Beantwoord

Glasvezel: postcodecheck zegt enkel DSL

Toon eerste reactie

35 reacties

Hallo @Waqqas 

Weet u wellicht hoe ik kan achterhalen of ik in een WBA- of ODF-gebied woon?

Reputatie 7
Badge +20

@Jackkkkkkkk 

Er is wel een lijst met ODF en WBA plaatsen maar die is niet zo up to date.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/t-mobile-glasvezel-beschikbaar-in-de-volgende-plaatsen-wba-of-odf-297183

Anders kan je het beste gewoon even afwachten tot na de meting.

Hallo @Waqqas 

Mijn buren hebben ook glasvezelinternet heb ik zojuist vernomen. De postcode check van T-Mobile zegt dat enkel DSL beschikbaar is op hun adres. Is er dan een andere techniek gebruikt bij mijn buren?

Ik ga het na de nameting allemaal wel meemaken.

Reputatie 7
Badge +2

Natuurlijk weet T-Mobile nu al exact waar en wanneer een plaats word overgezet naar ODF of waar glasvezel word aangelegd, puur om concurrentie overwegingen zal men dit niet mededelen via de media maar pas op het laatste moment.

Reputatie 7
Badge +20

@Jackkkkkkkk 

Je zult zeker gewoon dezelfde techniek hebben als je buren. Hebben hun een zwart apparaatje met een PON lampje aan de glasvezel aansluiting?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo,

Wij zijn zojuist aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN. Dit hebben wij gedaan op advies van een T-Mobile medewerker van de T-Mobile Shop. Wij hebben namelijk meerdere Unlimited-abonnementen wat dan een aardige klantvoordeel op kan leveren bij een eventuele overstap.

En het blijkt dat er nog een nameting moet plaatsvinden eer we een abonnement kunnen afsluiten. Daarvoor heb ik net KPN Netwerk moeten bellen. Daarna zal het gewoon moeten kunnen, ook met T-Mobile.

Dat de glasaansluiting binnen gebracht is, is maar een klein deel van het verhaal.

De andere kant van al die glasvezels zullen ook ergens verbinding moeten maken om het geheel werkend te krijgen. Het is dus niet afhankelijk van een GPON kastje of dergelijke. De rest van de netwerk infrastructuur moet ook allemaal opgeleverd zijn.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @wouter-b, ik check graag voor je of er duidelijk is of we jou op Glasvezel kunnen aansluiten. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode en huisnummer? Dan zoek ik het voor je uit!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Esdamion, je hebt het ongetwijfeld al meegekregen aangezien de afspraak met Guidion ingepland staat voor 15 oktober aanstaande, maar de patch wordt definitief gezet en jij komt straks op WBA GPON, dus dat is dan eindelijk goed nieuws! 

Kan ik je nog van verdere informatie voorzien of ben je volledig op de hoogte gebracht? 😄

Reputatie 7
Badge +20

Hallo moderators,

Is er eigenlijk al zicht op over wanneer T-Mobile over WBA GPON kan leveren?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Esdamion 

Zodra je het installatiepakket binnen hebt kan je hier dan eens een foto van de mediaconverter plaatsen? Ik ben wel benieuwd welke er gebruikt wordt.

Reageer