Beantwoord

Glasvezel Rotterdam IJsselmonde

  • 3 March 2022
  • 51 reacties
  • 1282 Bekeken

Beste heer\Mevrouw,

Er zijn in mijn straat voor mijn voordeur T-Mobile (Roze) Glasvezel kabels aangelegd.

Mijn vraag is bij wie moet ik zijn voor het verzoek om een Glasvezelpunt (FTU) door een monteur te laten aansluiten in huis?

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 March 2022, 12:36

Bekijk origineel

51 reacties

Hallo @AHoussein 

Kun je al een glasvezel abonnement nemen volgens de website? Wanneer je een abonnement neemt dan komt een monteur gratis het glasvezelaansluitpunt realiseren, dit gebeurt ook wanneer je geen abonnement neemt.

Je kan hiervoor misschien ook eens de aannemer contacteren op telefoonnummer 088 1860444


Hoi @Waqqas 

Nee ik kan nog geen Glasvezel abonnement bestellen.
Op je advies heb ik de aannemer gebeld, ze gaven aan dat ze eerst de straat verdeelkasten moeten aanleggen voor het T-mobile glasvezel netwerk. Het is geschat dat ze rond eind Juni 2022 er klaar mee zullen zijn, daarna gaan ze beginnen met de planning om de glasvezelaansluitpunten in de woningen te installeren.

Bedankt voor het advies.

Reputatie 1

Hi @melvintje0, top dat je gelijk jouw gegevens hebt doorgezet! Zojuist heb ik de check voor jou gedaan en ik zie dat Glasvezel nog niet mogelijk is op jouw adres. Ik had heel erg gehoopt om juist een concrete leverdatum met je te kunnen delen. Mijn advies is om bij jouw woningcorporatie na te gaan of zij wellicht iets dwarsliggen. Zou je hier achteraan kunnen gaan? Ik hoor het graag van je en hoop dat je op deze manier meer duidelijkheid krijgt! 💪



Bedankt voor het nakijken, ik wacht gewoon even mei af zoals op het foldertje staat die we hebben gekregen van jullie.​​

Hoi @Cal 

Bedankt voor je reactie.  Ik geloof ook wel dat het goed gaat komen, het is alleen raar dat T mobile nu op de website zegt dat ik geen abonnement kan afsluiten, terwijl dat 3 weken geleden wel kon. Ik wacht gewoon af tot ik bericht krijg. Blijf tot die tijd gewoon nog even bij mijn oude provider. 

Bij mij in Lombardijen is voor het appartement net kabel gelegd maar ik vermoed dat het nog wel een tijd gaat duren voordat ik aangesloten zou kunnen worden.

Wat ik me wel nu al af vraag is hoe de aansluiting eruit gaat zien.

Ik vermoed dat de aansluiting in mijn meterkast komt die op de gezamenlijke gang is, daar komt ook telefoon en kabel binnen. Verder begrijp ik dat het XGSPON wordt en aan dat de glasvezel in de meterkast op een TK-01 FTU komt. Standaard lijkt daar een Genexis GMC TK-01 XGS-PON ONT bij te komen die over de FTU geschoven wordt, begrijp ik het goed dat daar ook nog een Zyxel T-54 modem.

Wat mist is de verbinding van de meterkast op de gang naar de plek in mijn woonkamer, z’n 20 meter. ik denk daarvoor een glasvezel te trekken tussen de FTU in de meterkast en de ONT + het modem in de woonkamer.

Zit er inderdaad een 2 meter SC-APC / SC-APC fiber patchkabel tussen de FTU en de ONT?

 

 

Reputatie 1

Hi @Rob62,

Ik denk graag met je mee!

Mooi dat de topic-kapers wel geholpen worden 😃 Hoe staat het met IJsselmonde?


Hier hebben ze toevallig vanochtend de kabel naar de voorkant van de gevel gelegd, nu maar hopen dat er gauw een schouwafspraak komt, ik weet namelijk niet hoe het zit met de bedenktermijn zit, in het geval als de glasvezel kabel niet op de juiste plek komt te liggen.​​​​​​

 

Woon ook in Rotterdam Ijselmonde, om precies te zijn Beverwaard 

Reputatie 1

Kan het niet zo zijn dat de Coax eerst in de meterkast binnenkomt, waar hoogstwaarschijnlijk dan ook de glasvezel invoer komt. En dan is er een Coax verdeler naar de rest van het huis, zoals de woonkamer. 

De glasvezel wordt onder de fundering doorgebracht en dan “zo snel mogelijk” naar boven. Dat is bij een normaal huis vaak de meterkast, in een appartementencompex is dat soms vanuit de buitenmuur en dan direct de woonkamer in.

De glasvezel wordt aangesloten op een ONT, een kastje dat stroom nodig heeft, en dan met een ethernet kabel op een router aangesloten. Die router zorgt voor wifi en vanaf daar kun je ethernet kabels aansluiten naar b.v. TV en computers.

Als er geen mogelijkheid is om ethernet kabels te gebruiken kun je of MOCA's  met de bestaande Coax gebruiken of Powerline adapters over het electriciteitsnet thuis.

Nee, COAX komt echt binnen in de woonkamer, daar zit dan ook de AOP, die is tevens ook vanaf buiten onder de fundering(via kruipruimte) in een keer door naar de woonkamer getrokken, afijn we gaan het meemaken als er eenmaal iemand langskomt om te schouwen

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Babs254 

Heb je al een My T-Mobile account aangemaakt? En wat geeft de status aan?

Voor welke datum staat de afspraak voor de glasvezelaansluiting?

In het verleden toen KPN glasvezel bij ons werd aangesloten was het zo dat er een abonnement kon worden afgesloten nadat bekend was bij KPNNetwerk dat mijn adres is aangesloten en opgeleverd.

Reputatie 1

Hier ook wonend in Rotterdam Ijselmonde(Beverwaard) kabel steekt al uit de grond maar tot op heden nog geen aansluiting kunnen aanvragen, nu hebben we wel ongeveer 2/3 weken een informatieblad binnen gekregen en hierin stond in dat we vanaf mei een aanvraag kunnen indienen

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @AHoussein 

Kun je al een glasvezel abonnement nemen volgens de website? Wanneer je een abonnement neemt dan komt een monteur gratis het glasvezelaansluitpunt realiseren, dit gebeurt ook wanneer je geen abonnement neemt.

Je kan hiervoor misschien ook eens de aannemer contacteren op telefoonnummer 088 1860444

Dat is het probleem als meerdere bedrijven met 1 ding bezig zijn, A moet het aanleggen, B doet een prognose wanneer het kan, C zet dit in zijn systemen en D stelt jou gerust, in Den Haag was er 1 die al een jaar wachte op de aansluiting, en weer maken ze dezelfde fouten, te snel willen afsluiten, ennjij bent de dupe en moet lekker gemaakt vol ongeduld wachten tot we A zijn werk heeft gedaan.

Ik heb in een gemeente de kabeltjes een paar jaar uit de grond zien steken.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RotterdamseDSL, ik heb het verzoek gekregen van mijn collega om jouw complete adres door te zetten van jouw nieuwe woning! Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je nieuwe huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan gaan we jou meer duidelijkheid geven. Thanks!

Hi @Babs254, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor de verwarring. Ik hoop dat we het vertrouwen van je terug kunnen winnen, zodra je besluit over te stappen. Laat het gerust weten als je ergens meer informatie over wilt, want de Community helpt je graag! ❤

Hi @Lisa ,

Weet je, het gaat allemaal zo moeizaam. Achter mijn huis komen glasvezel draden uit de grond. Ik liep toevallig langs de winkel en liep naar binnen. Daar werd mij verteld dat ik vanaf week 12 een aansluiting kon krijgen. Dit ook gelijk gedaan. Kreeg mails binnen en ben van alles gaan regelen. Korting op mijn tele2 mobiele abonnement, voucher voor 4 maanden viaplay, die beide al geactiveerd zijn. Met de klantenservice zitten appen over een overstap service die ik niet kan krijgen omdat ik kabel van ziggo heb. Vervolgens staat op de website dat dat wel kan. Wordt telefonisch gebeld door de klantenservice, over wat er nu gaat gebeuren. Vervolgens kan ik volgens de postcode check, dan weer wel dan weer niet een aansluiting krijgen. Mijn account staat nog steeds op, in behandeling. De communicatie is erg slecht. 

 

 

Er is nu toch het één en ander aan de hand. Niet dat ik nu duidelijkheid heb, sterker nog het word steeds verwarrende. Ik kreeg vandaag een mail dat mijn installatie pakket onderweg is. Deze wordt morgen bezorgd. Mooi natuurlijk, maar een afspraak voor een eventuele installatie is ver te zoeken. Sterker nog, de status van de glasvezel kabels is nog steeds het zelfde. Deze komen achter mijn huis uit de grond en daar blijft het nu nog bij. 

Het volgende staat op de website:

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Stap 1 heb is gehad. Ik ben nu bij stap 3, maar stap 2........geen idee.

 

Ik weet het nu echt niet meer, of ligt dat aan mij?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Reputatie 1

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Done

  Vraagje bij mijn toekomstige flat die nu verbouwd word, er is wel KPN glaswezel maar niet die van jullie ondanks dat IJsselmonde jullie gebied is en huizen eromheen door jullie zijn aangesloten. Sluiten jullie geen glaswezel aan bij nieuwbouw? Ze worden nog gebouwd waardoor huisnummers nog niet herkend worden. Op tweakers heb ik een foto geplaats. https://tweakers.net/i/XTWuLZowT5rgMbHJm9VB0Ux1NyY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z5rHIM7frWiE44ZLxYdJWOZ4.jpg?f=user_large 

postcode is 3079 BA die 3 flats

Reputatie 7
Badge +11

Hi @melvintje0, ik wil met alle liefde checken of ik al iets van een datum in het systeem kan vinden! Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode en huisnummer? Dan kijk ik graag of ik je eventueel al meer duidelijkheid kan geven. 

Done

Ik verwacht dat Lisa spoedig je DM zal oppakken en beantwoorden. Nog heel even geduld dus😉

@Babs254 Ik heb gelijk even voor je gekeken. Zo te zien staat de oplevering van de lijn gepland voor 13 juni. Zodra het bijna zover is dan ontvang je een e-mail/sms van Guidion voor het maken van een installatieafspraak. Nog eventjes geduld!😁

 

Nou, het gaat weer lekker. 

Dat er 1 ding fout gaat kan nog, maar het lijkt er op dat alles fout gaat.

Vorige week stond de kpn voor de deur, om een afspraak te maken, om de lijn naar binnen te brengen. Er lag ook een brief in de bus, van EH infra namens t-mobile,  of ik het wilde bevestigen. Dit is gedaan.

Ze zouden vandaag tussen 13 en 17 uur komen.

Ik heb een vrije middag genomen om thuis te zijn,  de hoek in de kamer waar de kabel binnen komt vrij gemaakt, maar het is nu bijna 17 uur en er is nog geen roering te zien. Geen kpn, een t-mobile, niks. 

Ook niet even een mailtje,  zo van het gaan niet door. 

Ik heb echt spijt als haar op mijn hoofd dat ik hier ooit aan begonnen ben. En neem van mij aan, ik heb een hele bos.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @melvintje0, top dat je gelijk jouw gegevens hebt doorgezet! Zojuist heb ik de check voor jou gedaan en ik zie dat Glasvezel nog niet mogelijk is op jouw adres. Ik had heel erg gehoopt om juist een concrete leverdatum met je te kunnen delen. Mijn advies is om bij jouw woningcorporatie na te gaan of zij wellicht iets dwarsliggen. Zou je hier achteraan kunnen gaan? Ik hoor het graag van je en hoop dat je op deze manier meer duidelijkheid krijgt! 💪

Hallo @Waqqas

Ja ik heb een account aangemaakt en die geeft aan, in behandeling. Er is nog geen afspraak gemaakt. Ben wel gebeld om informatie over wat er nu ging gebeuren, dus over 2 monteurs afspraken, maar daar houdt het mee op. Glasvezel komt onder mijn raam uit de grond en moet dus nog naar binnen. Wanneer mag Joost weten. Ik kon wel een abonnement afsluiten, want dat zou kunnen vanaf week 12, zoals ik al eerder aangaf. Dit heb ik beging deze maand gedaan. Maar als ik nu op de website kijk, kan het weer niet. Zal inderdaad wel te maken hebben met het feit, dat er verschillende bedrijven aan werken. Het zal er op aankomen dat ik zowel geduld als een lange adem heb. 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan! Helemaal top @melvintje0. Als je tegen die tijd nog andere vragen hebt, dan sta ik hier voor je klaar. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AHoussein, super dat jij meer duidelijkheid hebt gekregen van de aannemer! Dankjewel voor deze update. Als jij nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik hoop dat wij jou deze zomer mogen verwelkomen bij T-Mobile voor thuis! 😁

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @RotterdamseDSL,

Leuk om te horen dat je uitkijkt naar een glasvezelverbinding van ons! 😃 Wij hadden je heel graag aangesloten op het glasvezelnetwerk, alleen hebben wij tot nu toe nog steeds geen toestemming gekregen van de VvE om een glasvezelverbinding aan te sluiten. Daarom kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met de VvE zodat wij hopelijk alsnog toestemming kunnen krijgen om je op ons netwerk aan te sluiten. 

Hopelijk mogen wij zo toch nog iets moois voor je betekenen!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Babs254, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor de verwarring. Ik hoop dat we het vertrouwen van je terug kunnen winnen, zodra je besluit over te stappen. Laat het gerust weten als je ergens meer informatie over wilt, want de Community helpt je graag! ❤

Hoi @RotterdamseDSL,

Leuk om te horen dat je uitkijkt naar een glasvezelverbinding van ons! 😃 Wij hadden je heel graag aangesloten op het glasvezelnetwerk, alleen hebben wij tot nu toe nog steeds geen toestemming gekregen van de VvE om een glasvezelverbinding aan te sluiten. Daarom kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met de VvE zodat wij hopelijk alsnog toestemming kunnen krijgen om je op ons netwerk aan te sluiten. 

Hopelijk mogen wij zo toch nog iets moois voor je betekenen!

Beste, er is volgens mij nog geen VvE actief bij mijn toekomstige flat omdat eerste mensen hun sleutel pas in oktober krijgen. Het ging om deze project https://www.woonbron.nl/wonenindekreek 2 van die 3 zijn al klaar en hebben t mobile maar die 3e is nog niet klaar en is niet bekend of ze van jullie krijgen.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Babs254,

Leuk om te lezen dat je een bestelling voor glasvezel hebt geplaatst bij T-Mobile, dat gaan wij absoluut voor je regelen! Momenteel zijn wij nog druk bezig met de aanleg van het primaire glasvezelnetwerk en wij hopen snel de wijkcentrale op te leveren. Zodra het primaire netwerk gereed is zal een aannemer contact met je opnemen op de glasvezel naar binnen te brengen. Hoewel ik geen precieze indicatie heb, verwacht ik dat het wel nog minstens tot eind april zal duren. Wij doen er alles aan om het glasvezel zo snel én goed als mogelijk op te leveren!

Reageer