Beantwoord

Glasvezelaansluiting geplaatst, wacht op Guidion

  • 5 January 2023
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het is morgen 2 weken geleden dat hier een glasvezelaansluiting is opgeleverd (na al anderhalve maand wachten op de oplevering sinds bestelling). Sindsdien niets meer vernomen vanuit T-Mobile of vanuit de partner die de laatste installaties doet, ik meen Guidion? Tussentijds heb ik nog de T-Mobile thuis klantenservice gebeld om door te geven dat het punt opgeleverd was, maar daar kon men ook niet meer vertellen dan “wacht op een belletje”. Het liefst zouden we de overstap gauw afronden, zodat het oude kabelabonnement niet nog een maand door hoeft te lopen. Ik zie diverse soortgelijke topics in het forum, dus ik dacht “laat ik het ook maar even via deze weg proberen”.

Tevens de vraag hoe het zit met nummerbehoud. Ik had aangegeven bij bestelling dit te willen, maar de man van de klantenservice vertelde me dat dit niet automatisch geregeld kan worden bij bestellingen waar nog een glasvezelaansluiting gerealiseerd moest worden. Klopt dit? Zo ja, hoe moet ik dat dan regelen, T-Mobile bellen zodra ik weet wanneer de Guidion installateur komt zodat zij tegen de oude provider zeggen dat ze het telefoonnummer overnemen?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 6 January 2023, 13:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @AM52, bedankt voor dit topic! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik heb meteen je abonnement bekeken en ik zie dat wij nog aan de zijlijn staan. VolkerWessels Telecom is onze partner in jouw wijk en deze dienen nog werkzaamheden buitenshuis uit te voeren voor glasvezel klaar is voor gebruik. Gisteren hebben we nog navraag gedaan, er was namelijk een bouwstop. We houden het scherp in de gaten. Zodra wij groen licht krijgen, sturen we Guidion aan voor de binnenshuis installatie. Je hoort dus zo snel mogelijk van ons!

Wat betreft het nummerbehoud, dit gaat inderdaad van start zodra de verbinding actief is. Wij nemen dan het nummer over van je vorige provider. Je hebt dit netjes aan ons doorgegeven, dus dit komt na de oplevering helemaal in orde. We sturen je een e-mail zodra het nummer in ons bezit is!

Hi Cheyenne,

bedankt voor de snelle reactie. Vreemd dat er kennelijk in jullie systeem staat dat VW T nog dingen moet doen. De monteur had het geplaatste punt al doorgemeten met laserpen of iets dergelijks en hij zei dat alles klaar was voor T-Mobile. Waar moet ik aan denken bij “werkzaamheden buitenshuis” dan?

Contact gehad met VolkerWessels Telecom, blijkt administratieve fout te zijn geweest bij onderaannemer, kan VWT zelf niet oplossen (hoewel de man wel kon zien dat het opgeleverd was) dus nu is het wachten op correctie via de onderaannemer. Wordt vervolgd

Reputatie 7

Hi @AM52, heel fijn dat je zelf contact hebt kunnen opnemen met VWT! Gelukkig is de fout nu boven tafel gekomen. Ik hoop dat je heel snel een terugkoppeling krijgt. Houd je ons hier op de hoogte? 

Reageer