Beantwoord

Glasvezelaanleg: wat is het plan?

  • 28 September 2022
  • 46 reacties
  • 1096 Bekeken

Reputatie 1

Na 9 maanden pekelen en verschillende redenen aangehoord voor waarom er vertraging is ontstaan.

Wil ík weliswaar nu eens horen wat de plan bij het aanleg van mijn glasvezel verbinding.

De wijkcentrale is al in juli klaar en goedkeuring van de woningbouwvereniging is er. Bouwvak is al in augustus afgelopen en er is immers geen aanleiding meer voor treuzelen. Zelfs vervuild grond zou nu al oplost moeten zijn. Wel gemeende excuses is wel mooi en aardig maar niet langer meer voldoende.

icon

Beste antwoord door Boris 29 September 2022, 10:59

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had niet anders zeggen dan dat woorden tekort schieten om de situatie recht toe te doen, sorry! Ik ga meteen de glasvezelafdeling opnieuw aanschrijven en ik hoop je heel snel van een waardevolle update te kunnen voorzien.

Dit moet rechtgezet worden!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, logische vraag die je stelt, daar kan ik een snel antwoord op geven. Je behoudt de oude contractdata bij een overzetting naar glasvezel. Dit betekent dat je het abonnement op ieder moment met één maand opzegtermijn kan verbreken. Wél zal je met nieuwe prijzen te maken krijgen aangezien je over gaat naar een ander type internet, maar zo te zien heb je dat proces al doorlopen. 

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, we beantwoorden ze graag voor je! 

Reputatie 1

@Jason

Ah, dat valt mee. Op welke wijze wordt er dan ingepland, via de telefonische/digitale route of de scenische route (als in dat iemand voor de deur verschijnt)?

Ik sta klaar voor als deze week niks gebeurt!

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @WillekeurigGebruikersnaam, aah helemaal helder! De update die Fiber met je wilde delen, gaat inderdaad over de herstarte werkzaamheden en het oplevering van de centrale. Ik doe de voorzichtige aanname dat dit ook is wat vandaag aan je medegedeeld zal worden. Heel veel succes, ik hoop oprecht dat er nu echt een giga vaart in de oplevering ontstaat!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Remy_Zonder_Glasvezel, heel graag had ik hierin meer voor je betekend, alleen kunnen moderators niet bij de dossiers van zakelijke klanten komen zoals Lisa ook aangeeft in dit topic: Glasvezel 17 november besteld, nog steeds niks. Ik ga ook voor jou duimen, hopelijk kom je snel in de volgende fase! 

Reputatie 7

Hi @WillekeurigGebruikersnaam, goed dat je het nogmaals bij mij navraagt! Ik heb direct navraag gedaan bij onze Glasvezelexperts met betrekking tot een update. Ook wij zien je graag zo snel mogelijk online. Ik heb gevraagd om contact met je op te nemen, zodat jij helemaal up-to-date bent en weet wat je te wachten staat. We houden je op de hoogte. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het weten. 

Reputatie 1

@Boris dank je dat je er voor me induikt. Hopelijk kunnen we de bal weer rollende krijgen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had dit ook heel graag anders gezien, mijn diepe excuses dat het al zo ontzettend lang duurt. Ik ben wederom uitgebreid voor je gaan speuren naar meer informatie. Het lijkt erop dat het glasvezelnetwerk rond de jaarwisseling gereed hoort te zijn. Als dit is gelukt verwacht ik dat je in januari wordt gecontacteerd voor een huisaansluiting.

Heel graag had ik dit een stuk naar voren voor je gehaald, alleen zou het glasvezelnetwerk nog niet volledig operationeel zijn. 

Wij blijven druk zetten op ODF zodat ze zo snel mogelijk het netwerk opleveren en een huisaansluiting met je in kunnen plannen. Dit blijven wij najagen!

Wat betreft de prijzen heb je volledig gelijk: je blijft het aanbod dat wij je op 20 december 2021 hebben gedaan volledig behouden en dit betekent dat je absoluut gaat profiteren van zeer scherpe prijzen. Dat is in ieder geval erg mooi meegenomen! 

Reputatie 1

Dank voor de update @Cal. Dit stemt me wel meer hoopvol en drie weken wachten is immers overleefbaar!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, de glasvezelafdeling heeft inmiddels aangegeven dat ze wederom een verzoek voor je hebben uitgezet richting de aannemer. Ik verwacht dat je hier volgende week meer over hoort. Zelf ben ik volgende week beperkt aanwezig, maar ik houd graag een vinger aan de pols. Daarom zal ik maandag 6 februari sowieso nakijken wat de status hiervan is. Mocht je zelf nog een updat hebben in de tussentijd, geef het gerust aan.

Ik hoop dat je hiermee in de volgende fase kan belanden!

 

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik kan niets anders zeggen dan dat je frustraties geheel logisch zijn. Behalve druk uitoefenen is het lastige dat ik er niet daadwerkelijk voor kan zorgen dat bepaalde acties verricht worden. Ik hoop heel erg dat er ook in jouw geval snel voortgang wordt geboekt. In ieder geval weet ik zeker dat alle moderators hun uiterste best doen om jullie dossier steeds weer onder een vergrootglas te brengen bij onze glasvezelafdeling en de aannemer.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, heel graag had ik je een duidelijkere update gegeven, alleen krijg ik wederom weinig informatie doorgespeeld. Hetgeen wat de aannemer aangeeft is dat er nog steeds geen planning gegeven kan worden omdat het hoogbouw betreft. Op basis van hun reactie kreeg ik ook sterk de indruk dat dit ook in komende weken niet gaat lukken. 

Ik hekel mij er erg aan dat wij je al zo lang niet meer duidelijkheid kunnen geven. Het enige wat ik voor nu kan doen is om druk op hun te blijven uitoefenen totdat de aansluiting geregeld is. De aannemer heeft ook aangegeven snel contact met je op te nemen zodra het aansluitplan rond is. Hierover hebben wij ons laatste woord nog niet uitgesproken richting de aannemer en wij blijven op je dossier hameren, ik hoop erg je over een aantal weken alsnog blij te kunnen verassen!

Reputatie 1

Na een beetje speurwerk kwam ik dit tekst tegen.

Met een nieuwe poging om glasvezel te willen laten aanleggen vanaf 28 januari. Heb ik nog altijd de vraag hoezeer men achter het zin “We vinden dat glasvezel er voor iedereen moet zijn” staan. 
 

Nu krijg ik het akelige idee niet van me af dat Open Dutch Fiber het er niet mee eens is. Vooral dat er in de twee jaar waarin de situatie onveranderd stil en geen zichtbaar vooruitgang geboekt is

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, dat is absoluut jaloers-makend! Omdat de planning en toestemmingen voor laagbouw een stuk makkelijker rond te krijgen zijn is hoogbouw geregeld later aan de beurt. Zelf beschik ik niet over een uitgebreide kaart over de aanleg in Haarlem Zuidoost en daarom is het lastig om te zeggen waar en waarom ze precies ergens bezig zijn.

Wij houden langlopende dossiers zoals die van jouw nauw in de gaten en wij doen geregeld navraag voor je. Ik kan je verzekeren dat wij en ik het hier niet bij laten zitten en ik hoop dat wij snel een waardevollere update voor je hebben!

Reputatie 6
Badge +2

@WillekeurigGebruikersnaam Uiteraard staan wij achter dit statement, wij vinden dat Glasvezel voor iedereen moet zijn. Echter zijn wij daarvoor wel afhankelijk van de netwerkbeheerder die verantwoordelijk is voor de aanleg van het Glasvezel en de planning hiervan. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, normaliter stellen ze je telefonisch of via een brief op de hoogte van de installatiedag. Mocht je niks vernemen dan horen wij dat ook zeker graag. Dit moet en zal opgelost worden en anders luiden we bij de aannemer zeker weer de klok! 😉

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, de meest recente update dateert van 14 oktober en geeft aan dat er navraag wordt gedaan over de mogelijk opleverdatum van de POP (wijkcentrale). Hier is nog geen antwoord op gekomen jammer genoeg. Ik zal het voor je checken en geef zo snel mogelijk een concrete update.

Reputatie 7
Badge +16

Demi heeft aan onze fiberspecialisten gevraagd om een update. De kans is aanwezig dat ze jou telefonisch benaderen zodat zij met hun deskundigheid direct een update kunnen geven. Houd jouw telefoon in de gaten, alsjeblieft!

Reputatie 1

@Cal,

 

Hoop dat je fijn konningsdag hebt gehad en sorry voor een nogal zure reactie van mijn kant.

Gezien, dat afgelopen twee maanden keer op keer van ODF en aannemers geen fatsoenlijk planning met me is doorgespeeld. Ik krijg alsmaar excuses waarom het niet lukt, en alsmaar geen fatsoenlijk poging om het toch op te lossen. Voel ik me nogal gedwongen om mijn heil elders te zoeken en heb nu de overstap naar KPN gestart.

Nu zoek ik weliswaar een reden om af te zien van dit overstap, dus vraag ik je voor een laatste keer/reden om dit niet door te zetten. Kun je voor een keer proberen om het binnen twee weken een startdatum van aanleg te kunnen krijgen van ofwel ODF of de aannemer?

Reputatie 1

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Reputatie 1

Bij de vorige update van augustus was er al niet zoveel te melden. Het is inmiddels bijna oktober en is er niks meer te horen aan update of van zaken dat de aanleg zou kunnen vertragen. 

Nu duurt het weer even voordat je iets hoort van de aannemers / experts. Waar is die vertraging dan goed voor? 

Van anderen zie ik een veel korter proces van aanvraag tot ingebruikname en dat wringt nogal

Reputatie 7
Badge +16

@WillekeurigGebruikersnaam Sorry voor de communicatiefout: het betrof inderdaad de toevoeging “komende week”. Hier wordt met komende week bedoeld: de week van 14 november aanstaande. Indien er dan nog geen planning is doorgenomen, gaan we weer lawaai maken totdat er iets zinvols naar voren komt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, bedankt voor je update. Ik heb vanuit de Fiber-afdeling begrepen dat de netbeheerder jou in de komende zal inplannen zodat de huisaansluiting wordt geregeld. Een exact tijdsbestek heb ik hierin niet voor je, sorry!

Op dit moment kan ik daardoor geen sluitend antwoord op jouw vraag geven. De aannemer zal er alles aan doen om de planning snel af te maken zodat er grote stappen gezet kunnen worden.

Reputatie 1

@Cal

Dank voor de uitleg! Helaas is mijn geheugen soms iets wat te vluchtig en had ik dit al wel eens telefonisch gevraagd rond prijzen. Ik was daarbij vergeten te vragen rondt het contract en daarbij geldende looptijd. 

De aanvraag had ik reeds 20 december van 2021 geplaatst. De nieuwe prijs structuur is daarbij veel minder goed dan voor de verandering.

Ik kon me herinneren dat je collega daarbij zei dat de oude prijzen zouden gelden. Kun je controleren of de oude prijzen gehanteerd kunnen worden?

Reputatie 1

Vanmiddag heb ik met ODF contact opgenomen met de vraag hoe ver de werkzaamheden zijn gevorderd. Als reactie heb ik vernomen, dat de werkzaamheden enige tijd tot halt zijn gekomen, door vervuild grond. Het gaat naar mijn vermoeden nog enige tijd kosten voordat er weer gewerkt kan worden.  Daarbij sluit ik het niet uit dat de werkzaamheden nog de jaarwisseling voorbij zal schieten. 😭

Reputatie 7
Badge +14

Wat vervelend,  maar bij vervuilde grond zal de gemeente eerst dat moeten oplossen. Dat is geen werk voor de graafpartij die glasvezel aanlegd.  Naast een gespecialiseerd bedrijf zal de gemeente ook de veroorzaker willen aanspreken voor de kosten.

Reageer