Beantwoord

Glasvezelaansluitpunt aanleggen

  • 21 December 2021
  • 5 reacties
  • 359 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

 

Voor een T-Mobile thuis abonnement voor internet moet een glasvezelaansluiting worden geplaatst volgens T-Mobile. Dit wordt niet door T-Mobile zelf gedaan. Ik vraag me af wat er dan precies gaat gebeuren en hoe. Bij de postcodecheck wordt er aangegeven dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Maar wat houdt het installeren van een glasvezelaansluitpunt in?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 21 December 2021, 11:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @T.H. 

Is het KPN glasvezel of van T-Mobile zelf? De kabel ligt dan nog voor de gevel misschien. De netbeheerder/aannemer komt deze dan naar binnen brengen en afmonteren op een FTU.

Indien je nu een glasvezel abonnement neemt dan kan T-Mobile eerst de netbeheerder aansturen om het FTU eerst te monteren.

Beste @Waqqas,

Ik ben door KPN gebeld voor het aansluitpunt. Moet hiervoor dan de straat voor een deel open?

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @T.H.  Misschien heb je iets aan Deze site

 Hoe wordt glasvezel in huis aangesloten?

Aanleg glasvezel

De monteur installeert een glasvezel-aansluitpunt, vaak in de meterkast. Een provider kan de verbinding vervolgens activeren en stuurt een installatiepakket op.

Bedankt voor de hulp @Waqqas @CrisTien 

Reputatie 7
Badge +15

@T.H.

Als er geen glasvezel in de straat ligt dan belt KPN ook niet voor een afspraak, bovendien is het gratis dus kan geen kwaad.

De hele tuin of straat gaat niet open, alleen de kabel even opgraven 😊