Beantwoord

glasvezel opgeleved, nog steeds niet beschikbaar

  • 5 October 2022
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Wij wonen in Zeist en zijn al jaren klant.

we zijn enige tijd gelokt door t-mobile om te blijven, want glasvezel kwam er aan. 
 

het ligt er nu inmiddels al ruim een jaar, de kabel is getrokken, de doos zit in de huiskamer. 
 

maar tot op heden geen glasvezel mogelijk via t-mobile. KPN wijst naar t-mobile, en t-mobile wijst naar KPN. 
 

is er nou een keer duidelijk voor bijna iedereen uit Zeist wanneer deze aansluiting beschikbaar is voor t-mobile klanten? 
of moet ik het vertrouwen hierin maar gewoon opgeven? 
 

icon

Beste antwoord door Boris 6 October 2022, 09:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @berrydh, goed dat je het bij ons navraagt en thanks voor je bericht! Voordat wij kunnen leveren op het netwerk van KPN Netwerk NL, moeten wij het signaal krijgen om dit te mogen doen. We merken dat ze daarbij eerst klanten zelf de mogelijkheid geven om via hen aan te sluiten en dat het even kan duren voordat wij je mogen opleveren. Daarbij is de Postcodecheck op onze website leidend. Ik had je graag meer duidelijkheid willen geven, maar voor nu is het afwachten wanneer KPN ons de gelegenheid geeft.

Hi @berrydh, goed dat je het bij ons navraagt en thanks voor je bericht! Voordat wij kunnen leveren op het netwerk van KPN Netwerk NL, moeten wij het signaal krijgen om dit te mogen doen. We merken dat ze daarbij eerst klanten zelf de mogelijkheid geven om via hen aan te sluiten en dat het even kan duren voordat wij je mogen opleveren. Daarbij is de Postcodecheck op onze website leidend. Ik had je graag meer duidelijkheid willen geven, maar voor nu is het afwachten wanneer KPN ons de gelegenheid geeft.

Dit betwijfel ik toch sterk. KPN Netwerk (inmiddels weer een jaar zonder NL erachter overigens) hanteert een open netwerk beleid. Ook vrij simpel om dit te controleren. Doe een postcode check bij een provider die niet onderdeel is van de KPN BV, zoals Youfone, Online, Budget of Freedom. Kun je bij 1 van deze wel bestellen? Dan is het netwerk opengesteld en is het T-Mobile zelf die in jouw regio niet wil leveren.

 

Edit: Overigens zie ik op meerdere adressen in Zeist waar onlangs is uitgerold dat ik bij alle partijen, dus inclusief T-Mobile wel glasvezel kan bestellen. Als je een postcode check op de site van kpn.com doet, zie je dan wel glasvezel aangeboden worden, of ‘standaard internet’?

Hi @berrydh, goed dat je het bij ons navraagt en thanks voor je bericht! Voordat wij kunnen leveren op het netwerk van KPN Netwerk NL, moeten wij het signaal krijgen om dit te mogen doen. We merken dat ze daarbij eerst klanten zelf de mogelijkheid geven om via hen aan te sluiten en dat het even kan duren voordat wij je mogen opleveren. Daarbij is de Postcodecheck op onze website leidend. Ik had je graag meer duidelijkheid willen geven, maar voor nu is het afwachten wanneer KPN ons de gelegenheid geeft.

Dit betwijfel ik toch sterk. KPN Netwerk (inmiddels weer een jaar zonder NL erachter overigens) hanteert een open netwerk beleid. Ook vrij simpel om dit te controleren. Doe een postcode check bij een provider die niet onderdeel is van de KPN BV, zoals Youfone, Online, Budget of Freedom. Kun je bij 1 van deze wel bestellen? Dan is het netwerk opengesteld en is het T-Mobile zelf die in jouw regio niet wil leveren.

 

Edit: Overigens zie ik op meerdere adressen in Zeist waar onlangs is uitgerold dat ik bij alle partijen, dus inclusief T-Mobile wel glasvezel kan bestellen. Als je een postcode check op de site van kpn.com doet, zie je dan wel glasvezel aangeboden worden, of ‘standaard internet’?

Inderdaad prodigy, t-mobile doet dit elke keer.

daarom zeg ik ook, ze blijven wijzen naar elkaar. 
kpn zegt dat t-mobile gewoon kan leveren (bij mijn ouders die op 3 minuten fietsen wonen en rond dezelfde tijd glasvezel kregen hebben nu gewoon glasvezel van t-mobile) en t-mobile blijft dit soort antwoorden als van bovenstaande t-mobile medewerker uitstrooien. 
 

en hoe het echt zit, ik kom er al maanden niet achter!!!! 
we hebben nog steeds geen glasvezel dus van t-mobile. 
 

hopelijk een waarschuwing voor iedereen die klant wil worden bij t-mobile of op deze belofte van glasvezel word gelokt. 
 

Reputatie 7

Hi @prodigy en @berrydh, dank voor jullie reactie. Het is voorbarig om te zeggen dat wij niet willen leveren in het gebied. De levering kan alleen plaatsvinden wanneer de postcodecheck op onze website dit zodanig aangeeft. We beloven nog niks, maar mochten we binnenkort het seintje krijgen, dan kan je gemakkelijk de overzetting in gang zetten via My T-Mobile. We hopen je mogelijk binnenkort zodanig op Glasvezel te verwelkomen.

zover ik het nu begrijp krijgt t-mobile echt geen seintje. Jullie zullen zelf aan de slag moeten en de kast in de wijk moeten aanpassen. Zolang t-mobile niks doet en naar anderen blijft wijzen kan menig klant blijven wachten, maar gebeurt er niks. 
er zal echt iets actiefs moeten gebeuren t-mobile! 

Reageer