Beantwoord

Glasvezel zelf installeren

  • 12 October 2018
  • 37 reacties
  • 24627 Bekeken

Reputatie 1
Is het mogelijk om zelf glasvezel te installeren? Er hangt al een Genexis in de meterkast en ik heb al een modem.

Het enige wat jullie nog hoeven doen is de lijn op afstand te activeren. Dan regel ik zelf de rest.

Ik heb liever geen vreemdelingen in huis en heb niet de beste ervaring met Guideon.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 12 October 2018, 12:23

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 1
Het stopcontact zat er al in. De Genexis die ik hiervoor had stak recht naar voren en gaf geen problemen.

Het probleem is opgelost met een doorvoerstekker. Dit geeft genoeg ruimte zodat de schakelaar vrij om kan springen.

Reputatie 7
Hoi @carefree,

Een simpele, maar doeltreffende oplossing! Ik ben blij dat je dit aangepast hebt, want veiligheid staat voorop. Ik snap dat de monteur dit wcd gebruikt heeft - een nieuwe electriciteitspunt maken kost de klant weer extra geld. Maar in dit geval is het niet zo handig. Chapeau voor deze slimme oplossing dus!
Dus even voor de mooie duidelijkheid de "mediaconvertor" oftewel het kapje waar een glasvezel koppelstuk in zit. wordt niet bij installatie pakket geleverd zodat je verplicht ben guidion in je huis te laten?
Reputatie 7
Nee, het is verplicht omdat je zelf niet aan de glasvezel aansluiting mag komen van de netbeheerder. de mediaconvertor zit gewoon in de doos. schade toegebracht door het zelf te proberen is minimaal 300 euro. zie documentatie van KPN/Reggefiber.
Hallo,

Wat ik raar vind dat de genexis mediaconvertor (mooi model past op de FTU) niet ondersteunt wordt en een merkloze mediaconvertor wel.

Met alle respect maar een mediaconvertor met een bidi optic (1310/1550) is gelijk aan een mediaconvertor met een bidi optic (1310/1550).

Wie kan mij uitleggen waarom er speciaal de mediaconvertor van T-Mobile aangesloten moet worden. Deze zit namelijk met een losse fiberkabel aangesloten. De huidige genexis zit mooi veilig op de FTU. Hierdoor zijn er ook geen werkzaamheden aan de glasvezelaansluiting nodig door de monteur van Guidion.
Reputatie 7
de genexis is niet compatible met T Mobile.
Dit heeft niets met de glasvezel module te maken,de verbinding komt gewoon niet tot stand.
Er zijn verschillende types genexis. Unmanaged mediaconvertors en managed versies.

Ik kan geen reden bedenken waarom een unmanaged genexis het niet zou doen en een merkloze mediaconvertor geleverd door t-mobile wel. Ze doen allebei alleen conversie van glas naar ethernet.

Maar ik laad me graag verrassen met de uitleg

Ik heb zelf de glasvezelconvertor geïnstalleerd omdat Guidion geen afspraken inpland na 18:00 of in het weekend, het gaat tot in mijn modem zyxel T50 goed ingaand, alle lampjes branden groen, en dan uitgaand naar mijn tv via lanpoort 3 of 4 de amino 610x in daar houd het op, nieuwe utp kabels ertusssen meerdere keren gereset maar hij blijft error connection aangeven, ik denk zelf dat T mobile de lanpoorten dicht houd totdat de installatiemonteur komt, ook met een inplanings opdracht bij T mobile voor de installateur van Guidion om een afspraak te maken valt niet mee ik heb er al twee keer over gebeld de 1 kan niet in het systeem komen en zegt dat haar collega dat zal oplossen en dat ik dan word terug gebeld dat was niet gebeurd, weer gebeld nu kon het pas na het weekend maar hopen dat ze maandag terug bellen, dus conclusie hele weekend geen tv en hoelang zal dit nog gaan duren, terwijl het heel simpel is gewoon vanuit de centrale de lanpoorten 3 en 4 open zetten van het modem

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Martijn1813 

Poorten 1 t/m 4 kunnen gebruikt worden voor zowel internet als tv, volgens mij worden de LAN poorten niet "dichtgehouden" totdat de monteur is geweest, misschien kan het wel iets te maken hebben met de aanmelding van je verbinding.

Beste waqqus 

dat ik telefonisch contact had met t mobile heb ik samen met de telefoniste alle stappen doorlopen om alles te resetten, ook volgens te telefonisten/medewerker heb ik gewoon verbinding zeker tot in mijn modem dus vandaar dat ik verdenk dat de lanpoorten gesloten zijn totdat de installateur komt om zo samen met t mobile open te zetten (dat brengt namelijk weer extra geld in het laadje) poort 1 en 2 zijn voor het internet voor bijvoorbeeld computer en poort 3 en 4 voor iptv overigens de wifi doet het wel gewoon

Reputatie 7

@Martijn1813 Die installatie kosten moet je altijd betalen. Ook als je de afspraak heb afgezet. De poorten worden ook niet geblokkeerd sinds de Zyxel zijn alle poorten voor zowel internet als tv te gebruiken. Ben bang dat het toch een afspraak maken word.

 

Alle 4 de lanpoorten werken kom ik net achter heb alle poorten gecheckt met mijn i Mac daar heb ik op alle poorten internet verbinding dus automatisch ligt het ook niet aan de bekabeling,dus dan ligt het probleem in de amino 610x of t mobile heeft dus de interactieve tv nog niet open gezet 

Reageer