Beantwoord

Glasvezelaansluiting oplevering in Segbroek

  • 9 November 2019
  • 45 reacties
  • 2153 Bekeken

Hoi T-Mobile,

 

Op 17 september 2019 heb ik in de shop een t-mobile thuis glasvezel aangevraagd. Ik woon in Segbroek, daar zijn jullie druk bezig alle woningen te voorzien van glasvezel. Nu heb ik eigenlijk na mijn aanvraag twee mailtjes ontvangen en een brief. Dit was in de loop van die week. Daarna was het radiostilte. Inmiddels 9 november 2019, nog niets vernomen van een aansluitdatum. Ook het bellen met de klantenservice had weinig zin. De meneer aan de lijn was lacherig, kennelijk hadden hij en zijn collega's een onderonsje. Er werd mij verteld naar een ander nummer te bellen, kennelijk was dit KPN. Via KPN kon er niet veel gezien worden ten aanzien van mijn aanvraag. Zij hebben weer een nummer doorgegeven om te bellen. Dit was Volker Wessels en zij konden niet meer dan slechts via een KPN website checken wat de status van aanleggen is. Het advies was te bellen met de klantenservice van T-Mobile. Afijn, een van het kastje naar de muur situatie. 

 

Dan nu de vragen; wanneer komen ze langs mijn woning en kan ik een afspraak voor installatie maken? Per wanneer kan ik gebruik maken van jullie diensten?

 

Ik krijg nu het gevoel dat ik beter bij mijn huidige provider kan blijven, want dat loopt gewoon goed!

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 15:57

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7

Hi @willywesly, wauw zo'n rondje langs alle partijen is natuurlijk niet de bedoeling! Ik geef je graag wat meer informatie:

In Segbroek leggen wij ons eigen netwerk aan, dit doen we in samenwerking met Reggefiber (inmiddels onderdeel van KPN Netbeheer. De aannemer die deze werkzaamheden uitvoert is inderdaad Volker Wessels en zij maken de planning dus ik ben wel enigszins verbaasd dat zij je weer terug verwijzen.

Ze voeren de werkzaamheden grotendeels per wijk of straat uit en zodra de werkzaamheden concreet ingepland zijn ontvang je uiteraard van te voren bericht!  Ik kijk graag of ik nu toevallig al wat kan zien. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik het voor je na!

Hallo,

Ik ben al een stapje verder. Op 31 oktober heeft VWT (Volker Wessel) de glasvezel aansluting in huis aangelegd. Volgens de instructies bij de status op T-Mobile/Mijn Account heb ik mijn abonnement bij Ziggo opgezegd. Helaas wat voorbarig. Nu blijkt het glasvezelnetwerk in Segbroek nog helemaal niet ingeregeld te zijn, en dus ligt alles stil. En binnenkort ook onze internet/tv aansluiting van Ziggo. Dat is heel vervelend want wij werken vanuit huis.

Op de 13de gechat met T-Mobile. Op de 14de zou ik worden teruggebeld, helaas niets gebeurt. Vandaag de 18de gechat met T-Mobile. Ik moet zelf maar bellen met VWT over de status. En op mijn vraag wat de planning is bleef het stil. Er is geen planning bekend bij T-Mobile.

Later opleveren is voor ons geen probleem, wel dat het niet bekend is wanneer!

 

Tot zover.

Hallo allemaal

Vandaag zou ik van ziggo over gaan op t-mobile thuis, helaas er nog steeds geen glasvezel in mijn huis aanwezig,diverse keren V en W en ook t-mobile gebelt helaas V en W belt niet terug t-mobile laat weten niks te kunnen doen.

Wat een raar gedoe allemaal,Ik ben eind van de week  en ik  op vakantie tot half december en nog niet aangesloten als ik terug ben.

 

 

 

Heeft iemand hier iets zinnigs te melden

Alvast bedankt

Martin

Segbroek den haag

 

 

 

IK ben gelukkig niet de enige, precies het zelfde verhaal, niemand weet iets, of doet iets, tot je bij toeval na veel bellen een vriendelijk persoon aan de tel krijgt die je probleem begrijpt en na onderzoek verteld dat je toch zelf contact moet zoeken met V en W telecom maar nu per mail

Ook leuk

Goed nieuws, zojuist een afspraak kunnen maken voor de installatie door Guidion op 28/11. Wel net Ziggo met een maand verlengd, kosten 95 euro. Dat is dan wel weer heel jammer!

Reputatie 7

Hoi @ericplugge, wat een goed nieuws! Alles is dus in werking gezet. Ik heb nog meer goed nieuws: je abonnement gaat pas van start op de dag dat de monteur langskomt. Aangezien je zelf deze afspraak kunt inplannen, kun je hier dus invloed op uitoefenen. Je kunt bellen met Guidion op 088-2000151 om je afspraak te herplannen, zodat je niet een maand dubbel hoeft te betalen! 

 

Hoi @Martinico71, ik begrijp dat je onlangs ook gebeld hebt met onze klantenservice. Weet dat wij ook jou zo snel mogelijk willen aansluiten. Aangezien het een netwerk in ontwikkeling is, kan het nog wat tijd kosten. In My T-Mobile Thuis kun je altijd de meest actuele status nagaan. 

 

Hoi @Sander ,

 

Guidion staat al ingepland op de 28ste. En toevallig net druk met het installatiepakket. Ik heb een eigen router, en wil eigenlijk de geleverde Zyxel niet gebruiken. Dat is nog wel wat uitzoekwerk i.v.m. setting voor Vlan etc.

Maar dat gaat wel lukken denk ik.

In ieder geval bedankt tot zover!

Groetjes, Eric

 

Helaas! Gisteren zou een monteur langskomen om nogmaals de glasvezelaansluting door te meten. Maar 5 minuten voor de afspraak krijg ik een telefoontje van de monteur dat hij niet komt omdat de glasvezelaansluiting niet werkt omdat er een fout is ontdekt in de aansluiting. Volgens de monteur heeft het geen zin om langs te komen en moet de uitvoerder dit eerst oplossen. Kortom, geen positieve meting, dus geen glasvezel totdat het euvel is opgelost.

Ik heb de monteur gevraagd om de uitvoerder te informeren, en ook Guidion BV zodat a.s. donderdag de 28ste de monteur die komt aansluiten niet voor niets op de stoep staat.

Gelukkig heb ik Ziggo verlengd tot 31 december! Wordt vervolgd.

 

Groetjes, Eric

 

En weer helaas. De monteur van Guidion belde gistermiddag af wegens omstandigheden. Niet dat hij veel had kunnen doen, denk ik, want Volker Wessel (VW) heeft de storing op de lijn ook nog niet opgelost. De afspraak is nu dat zodra VW het glasvezellicht op groen zet ik Guidion bel voor een afspraak. Maar hoe kan ik weten of het werkt dat weet ik eigenlijk niet. VW en Guidion weten hetzelf eigenlijk nog niet. En T-Mobile weet het ook niet. Dus we zijn weer terug bij af. Ik heb nog internet van Ziggo tot 31 december. Moet toch lukken, lijkt me. Wordt vervolgd. Fijn weekend! :grinning:

Reputatie 7

Hey @ericplugge,

Dat gaat nog niet geheel soepel, maar we komen er wel! Ik raad je hoe dan ook aan om alvast een afspraak met Guidion in te plannen. Dan staat dat in ieder geval vast. Het telefoonnummer zie je hierboven staan. Ik heb alle vertrouwen dat je nog voor het nieuwe jaar van je nieuwe T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. 

Hey @Piotr ,

Uiteindelijk komt het goed. Gisteravond overleg gehad met Guidion. En Guidion met T-Mobile. Vanochtend alvast alles zelf aangesloten. Guidion inplannen zolang er geen meting door Volker Wessel gepland staat is niet zo handig. Misschien kan/wil jij (@Piotr ) zo vriendelijk zijn om VW te vragen het probleem met de kabel op te lossen en een monteur voor de meting in te plannen. Zodra ik een datum heb dat VW komt meten, dan kan Guidion een monteur inplannen. Zomaar monteurs inplannen en duimen dat het goed komt lijkt mij (en Guidion) niet zo'n goed idee. Maar toch een prettig weekend, en hopelijk heb je nog even een momentje voor een telefoontje met VW? Alvast bedankt, Eric

Reputatie 7

Hey @ericplugge,

Ik zou graag voor jou een afspraak willen inplannen bij Volker Wessels, maar het lijkt mij logistiek handiger als jij dat zelf doet. Ik weet immers niet op welke dagen en tijdstippen jij aanwezig kunt zijn. Een afspraak inplannen bij Volker Wessels kun je doen op het volgende nummer: 088-1860444.

Daarnaast zie ik dat je Guidion afspraak is afgemeld met als reden dat je zou willen afzien van de installatie wegens een technische belemmering. Ik ga ervan uit dat deze informatie niet klopt? Nu heb ik zojuist wederom een Guidion installatie verzoek ingepland zodat je in ieder geval een afspraak kunt maken. Nadat je een afspraak met Volker Wessels hebt ingepland, kun je daarop sluitend een afspraak met Guidion inplannen. Hierdoor voorkom je dat je nog langer moet wachten eer dat je wordt aangesloten. 

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric

 

Hey @Piotr ,

Zojuist uitgenodigd om een afspraak met Guidion te maken. Morgen 4 december tussen16:00 en 18:00 staat gepland. Fingers crossed. Wordt vervolgd.

Groet, Eric

 

Update. Zojuist Guidion op bezoek gehad. En zoals ik als had opgemerkt is het probleem met de glasvezelaansluitng nog niet opgelost. Meer dan de glasvezelkabel van het modem inprikken was niet mogelijk. De monteur heeft melding gemaakt van het FO lampje dat niet brand bij T-Mobile.Voorlopig dus nog maar even Ziggo. De rest had ik zelf aan aangesloten en bekabeld, dus nu wachten op Volker en het FO lampje. Tot zover, @Piotr. Wordt vervolgd.

 

Reputatie 7

Hey @ericplugge,

De melding is inderdaad netjes bij ons binnengekomen en we gaan op afstand de netwerkbeheerder op de hoogte brengen. Nog even en je kunt genieten van je T-Mobile Thuis abonnement! Bedankt voor je geduld. :relaxed:

 

Goedemorgen @Piotr,

goed nieuws, het werkt! Gisteren heeft een monteur van Volker de glasvezelaansluiting in de wijkcentrale omgezet zodat ik het aan mijn adres toegewezen kabel te fixen. Inmiddels heb ik de Zyxel en de TVbox geconfigureerd en werkt alles naar behoren. De Ziggo apparatuur staat klaar voor verzending. Eind goed, al goed. 

Met vriendelijk groet, Eric

 

 

Hoi allemaal,

Ik heb ook glasvezelinternet via T-mobile besteld. Nu vraag ik me af of ik zelf voor de voorziening binnen moet zorgen. Dus moet ik zelf een mantelbuisje van binnenuit aanleggen zodat T-mobile alleen maar de kabel hoeft door te trekken?

Ik hoor het graag!

Groet,

Janneke

Hoe bedoel je dit @Janneke76 , moet de glasvezel aansluiting nog naar binnen gebracht worden en afgemonteerd of bedoel je de aansluiting van het modem op het glasvezel en de kabels naar de TV en/of PC.

 

In het eerste geval, dan hoef je niks te doen, de monteurs trekken de kabel naar binnen naar de plek waar die gaat komen, meestal meterkast of ergens in de woonkamer aan de kant van de openbare weg, verder het huis in zou misschien in overleg mogelijk zijn als de kabel er makkelijk kan komen en lang genoeg is.

 

In het tweede geval, de kabels worden meestal niet door een buis getrokken bij installatie, om de dood eenvoudige reden dat de stekker er niet door past, men legt ze over het algemeen weg langs/over de plint, maar ik heb al wat kunstwerkjes gezien en kun je dit beter zelf even te hand nemen als je het netjes wilt hebben, wil je door een mantelbuisje zul je dit moeten doen met losse kabel en zelf er de stekkertjes aan maken, en ik vind het een rotklusje wat ik vandaag thuis ook even ter hand heb gehad om 1 kabel over te doen, gaat bij mij vaak mis.

Reputatie 1

Dag Janneke,

Als je nu een werkende provider hebt, heb ik maar 1 advies: T-Mobile afzeggen en niks veranderen. Ik wacht al meer dan 3 maanden, en hoewel er al een glasvezelkabel in mijn huis ligt, is er nog niets gedaan en zit ik (dus) al 3 maanden zonder internet.

Veel van bovenstaande herkenbaar: kastje muur, en zelf het werk doen dat eigenlijk door T-Mobile gedaan zou moeten worden. Veel (schijn)medeleven (“goh, wat vervelend voor je!”) en allemaal goedpraterij door andere partijen (Guision, KPN) de schuld te geven, maar nul-komma-nul actie, en nooit toezeggingen voor echte informatie nakomen.

Bespaar jezelf veel frustratie - als dat nog kan.

Maarten

 

Hoi @home.maarten en @Janneke76

Herkenbaar, maar ik wil na 2 dagen al niet meer terug naar Ziggo. De up- EN download snelheid is nu 980 Mbits, en de Zyxel wifi werkt als een speer, en de TVbox is ook helemaal top!

Maar inderdaad, het heeft even geduurd, en voornamelijk omdat T-Mobile, Volker of Guidion niet altijd van elkaar weten wat de status is. Of simpel omdat het glasvezel leggen nu eenmaal een flinke klus is. Gewoon ff geduld!

Ik had Ziggo opgezegd en 2 x een maand verlengd. Probleem opgelost, geen onderbreking van internet/tv gehad, en nu werkt alles.

Succes, groetjes, Eric

Reputatie 1

Dag Eric,

  • Als je geen alternatief had gehad, had je nu 2 maanden zonder internet gezeten. Was je vast behoorlijk minder enthousiast geweest. Verlening was jouw oplossing - niet die van T-Mobile. Ik kan je uit ervaring vertellen dat T-Mobile helemaal niets doet om iets op te lossen.
  • T-Mobile is leverancier, wij zijn klant. Het is onbehoorlijk dat T-Mobile zich aan de eindverantwoordelijkheid onttrekt en zijn coördinerende taak in het geheel niet uitvoert.
  • Glasvezel aanleggen is geen flinke klus. In het algemeen niet, en zeker in mijn geval niet: de kabel ligt er al. Ook als het wel een hele klus is, laten ook hele klussen zich plannen en zou men dus moeten kunnen vertellen wanneer er wat gedaan wordt. Dit is een combinatie van desinteresse, chaos en incompetentie. Als ze zich net zo druk zouden maken om echt wat te doen aan oplossingen als ze nu standaard sussende reacties schrijven, zou alles al klaar zijn.

Derhalve, Jannneke: wegwezen, voor het te laat is!

 

Maarten

 

Tja @home.maarten, 2 maanden zonder internet/tv is niet van deze tijd. Hoe komt dat dan? Had je nog geen aansluting, of heb je (te vroeg) opgezegd?

 

Reputatie 1

Nieuw (voor mij) huis, met glasvezel al geïnstalleerd. En nu foute provider: T-Mobile.

Zo dan, @home.maarten, bij mij moest de kabel nog de wijk/stoep in. En bovendien had ik Ziggo. Dus vandaar dat ik het jammer, maar niet onoverkomenlijk, vindt dat het wat langer duurde. Ik had de T-Mobile apparatuur al wel snel in huis, dus kon alles al voorbereiden. Ik zou eens vragen aan @Piotr of hij voor je kan bellen. Hij is van T-Mobile en heeft voor mij ook aan het juiste touwtje getrokken.

Veel succes!

Reageer