Beantwoord

Glasvezel: postcodecheck zegt enkel DSL


Hallo,

Wij zijn zojuist aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN. Dit hebben wij gedaan op advies van een T-Mobile medewerker van de T-Mobile Shop. Wij hebben namelijk meerdere Unlimited-abonnementen wat dan een aardige klantvoordeel op kan leveren bij een eventuele overstap.

 

Nu is het zo dat de postcode check nog steeds aangeeft dat enkel DSL leverbaar is. Na gebeld te hebben met de klantenservice vertelt die meneer aan de telefoon me ineens dat glasvezel niet leverbaar is op mijn adres? 

 

Wat is nu het juiste antwoord op mijn vraag? En geen tegenstrijdigheid meer a.u.b. want dat ben ik nu inmiddels wel erg beu van T-Mobile. 

 

Hartelijk dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 July 2021, 11:25

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Esdamion 

Gaat het om pas een aangelegde glasvezelnetwerk waarbij je wel bij KPN terecht kan en een aantal andere providers?

Dat is dat hoogstwaarschijnlijk GPON glasvezel, helaas hebben de moderators voor nu nog geen inzicht op wanneer ze hun diensten kunnen leveren over het nieuwe glasvezelnetwerk van KPN.

Dat de moderators het niet weten geloof ik direct, aangezien jullie het vast zouden delen als jullie het wel zouden weten. Maar T-Mobile moet dit wel weten, of in ieder geval weten of het minimaal 6 maanden of minimaal 2 jaar gaat duren of iets anders. Zeker nu KPN het koperen netwerk buiten gebruik gaat stellen is dit van belang voor T-Mobile. Dus hoe komen we er achter wat de plannen zijn? 

Reputatie 7
Badge +15

@Esdamion

Dit zag ik voorbij komen :

https://www.nu.nl/tech/6159413/t-mobile-wil-dat-kpn-wacht-met-uitzetten-van-koperlijnen-en-stapt-naar-rechter.html

Nav hiervan heb ik zo mijn twijfels maar ik denk dat diensten aanbieden over het KPN netwerk GPON nog lang kan duren.

Tenzij er ODF beschikbaar kan komen bij jouw (eigen netwerk van T-Mobile), dan kan je ook een abonnement bij T-Mobile nemen over de KPN kabels.

Reputatie 7
Badge +15

@Esdamion

Check nu de postcodecheck van T-Mobile eens 😉

Ik heb ook GPON glasvezel van KPN en zie nu 100 Mbps glasvezel maar dit was 2 weken geleden ook zo en bleek een bug te zijn, dat kan dit keer ook zo zijn…

Bestellen heeft voor nu geen zin.

Haha. Vanochtend nog niet, nu wel beschikbaar. Ik hoop dat het geen bug is maar hou het in de gaten. Dank voor je tijd in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Esdamion, je hebt het ongetwijfeld al meegekregen aangezien de afspraak met Guidion ingepland staat voor 15 oktober aanstaande, maar de patch wordt definitief gezet en jij komt straks op WBA GPON, dus dat is dan eindelijk goed nieuws! 

Kan ik je nog van verdere informatie voorzien of ben je volledig op de hoogte gebracht? 😄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Esdamion 

Zodra je het installatiepakket binnen hebt kan je hier dan eens een foto van de mediaconverter plaatsen? Ik ben wel benieuwd welke er gebruikt wordt.

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de zwarte ONT Media Converter worden van Nokia! 😉

@Esdamion Ik wil je niet voor zijn, maar dan weet je alvast welke converter het wordt, dat scheelt wachttijd totdat je het pakket binnen krijgt.

Reputatie 7
Badge +15

@Jason

Dus is het dezelfde als die KPN gebruikt? Dan is de installatie wel appeltje eitje als je die al hebt 🙂

Reputatie 7
Badge +4

@Waqqas de kans is groot dat je gewoon een nieuwe krijgt

Reageer