er moeten gaten geboord worden etc.

 

Na het lezen van alle verhalen vanuit Segbroek en Loosduinen én de nieuwsartikelen op NOS en Omroepwest is het beter om T-Mobile de deur te wijzen. En dan zeg ik het nog netjes.

Gelukkig abbo van Tele2( ook van T-Mobile) nog niet verlengd dus die gaat er morgen ook meteen uit.

 

Kom die doos van jullie maar ophalen anders pleur ik het bij het grofvuil. Of mail maar een retourlabel en misschien heb ik over een jaar wel even de tijd om het naar een pakketpunt te brengen voor jullie.

 

Begin er niet aan mensen! Ze liegen en bedriegen je.


This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @RDloosduinen  Jij ook een bijzonder gezellig zondag.

Wat waardeloos dat het zo mis gaat ik snap je frustratie wel maar niemand heeft er belang bij om tegen wie dan ook te liegen dus hou je een beetje in.

Kan een moderator nog iets voor je betekenen je hebt de spullen nu eenmaal in huis? 
Ik geef ze  even een seintje wie weet komen jullie er alsnog uit! Hou er rekening dat  het zondag is.

 

En uiteraard stop je er nu toch mee moet wel  de spullen terugsturen en het abonnement zelf opzeggen want die deurwaarders van tegenwoordig schijnen vet veel extra te rekenen. 
Groetjes.

Reputatie 7
Badge +4

@RDloosduinen

Ja ik begrijp het wel.

Naast T-Mobile en Volkerwessels Telecom heb je ook te maken met de eigenaar van het complex. De verhuurder of vereniging van eigenaren en soms de regels van de gemeente. Je kan een aannemer natuurlijk niet verantwoordelijk houden voor de toegang tot de ruimtes. De plaatsing gebeurt in overleg met de eigenaar. Als bijvoorbeeld de VvE bepaald dat deze in de meterkast moet komen dan moeten ze ook rekening houden met het vervolg. Zoals het vervangen van bekabeling en stopcontact. Daar gaat het vaak mis. Die verantwoording ligt bij de eigenaar. De netbeheerders gaan tot de overgang. Net als bij gas water en elektra. (Energie meters, is/ra, aop en ftu)

De woningbouw is Staedion.

T-Mobile zegt: jij moet de sleutels regelen voor de algemene ruimtes.

Staedion zegt: wij geven helemaal geen sleutels van algemene ruimtes aan verhuurders, ongeacht wel bedrijf er ook om vraagt.

Via Staedion ben ik erachter gekomen dat

 T-Mobile dit via projectleider John de Haan en een tussenpersoon had moeten gebeuren.

Dit heb ik vanaf eind april tot medio juli proberen duidelijk te maken, alleen snapte ze dat niet bij T-Mobile.

En natuurlijk krijgen ze die doos wel terug joh.

Goedemorgen @RDloosduinen  Jij ook een bijzonder gezellig zondag.

Wat waardeloos dat het zo mis gaat ik snap je frustratie wel maar niemand heeft er belang bij om tegen wie dan ook te liegen dus hou je een beetje in..

T-Mobile en VWT zitten te liegen. Kelly van VWT belt mij op in juni met de mededeling dat ze de oplossing heeft. Wat de oplossing was weet ik echter niet.

Een paar weken later belt VWT op met de vraag: En...heb je de sleutels al?

Kom op zeg.

En bij VWT hebben ze er een handje van om je in de wachtrij te zetten waar er eindeloos lang 2 wachtenden u voor zijn. Dat is blijkbaar een bekend probleem zo te zien bij berichten hier van mensen uit stadsdeel Segbroek.

PS. Ik typ alles op mobiel dus excuses voor eventuele misquotes en typo's. Had eergister operatie voor dubbele liesbreuk en navelbreuk dus lig op bed te herstellen.

Groeten en fijne middag

 

 

 

Reputatie 7

Hi @RDloosduinen, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik baal er dan ook enorm van dat het zo bij jou is verlopen en dat jij dit gevoel eraan hebt overgehouden, excuses hiervoor. Wat heftig dat je daarnaast ook net geopereerd bent. Onwijs veel sterkte met het herstel. 

Weet dat ik het heel dapper vind dat je via deze weg jouw verhaal deelt. Ik wil je graag laten weten dat ik hier morgen nog eens met een collega naar ga kijken om te zien of wij hierin iets kunnen vergoeden. Zou je het abonnement willen aanhouden als wij jou hierin tegemoet kunnen komen? Ik hoor het graag, want ik denk altijd graag met iedereen mee! ❤️

Hi @RDloosduinen, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik baal er dan ook enorm van dat het zo bij jou is verlopen en dat jij dit gevoel eraan hebt overgehouden, excuses hiervoor. Wat heftig dat je daarnaast ook net geopereerd bent. Onwijs veel sterkte met het herstel. 

Weet dat ik het heel dapper vind dat je via deze weg jouw verhaal deelt. Ik wil je graag laten weten dat ik hier morgen nog eens met een collega naar ga kijken om te zien of wij hierin iets kunnen vergoeden. Zou je het abonnement willen aanhouden als wij jou hierin tegemoet kunnen komen? Ik hoor het graag, want ik denk altijd graag met iedereen mee! ❤️

Ik denk het niet eerlijk gezegd. Dit speelt al een hele tijd bij jullie gezien de ervaringen van stadsgenoten. Dit zijn geen foutjes, dit is gewoon beleid. En helaas ben ik geen BN'er zoals Youp van't Hek anders was het zo gefixt uiteraard.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4601690/van-poepende-monteurs-tot-mysterieuze-kabels-midden-in-park-veel-klachten-over-glasvezel

“T-Mobile verwijst voor een reactie hierop door naar aannemer VolkerWessels”

Van kastje naast de muur, zoals ik al zei.

https://nos.nl/artikel/2434152-glasvezelkabels-in-den-haag-steken-al-bijna-twee-jaar-uit-de-grond

Jullie zouden dit binnen twee weken fixen. Nou zijn we een maand verder en je raad het al….er gebeurt weer niks.

 

Ik hoor het wel, maar verwacht er helemaal niks van.

 

 

Contract zojuist geannuleerd. Deze topic kan dicht.

Fijne dag allemaal.

Reputatie 7

Hi @RDloosduinen, ik had heel erg gehoopt dat ik er met een mooi voorstel bij jou op terug kon komen! Zoals ik gisteren aangaf, heb ik vandaag deze vraag besproken met een andere collega en vervolgens heb ik dit doorgezet naar een andere afdeling. Ik was nog in afwachting van een reactie. Nogmaals sorry dat het zo heeft moeten lopen. Merci dat je hier meldt dat jij hebt opgezegd. Hoe jammer ik dit ook vind, respecteer ik deze beslissing uiteraard. Ik hoop ontzettend dat we jou in de toekomst alsnog mogen verwelkomen bij T-Mobile voor thuis. Weet dat we jou dan in ieder geval weer met open armen ontvangen. 

Voor jou ook nog een hele fijne dag en succes nog met jouw herstel! 🍀