Beantwoord

Glasvezel verbinding op aansluiting met blanco toevoeging

  • 3 January 2022
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Eind vorige maand heb ik geprobeerd om een glasvezel verbinding van T-Mobile aan laten te sluiten op mijn in 2017 gebouwde huurwoning. Dit ging helaas mis. In glasvezel land blijkt mijn huisnummer XX te bestaan met een blanco toevoeging en met de toevoeging ‘NABY’. Omdat de blanco toevoeging wel zichtbaar maar niet selecteerbaar is op de T-Mobile website, koos ik de ‘NABY’ toevoeging. Deze bestelling werd geblokkeerd en geannuleerd omdat er een bestaande XS4ALL verbinding actief is van heel iemand anders. Na wat googelen kwam ik erachter dat ‘NABY’ vermoedelijk van de glasvezelwijkcentrale is. Beetje vreemd geregistreerd dus, want er is volgens het Kadaster maar één adres is met nr. XX en dat is mijn woning. Na bellen met KPN Netwerk blijkt dat de blanco toevoeging de verbinding is die naar het glasvezelkastje in mijn meterkast loopt. Erop aansluiten is voor providers als T-Mobile echter niet mogelijk, omdat die blanco toevoeging zowel op de website als voor de T-Mobile klantenservice zelf niet selecteerbaar is. KPN Netwerk zegt dat zij aan hun kant alles goed gedaan hebben en dat het aan de providers ligt, de T-Mobile klantenservice zegt dat KPN Netwerk dit moet oplossen. Is er een manier om deze patstelling te doorbreken? Volgens mij ligt er gewoon een technisch werkende glasvezelverbinding die om administratieve redenen niet benut kan worden.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 4 January 2022, 11:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

In mijn profiel zijn mijn postcode en huisnummer zichtbaar voor moderators.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Koborover,

Om met het goede nieuws te beginnen: het is gefikst hoor! :smile:

Sorry dat je steeds zo heen en weer gestuurd werd, ook ik merk dat niet iedereen dit in de vingers heeft.

Zojuist heb ik handmatig een nieuwe bestelling ingeschoten met jouw oude gegevens op jouw adres zonder toevoeging. Hiervan heb je zojuist ook een bevestiging per email ontvangen en alle contractvoorwaarden blijven hetzelfde.

Houd er graag wel rekening mee dat ik wel een nieuw @t-mobilethuis email adres moest creëren. Dit heb ik gedaan door een ".” tussen jouw voor en achternaam te zetten, die we in dit openbare topic geheimhouden natuurlijk.

Door het trucje dat ik moet uitvoeren in ons systeem kan ik niet meer achterhalen of je gebruik maakte van de overstapservice, maar dit was niet het geval toch?

Het grappige is dat ik zelfs nog een derde optie uit ons systeem wist te vissen, maar aangezien dat ook geen normaal adres was heb ik dat maar achterwege gelaten. :wink: Ik zal voor je in de gaten houden of de bestelling nu goed doorloopt. Mocht je toch een foutmelding ontvangen, kan je mij dan graag met een “@” vermelding in dit topic taggen? Dit moet namelijk sowieso op te lossen zijn.

Ik ben blij dat je zo alsnog binnenkort kan genieten van ons internet, ik weet zeker dat het je zal bevallen!

@Cal

Bedankt voor de hulp! Ik vermoedde al dat dit probleem met wat creatief klikwerk in de backend op te lossen was. Het viel mij inderdaad ook op dat er minstens nog 1 extra toevoeging op mijn huisadres staat. Geen idee wat daarvan de gedachte is geweest destijds, maar dat maakt nu weinig meer uit.

Dan wacht ik nu het nieuwe installatiepakket en de nieuwe afspraak met Guidion af. Ik had eerder inderdaad geen overstapservice geselecteerd, ik ga mijn huidige abonnementen zelf opzeggen. Vraag die nog wel rest: wat is nu de ingangsdatum van het T-Mobile Internet en TV signaal?

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan hoor @Koborover:relaxed:

Momenteel laat ik jouw bestelling gewoon de normale doorlooptijd volgen en de vermoedelijke eerst mogelijke opleverdatum is maandag 17 januari.

Ik gok dat je, met de maand opzegtermijn, pas vanaf begin februari internet van ons wil? In dat geval raad ik je graag aan om via de planning tool die je van onze monteursdienst doorgestuurd krijgt een afspraak te maken voor de opzegdatum in februari. Vervolgens zullen de systemen automatisch de activatiedatum verschuiven naar de dag van de monteursafspraak.

Mocht je toch het liefst zo snel mogelijk internet van ons willen ontvangen, dan kan ik jouw bestelling versneld door laten lopen in onze systemen, alleen zou ik niet rekenen op meer dan een paar dagen winst.

Klop gerust aan als er nog iets speelt, mijn deur staat voor je open!

@Cal

Okee, goed om te weten. Ik heb vandaag mijn oude abonnementen opnieuw opgezegd, dus die opzegdatum wordt 4 februari. Als de afspraak met Guidion ook gelijk de T-Mobile activatiedatum is, dan zal ik zelf een geschikte datum kiezen in de tool. Wat overlap tijdens de omzetting van diensten is wel handig, mocht er onverhoopt iets misgaan.

Nogmaals dank! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Super, graag gedaan en ik wens je alvast veel plezier met ons internet toe @Koborover:smile: