Beantwoord

Glasvezel Rotterdam IJsselmonde


Beste heer\Mevrouw,

Er zijn in mijn straat voor mijn voordeur T-Mobile (Roze) Glasvezel kabels aangelegd.

Mijn vraag is bij wie moet ik zijn voor het verzoek om een Glasvezelpunt (FTU) door een monteur te laten aansluiten in huis?

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 March 2022, 12:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AHoussein 

Kun je al een glasvezel abonnement nemen volgens de website? Wanneer je een abonnement neemt dan komt een monteur gratis het glasvezelaansluitpunt realiseren, dit gebeurt ook wanneer je geen abonnement neemt.

Je kan hiervoor misschien ook eens de aannemer contacteren op telefoonnummer 088 1860444

Hallo @AHoussein 

Kun je al een glasvezel abonnement nemen volgens de website? Wanneer je een abonnement neemt dan komt een monteur gratis het glasvezelaansluitpunt realiseren, dit gebeurt ook wanneer je geen abonnement neemt.

Je kan hiervoor misschien ook eens de aannemer contacteren op telefoonnummer 088 1860444


Hoi @Waqqas 

Nee ik kan nog geen Glasvezel abonnement bestellen.
Op je advies heb ik de aannemer gebeld, ze gaven aan dat ze eerst de straat verdeelkasten moeten aanleggen voor het T-mobile glasvezel netwerk. Het is geschat dat ze rond eind Juni 2022 er klaar mee zullen zijn, daarna gaan ze beginnen met de planning om de glasvezelaansluitpunten in de woningen te installeren.

Bedankt voor het advies.

Reputatie 7

Hi @AHoussein, super dat jij meer duidelijkheid hebt gekregen van de aannemer! Dankjewel voor deze update. Als jij nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik hoop dat wij jou deze zomer mogen verwelkomen bij T-Mobile voor thuis! 😁

Het is echt heel onduidelijk. Ik heb namelijk ook glasvezel aangevraagd.(Rotterdam ijsselmonde). Begin maart in de winkel geweest en volgens hun kon het vanaf week 12. Aanvraag is bevestigd en in behandeling. Volgens de postcode check vandaag, kan ik het NIET aanvragen. Snap jij het nog. Zag ook een bericht van iemand uit ijsselmonde die al wel een afspraak voor aansluiting had staan. Waarschijnlijk aan de andere kant van de wijk. De klantenservice heeft mij ook al benaderd om te informeren wat er gaat gebeuren. Toch raar als ik geen aansluiting kan aanvragen, dit toch is gedaan. 

 

Ook vind ik het niet kunnen dat er op reacties op het forum wordt aangeraden contact op te nemen met een aannemer. T mobile hoort te zorgen voor de aansluiting en alles daar omheen, of zie ik dat verkeerd. 

Het is heel duidelijk, als je glasvezel kunt aanvragen zou het er moeten liggen, heb je dus die glasvezel aan in huis?

Zo niet, dan is het ondenkbaar dat je al een aansluiting kunt krijgen, en dan komen er misschien nog zaken boven water die het vertragen, zoals appartementen complexen waar een VVE zich er over moet buigen, miscommunicatie, blunderende aannemer, enz enz enz.

Met nieuwe aanleg is geduld een schone zaak, afwachten tot het daadwerkelijk is aangelegd en operationeel is het beste.

Maar inderdaad, T-Mobile behoort zijn systemen pas open te gooien als alles fysiek klaar is, dus er ook echt aangesloten kan worden, in Den Haag wachten er nu na een jaar nog woningen op de aansluiting als je de verhalen leest, dwarsliggende aannemer, miscommunicatie, VVE die geen toestemming zou hebben gegeven, maar daar zou T-Mobile je contact persoon moeten zijn, niet de aannemer, maar ja het glasnet is niet van T-Mobile, ze zijn ook maar klant van het netwerk, net naar gelang wie het aanlegt voor ze blijven ze "hoofdhuurder”

Ja, precies. Er ligt glasvezel, het moet alleen nog worden aangesloten naar de woning. Dat was volgens de medewerker geen probleem. De klantenservice die mij terug belde na 2 weken, vertelde mij ook precies wat er ging gebeuren. Aansluiting naar en in de woning. 2 verschillende afspraken. Alles is al geregeld. Het abonnement, de korting op mijn mobile abonnement. Ik heb zelfs al een voucher voor viaplay gehad in mijn mailbox. Maar nu zou ik volgens de website geen abonnement kunnen afsluiten. Hoe dan? Ik snap er helemaal niks meer van.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Babs254 

Heb je al een My T-Mobile account aangemaakt? En wat geeft de status aan?

Voor welke datum staat de afspraak voor de glasvezelaansluiting?

In het verleden toen KPN glasvezel bij ons werd aangesloten was het zo dat er een abonnement kon worden afgesloten nadat bekend was bij KPNNetwerk dat mijn adres is aangesloten en opgeleverd.

Dat is het probleem als meerdere bedrijven met 1 ding bezig zijn, A moet het aanleggen, B doet een prognose wanneer het kan, C zet dit in zijn systemen en D stelt jou gerust, in Den Haag was er 1 die al een jaar wachte op de aansluiting, en weer maken ze dezelfde fouten, te snel willen afsluiten, ennjij bent de dupe en moet lekker gemaakt vol ongeduld wachten tot we A zijn werk heeft gedaan.

Ik heb in een gemeente de kabeltjes een paar jaar uit de grond zien steken.

Hallo @Waqqas

Ja ik heb een account aangemaakt en die geeft aan, in behandeling. Er is nog geen afspraak gemaakt. Ben wel gebeld om informatie over wat er nu ging gebeuren, dus over 2 monteurs afspraken, maar daar houdt het mee op. Glasvezel komt onder mijn raam uit de grond en moet dus nog naar binnen. Wanneer mag Joost weten. Ik kon wel een abonnement afsluiten, want dat zou kunnen vanaf week 12, zoals ik al eerder aangaf. Dit heb ik beging deze maand gedaan. Maar als ik nu op de website kijk, kan het weer niet. Zal inderdaad wel te maken hebben met het feit, dat er verschillende bedrijven aan werken. Het zal er op aankomen dat ik zowel geduld als een lange adem heb. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Babs254,

Leuk om te lezen dat je een bestelling voor glasvezel hebt geplaatst bij T-Mobile, dat gaan wij absoluut voor je regelen! Momenteel zijn wij nog druk bezig met de aanleg van het primaire glasvezelnetwerk en wij hopen snel de wijkcentrale op te leveren. Zodra het primaire netwerk gereed is zal een aannemer contact met je opnemen op de glasvezel naar binnen te brengen. Hoewel ik geen precieze indicatie heb, verwacht ik dat het wel nog minstens tot eind april zal duren. Wij doen er alles aan om het glasvezel zo snel én goed als mogelijk op te leveren!

Hoi @Cal 

Bedankt voor je reactie.  Ik geloof ook wel dat het goed gaat komen, het is alleen raar dat T mobile nu op de website zegt dat ik geen abonnement kan afsluiten, terwijl dat 3 weken geleden wel kon. Ik wacht gewoon af tot ik bericht krijg. Blijf tot die tijd gewoon nog even bij mijn oude provider. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Babs254,

Logische vraag die je stelt! Hoewel ik daar geen eenduidig antwoord op heb vermoed ik dat het komt doordat de oplevering van de wijkcentrale is uitgesteld. Het liefst geven we reële schatting voor de oplevering. Gelukkig zit je in de tussentijd nog goed, al zit je bij T-Mobile beter. 😜

Reputatie 2

Hier ook wonend in Rotterdam Ijselmonde(Beverwaard) kabel steekt al uit de grond maar tot op heden nog geen aansluiting kunnen aanvragen, nu hebben we wel ongeveer 2/3 weken een informatieblad binnen gekregen en hierin stond in dat we vanaf mei een aanvraag kunnen indienen

Reputatie 7

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Reputatie 2

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Done

Reputatie 7
Badge +4

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Done

Ik verwacht dat Lisa spoedig je DM zal oppakken en beantwoorden. Nog heel even geduld dus😉

Reputatie 7

Hi @melvintje0, top dat je gelijk jouw gegevens hebt doorgezet! Zojuist heb ik de check voor jou gedaan en ik zie dat Glasvezel nog niet mogelijk is op jouw adres. Ik had heel erg gehoopt om juist een concrete leverdatum met je te kunnen delen. Mijn advies is om bij jouw woningcorporatie na te gaan of zij wellicht iets dwarsliggen. Zou je hier achteraan kunnen gaan? Ik hoor het graag van je en hoop dat je op deze manier meer duidelijkheid krijgt! 💪

Reputatie 2

Hi @melvintje0, top dat je gelijk jouw gegevens hebt doorgezet! Zojuist heb ik de check voor jou gedaan en ik zie dat Glasvezel nog niet mogelijk is op jouw adres. Ik had heel erg gehoopt om juist een concrete leverdatum met je te kunnen delen. Mijn advies is om bij jouw woningcorporatie na te gaan of zij wellicht iets dwarsliggen. Zou je hier achteraan kunnen gaan? Ik hoor het graag van je en hoop dat je op deze manier meer duidelijkheid krijgt! 💪



Bedankt voor het nakijken, ik wacht gewoon even mei af zoals op het foldertje staat die we hebben gekregen van jullie.​​

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Helemaal top @melvintje0. Als je tegen die tijd nog andere vragen hebt, dan sta ik hier voor je klaar. 

Vandaag voor de gein maar weer eens een postcode check gedaan. En ja hoor er is glasvezel beschikbaar op mijn adres. Ik vind het echt niet te geloven meer. Dan wel, dan niet, dan weer wel. Ik verwacht eigenlijk al dat het straks weer niet kan. Het gaat allemaal zo raar. 

Reputatie 7

Hi @Babs254, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor de verwarring. Ik hoop dat we het vertrouwen van je terug kunnen winnen, zodra je besluit over te stappen. Laat het gerust weten als je ergens meer informatie over wilt, want de Community helpt je graag! ❤

Hi @Babs254, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor de verwarring. Ik hoop dat we het vertrouwen van je terug kunnen winnen, zodra je besluit over te stappen. Laat het gerust weten als je ergens meer informatie over wilt, want de Community helpt je graag! ❤

Hi @Lisa ,

Weet je, het gaat allemaal zo moeizaam. Achter mijn huis komen glasvezel draden uit de grond. Ik liep toevallig langs de winkel en liep naar binnen. Daar werd mij verteld dat ik vanaf week 12 een aansluiting kon krijgen. Dit ook gelijk gedaan. Kreeg mails binnen en ben van alles gaan regelen. Korting op mijn tele2 mobiele abonnement, voucher voor 4 maanden viaplay, die beide al geactiveerd zijn. Met de klantenservice zitten appen over een overstap service die ik niet kan krijgen omdat ik kabel van ziggo heb. Vervolgens staat op de website dat dat wel kan. Wordt telefonisch gebeld door de klantenservice, over wat er nu gaat gebeuren. Vervolgens kan ik volgens de postcode check, dan weer wel dan weer niet een aansluiting krijgen. Mijn account staat nog steeds op, in behandeling. De communicatie is erg slecht. 

Reputatie 6

Bedankt voor je feedback hierin @Babs254, dat wordt erg gewaardeerd! Ik zorg ervoor dat jouw waardevolle bijdragen wordt meegenomen zodat we dit proces kunnen verbeteren.

Ah, ik ben dus niet de enige die de logica niet meer kan volgen.


Volgens de flyers en telefonische gesprekken eind vorig jaar zou de boel sinds januari aangesloten kunnen gaan worden binnenshuis, maar denk ik wacht het rustig aan af, er zullen vast meer flyers komen.

Nu jullie concullega's de prijzen weer omhoog willen gooien denk ik, dit is het moment om nog eens wat achter die aanvraag aan te gaan. Maar inderdaad via het formulier met de postcode check is er nog geen glasvezel.

Sprak toevallig net een buurman en hem werd verteld dat voorlopig nog geen glasvezel mogelijk is in de wijk.

Nou mensen ben al sinds februari bezig met glasvezel tien wij hier kwamen wonen dachten wij we nemen direct glas want dat werd in de  in de wijk Zevenkamp aangelegd.Eindelijk is er in week 18 bij ons de kabel naar binnen geschoten en 2 dagen later kwam het pakket aan van T-Mobile met het modem ed, 2 dagen daarna kwam guidion bij ons om alles te installeren nou dachten wij eindelijk internet sinds februari, echter de installateur kon verder niets doen want er zat geen signaal op de lijn. Hij dus bellen met kantoor of dit in orde gemaakt kon worden, het zou voor 18:00 door KPN geactiveerd worden in de wijk kast. We zijn nu 10 dagen verder en nog geen internet. Ik wordt zo moe van dat T-Mobile dat ik er sterk over denk om over te stappen weer naar een koperdraad aansluiting maar dan van iemand anders. Want ook als je de klantenservice belt kunnen ze je nooit helpen. Ben echt wel een beetje radeloos want ik zit sinds februari zonder internet op dit adres.