Glasvezel Roosendaal

  • 1 August 2022
  • 2 reacties
  • 260 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zijn er hier al Roosendalers waar de glasvezelverbinding is binnengelegd an actief is?

Al enkele weken terug heeft zo’n beetje heel Roosendaal per wijk opengelegen om kilometers glasvezel aan te leggen. Ook al meerdere brieven van T-mobile mogen ontvangen over de aanleg ervan. Daarnaast zijn er op tactische plaatsen diverse gebouwtjes bijgekomen waar, ik vermoed, het geheel aan elkaar geknoopt zit.

Uiteraard de concurrerende prijs en de parrallelle snelheden zijn voor mij een reden om over te stappen naar T-Mobile, ik heb al een tijdje een abonnement afgesloten hiervoor, wat nog niet ‘actief’ is want de glaskabel steekt hier nog altijd tussen de tegels omhoog.

Is er een manier om een beetje gang in deze situatie te krijgen? Ik zou graag overgaan maar voorlopig moet ik elke ochtend nog over mijn glaskabeltje stappen wat tussen de tegels uitsteekt 😉.

Overigens kan ik al wel tv kijken via een smartphone of tablet, dat is dan wel prettig want bij T-Mobile zijn er toch een paar zenders die ik bij mijn huidige provider niet heb.


This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 4

Beste @Nookes , ik wil je niet ontmoedigen maar alleen het leggen van kilometers kabel is niet het enige wat gedaan moet worden.
Een voorbeeld in mijn situ:
afgelopen half april bij ons in de wijk kabels gelegd, waarschijnlijk eind deze maand dat de wijkcentrale wordt aangesloten en dan “hopen” dat ze een maand later de huisaansluitingen gaan realiseren.
Al met al, ongeveer 5 a 6 maanden. En dat is geen uitzondering.
Verwacht geen wonderen en geef verschillende partijen hun tijd die nodig is (en dat is meer wat wij als gewone burger zien).
Blijf van tijd tot tijd om een update vragen.

Dank voor je reactie, ik begrijp goed dat het een intensieve operatie is. Mijn vraag kwam vooral voor uit het feit dat ik op 7 juli een E-mail heb gekregen van T-Mobile waarin eind juli werd genoemd als opleverdatum. Wellicht een geautomatiseerd bericht, maar dat gaf enige hoop! Ergens ben ik allang blij dat er uberhaupt iets gebeurd, buiten de welbekende CAI provider is er geen fatsoenlijk alternatief in Roosendaal, nu al een paar keer verhuisd binnen de gemeente en telkens moeten terugvallen op de CAI provider. Maar toen kwam die brief van T-Mobile… afijn, geduld zal uiteindelijk beloond worden.