Eind vorige maand heb ik geprobeerd om een glasvezel verbinding van T-Mobile aan laten te sluiten op mijn in 2017 gebouwde huurwoning. Dit ging helaas mis. In glasvezel land blijkt mijn huisnummer XX te bestaan met een blanco toevoeging en met de toevoeging ‘NABY’. Omdat de blanco toevoeging wel zichtbaar maar niet selecteerbaar is op de T-Mobile website, koos ik de ‘NABY’ toevoeging. Deze bestelling werd geblokkeerd en geannuleerd omdat er een bestaande XS4ALL verbinding actief is van heel iemand anders. Na wat googelen kwam ik erachter dat ‘NABY’ vermoedelijk van de glasvezelwijkcentrale is. Beetje vreemd geregistreerd dus, want er is volgens het Kadaster maar één adres is met nr. XX en dat is mijn woning. Na bellen met KPN Netwerk blijkt dat de blanco toevoeging de verbinding is die naar het glasvezelkastje in mijn meterkast loopt. Erop aansluiten is voor providers als T-Mobile echter niet mogelijk, omdat die blanco toevoeging zowel op de website als voor de T-Mobile klantenservice zelf niet selecteerbaar is. KPN Netwerk zegt dat zij aan hun kant alles goed gedaan hebben en dat het aan de providers ligt, de T-Mobile klantenservice zegt dat KPN Netwerk dit moet oplossen. Is er een manier om deze patstelling te doorbreken? Volgens mij ligt er gewoon een technisch werkende glasvezelverbinding die om administratieve redenen niet benut kan worden.
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineel