Beantwoord

Glasvezel nog steeds niet aangesloten.

  • 7 November 2022
  • 18 reacties
  • 473 Bekeken

Ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb glasvezel besteld voor mijn nieuwe huis en de technicus van Guideon is op 18 oktober naar ons nieuwe huis gekomen. Hij installeerde de modem en zei dat de lijn binnen een paar dagen zal werken. Nu is het 7 november en de lijn werkt nog steeds niet. Ik belde de ondersteuning en ze vertelden me dat KPN de lijn nog steeds niet heeft ingeschakeld. T-Mobile werkt eraan. Ik verhuis volgende week naar het huis en ik heb internet nodig. Het is vervelend dat de lijn na een maand nog steeds niet werkt. Kunt u mij helpen of in ieder geval duidelijkheid verschaffen?

icon

Beste antwoord door Sander 18 November 2022, 11:22

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Hi @economicus, hartstikke goed dat je via deze weg aanklopt! Wat een leuk vooruitzicht dat je al bijna in jouw nieuwe stulpje kunt trekken. Ik geef je met liefde meer duidelijkheid, want ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Zojuist heb ik dan ook een status update voor je opgevraagd, want ik zie op dit moment niet iets concreets terug achter de schermen. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug als ik meer weet. Weet dat ik hier voor je achteraan ga! 🍀

Reputatie 7

Hi @economicus, ik heb al snel een reactie voor je gekregen! Volker Wessels Telecom heeft aangegeven dat deze week de patch wordt gezet, goed nieuws dus. Hopelijk krijgen we hier dan ook snel bericht van. Er wordt in ieder geval aan gewerkt! 

Beste team and @Lisa ,

Bedankt voor de opheldering. Helaas is er tot op de dag van vandaag nog steeds geen verbinding in ons huis. Dit is toch wel ontstellend dat we na een maand nog steeds geen internet hebben. Kunt u ons een realistische update geven wanneer de glasvezelverbinding zal werken? We zijn gisteren verhuisd naar het huis en hebben allebei geen onbeperkte data op onze telefoons, dus dit moet zo snel mogelijk opgelost worden en we hebben internet nodig voor ons werk. 

Reputatie 7

Hi @economicus, je hebt helemaal gelijk. De netwerkbeheerder heeft de lijn nog niet geactiveerd. Ik ga navragen waar de vertraging vandaan komt. Ik hoop vandaag meer te weten. 

Reputatie 7

Ik heb nog geen update. Na het weekend zal ik opnieuw controleren...

Ik heb nog geen update. Na het weekend zal ik opnieuw controleren...

@Sander Hou me op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @economicus, goed dat je hier navraag naar doet! Heel graag had ik je een specifiekere update gegeven, alleen is het antwoord van KPN NetwerkNL weinigzeggend, namelijk: “Verzoek is uitgezet om de patch zo spoedig mogelijk uit te voeren.”

Wél kan ik je verzekeren dat KPN NetwerkNL hiermee de druk op Volker Wessels flink op gaat voeren. Daarnaast zullen wij de druk op KPN NetwerkNL hoog houden om zeer snel een oplossing te vinden met hun aannemer KPN NetwerkNL.

Wij gaan hier bovenop zitten en ik verwacht dat we, samen met KPN NetwerkNL, binnenkort een doorbraak voor je kunnen bereiken!

Beste team

Dit wordt belachelijk. Het is bijna twee maanden en nog steeds geen internet. De T mobile helpdesk is hopeloos en vraagt me om KPN te bellen waarom er vertraging is. Ik bel ze en ze vertelden me dat een of andere schakelaar in de straat aangezet moet worden, maar er gebeurt niets. De verbinding naar het huis werkt en het is geïnstalleerd op 23.9, alleen deze schakelaar moet worden ingeschakeld. Ik verwacht meer hulp van uw kant, niet alleen een afwachtend spel. Ik begrijp dat dit een nieuwe installatie is, maar u kunt het niet normaal vinden om zo lang op een oplossing te wachten. Trouwens je hebt ook een mobiel netwerk, maar je hebt nooit gevraagd of je tijdens het wachten dat je bij KPN zeurt dat ik onbeperkte data nodig had of enige andere vorm van hulp. Echt teleurgesteld over de hele situatie in 2022!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @economicus, ik zie dat je inmiddels contact gezocht hebt met onze telefonische Klantenservice en dat onze techneuten je te woord hebben gestaan; heb jij hiermee het antwoord gekregen waar je op gehoopt hebt? 

@Jason Niet echt, al mijn buren hebben hun glasvezel al geïnstalleerd omdat ze KPN hebben gekozen, ik wacht om een of andere reden nog steeds. Het is ook waar dat de meeste van mijn buren hetzelfde probleem hadden als ik blijkbaar heb, de patch kabel van de box naar het huis was niet ingeschakeld, maar KPN stuurde een technicus om dit in een mum van tijd te repareren. Ik begrijp niet waarom na zo lange tijd niemand iets aan mijn lijn heeft gedaan. KPN zegt dat T mobile de verhuizing moet doen en het is niet mijn plicht om hen te bellen en T mobile werk te doen, en hun helpdesk is ook niet erg behulpzaam omdat ik niet hun klant ben. In principe zit ik vast en jullie helpdesk opent een ticket zodat ik binnenkort een mail krijg (want ze weten niet wanneer) die duidelijk maakt wat er fout gaat en wanneer het opgelost is. Na anderhalve maand... heb ik de helpdesk verteld dat ik begin volgende week een antwoord wil hebben wanneer dit wordt opgelost, anders zeg ik het contract op en kies ik een meer behulpzame provider. Het is jammer want ik wilde echt bij T mobile zijn maar ik ga niet meer wachten op een werkende lijn want jullie lijken niet bereid of in staat om het probleem voor mij op te lossen. Zeer teleurgesteld.

Reputatie 6

Hoi @economicus, ik kan mij heel goed voorstellen dat dit teleurstellend voor je is. Ik hoop dat je begrijpt dat het absoluut geen onwil vanuit de kant van T-Mobile is. Wij zijn voor deze werkzaamheden afhankelijk van de netwerkbeheerder. Als wij zelf de toegang hadden gehad, hadden we dit veel sneller voor jou kunnen regelen. Ik hoop oprecht dat je begin volgende week het antwoord krijgt waar we allemaal op hopen en dat je bij ons kunt blijven!

Ik ben niet optimistisch over hoe T mobile dit zal aanpakken, ik weet zeker dat ik zelf opnieuw zal moeten bellen en dat de mensen aan de andere kant geen flauw idee zullen hebben. Hopelijk heb ik het mis. Hoewel ik begrijp dat de infrastructuur niet van u is, is het sturen van wekelijkse (5 is het laatste aantal dat u mij vertelde) herinneringen naar KPN netwerken en mij vragen om hen te bellen een teken van zeer weinig klantgerichtheid van uw kant. U zou meer druk kunnen uitoefenen vooral omdat al mijn buren dit in no time oplossen met KPN en als zij niet helpen heeft u waarschijnlijk legale manieren om hun koppigheid te overtuigen. Wat mij niettemin stoort is het gebrek aan communicatie en hulp van uw kant (niemand bij T mobile vertelde mij over het hulppakket, KPN wel!). @Ginny Als iemand hier mij verder kan helpen zal dat zeer gewaardeerd worden. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @economicus, ik snap je gevoel! Weet dat we aan deze kant echt alles doen wat in onze macht ligt. De betreffende afdeling houdt de gang van zaken in de gaten en zet druk waar mogelijk. Ik zie dat er eergisteren een update is gekomen vanuit KPN NetwerkNL, zij krijgen geen contact met de aannemer. Er is vanuit hen een nieuw verzoek ingediend om ervoor te zorgen dat deze aannemer zo snel mogelijk contact opneemt. Ik wil je toch vragen dit af te wachten. Mijn collega's houden het scherp in de gaten en doen wat ze kunnen, echt! 

Hoi @economicus,
Heel herkenbaar probleem helaas! Hier een vergelijkbare situatie: 

Op 11/10 verhuizing doorgegeven (~maand van tevoren), zou geen probleem zijn! Bij aankomst in nieuwe woning geen internet, kan gebeuren. 

Meerdere keren bellen bij TMobile thuis, Tmobile Glas en VolkerWessels leverde niets op - blijkbaar weet niemand precies wanneer ze kabels schieten. Bizar als je het mij vraagt. Ook moest er iets via KPN gedaan worden? 

Uiteindelijk zijn er monteurs langsgeweest van T-mobile én KPN om ieder hun eigen fibers de woning in te trekken. T Mobile werkte nog altijd niet. 

Overigens kan je blijkbaar niet je betalingen pauzeren terwijl je product niet werkt, maar geld terugvragen achteraf kan wel over de periode dat het niet werkt (mocht het ooit gaan werken ;) ). TV kijken via een andere internet bron zit er natuurlijk ook niet in, want je mediabox klaagt dan dat je niet via je vaste T Mobile internet verbonden bent. Een briljante zet, gebruiken waar je voor betaald hebt kunnen we niet hebben immers! 

Mijn ‘oplossing’ is dat ik nu een (maandelijks opzegbaar)KPN abbonement genomen heb, want tot in den treure GB aanvullers van mijn mobiele internet aanvinken is kansloos. De KPN aansluiting werkte na een dag of 3 overigens. Ook iets voor jou wellicht?

Ben benieuwd hoeveel maandbedragen ik kan opsparen! M’n mobiele abbonement loopt over een paar maanden af, misschien dan eens rondwinkelen naar iets nieuws. 

@Cheyenne Ik begrijp het meer dan, wat u blijkbaar niet duidelijk is, is dat mijn gezin bijna twee maanden zonder internet zit, met weinig beweging. Kijk maar naar de log van de gesprekken, ik heb u meer dan genoeg tijd gegeven voordat ik echt in de stress raakte door de hele situatie. Ik belde KPN op vrijdag en ze deden iets op de achtergrond, dus ik denk dat dit het proces in gang heeft gezet. Het is niet goed, dat ik de enige ben zonder internet bij mijn buren, alleen omdat ik KPN niet gekozen heb. In dit stadium kun je niet om meer tijd vragen. Kerstmis komt eraan en we kunnen niet zonder internet zitten, met weinig ondersteuning van jullie kant, geen 4g/5g router en pas vanaf afgelopen weekend gratis internet etc. Ik zou zelfs eerder een auto op maat krijgen met het chip tekort dan mijn glasvezel internet met de hele infrastructuur al geplaatst. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @economicus, ik snap je gevoel, echt waar! Mijn antwoord moet jammer genoeg onveranderd blijven, al had ik liever goed nieuws gedeeld. Vanuit hier is er niks wat ik kan doen, behalve aangeven dat we wachten op de aannemer en mijn collega's van de Fiber afdeling het scherp in de gaten houden. Alhoewel opzeggen een optie is, hoop ik dat je er niet voor kiest. Ik kan je van Unlimited Data blijven voorzien als je dat wenst!

@Cenzu dank voor het delen van jouw ervaring en mijn oprechte excuses voor het wachten. Op jouw adres leveren we op een ander netwerk maar zijn we ook afhankelijk van VolkerWessels Telecom. Er dienen nog werkzaamheden buitenshuis uitgevoerd te worden waar wij momenteel op wachten. Zodra we groen licht krijgen, sturen we Guidion langs voor de binnenshuis installatie. De facturatie voor het nieuwe abonnement is nog niet gestart. Ontzettend bedankt voor je geduld!

Beste @Cheyenne,

 

Dank voor je reactie, echter ben ik op zoek naar iets meer dan ‘we wachten op werkzaamheden’.

Kan jij meer informatie vinden en delen? Moet ik nog dagen wachten, of hebben we het hier over weken, maanden of jaren? Mag ook even in PM / nieuw topic, maar de site werkte niet mee en ik kon niet een eigen topic openemen.

Reputatie 7
Badge +8

@Cenzu Zo te zien is er vlak na het bericht van Cheyenne een nieuwe update binnen gekomen. De order staat momenteel op on hold. Er komt namelijk geen licht aan in de pop/wijkkast. Er is een storingsploeg inmiddels aangestuurd door Volkerwessels Telecom om dit te herstellen. Ik heb voor nu verder geen specifieke informatie over wanneer het precies is opgelost. Maar zodra dit is gelukt, wordt er een installatiepakket opgestuurd en ontvang je een e-mail/sms van Guidion om een afspraak te maken voor installatie.

Reageer