Beantwoord

Glasvezelkabel nog niet na 3 maanden

  • 1 November 2022
  • 37 reacties
  • 804 Bekeken

Aanmelding contrect 08-08-2022. 

Glasvezel kabel van stoep naar woning ligt al (waarschijnlijk verkeerd). Van tuin naar woning nog niet! 4 november 2022 gaat mijn T-mobile abonnement in en mijn huidige stopt. 

Wanneer wordt eindelijk de kabel gelegd??? 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 November 2022, 16:21

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ramera.AH 

Maak je gebruik van de overstapservice? Dan hoef je niet te vrezen voor dat je zonder internet zit, als T-Mobile op 4 november nog geen internet kan leveren dan schuift de einddatum van je huidige provider op totdat T-Mobile wel internet kan leveren.

Het T-Mobile contract start ook pas wanneer je weekend internet hebt van T-Mobile.

Moest zelf - 8 augustus 2023- mijn huidige provider opzeggen van T mobile, 3 maanden geleden (ivm kabel aanleggen). 

Dus zit ik inderdaad zonder TV en internet na 3 november?

Hoelang weet ook nog niemand? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ramera.AH, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De aanleg van de glasvezelkabel vanuit de tuin naar jouw woning dient door de (onder)aannemer te gebeuren. Ik zal eens nagaan waarom dit nog niet gebeurd is. Heb jij hier zelf ook al contact over gehad? 

De reden dat je zelf het abonnement diende op te zeggen, was omdat je geen gebruikgemaakt hebt van de keuze voor Overstapservice bij de aanvraag van jouw contract. Wanneer je dit niet doet, dien je zelf je huidige abonnement te annuleren.

Hoi Jason,

Overstap service kon niet, heb ik nog gevraagd. 

Heb al veel keren telefonisch contact gehad met Volker Wessel en natuurlijk T-mobile (wachttijd net als bij T-mobile +/- 37 minuten).

Er werd veel beloofd maar niets gedaan bij beiden. 

Inderdaad GEEN TV en INTERNET!

Heb onlimited internet -email met codes- ontvangen voor 7 dagen maar.... moet je SIM van T mobile zijn anders werkt dit niet. 

Mobiel abonement van huidige profider loopt nog. Zou ik nu twee abonnementen moeten betalen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH,

Sorry dat wij je niet sneller te woord kunnen staan, momenteel ervaren zowel wij als Volker Wessels een erg drukke periode omdat veel mensen omgezet (moeten) worden naar glasvezel. 

Ik heb gelijk polshoogte genomen bij @Jason over de navraag die hij heeft uitgezet en wij wachten nog steeds op verdere informatie van Volker Wessels. 

Wij doen er alles aan om je zo snel mogelijk online te krijgen en wij verliezen je niet uit het oog. Ik hoop en verwacht dat wij je snel meer kunnen vertellen!

 

Wat betreft de abonnementskosten: voor T-Mobile Thuis hoef je uiteraard geen abonnementskosten te betalen totdat het Internet werkend is aangesloten. Voor onze simkaart kan je gebruik maken van een prepaid simkaart zodat hier geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn. Ondertussen werken wij hard voor je door om tot een permanente oplossing te komen!

Eerst ook nog prepaid sim kopen?

Telefonisch contact werd steeds -na erg lange wachtijd eindelijk een medewerker aan de lijn- afgebroken.

Wanneer ik de SIM - abonnement per 1 december van T mobile- nu activeer krijg ik dan de dubbele kosten vergoed die ik dan maak bij huidige  mijn provider en T mobile? 

 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, yes - dit klopt! Maar als uitzondering wil ik de kosten voor deze sim-kaart voor jou vergoeden. Zo wil ik je namelijk toch tegemoetkomen. Wanneer je op de sim-kaart de Unlimited Data voucher gebruikt, dan zitten hier geen extra kosten aan verbonden. Deze code ontvang je namelijk uit coulance van ons. Is dat wat je bedoelt of begrijp ik jouw vraag verkeerd? 🍀

Coulance?

Tegemoedkomen?

Ik zit zonder tv en internet!!! Omdat t mobile sinds 8 augustus niet in staat is gebleken de glasvezelkabel aan te leggen. Ook niet na 12x telefonisch contact met een wachttijd van +/- 40 minuten.

Is het al bekend wanneer? 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, juist omdat je momenteel geen diensten hebt, proberen we jou op die manier toch tegemoet te komen! Ik heb meteen een status update voor je opgevraagd aan mijn collega's van de technische dienst. Ik heb gevraagd of ze die rechtstreeks aan jou kunnen geven of dat ze de informatie doorspelen naar mij, zodat ik het naar jou kan doorzetten. Ik wil graag dat je snel meer duidelijkheid krijgt. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, ik wil je graag voorzien van een update! Mijn collega's zijn nog in afwachting van een update van Volker Wessels Telecom. Ze willen zeker weten dat als de monteur op 16-11 bij jou langskomt om alles aan te sluiten of er dan ook een aansluitpunt aanwezig is. Ik hoop dat we hier snel een reactie op binnenkrijgen. Mijn collega's zitten hier bovenop. 

Reputatie 4

zonder dit topic te willen kapen, waarom is het eigenlijk onmogelijk om te kiezen voor de overstapservice bij een Nieuwe glasvezelaansluiting? Ik heb hetzelfde probleem, T-mobile besteld, maar geen overstapservice, en durf vanwege alle horror verhalen hier Ziggo niet op te zeggen voordat T-Mobile daadwerkelijk werkt, maar dat kost me dan dus wel een maand extra Ziggo betalen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Reputatie 4

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Sinds 1 November heb ik een FTU in de meterkast maar nog geen nadere berichten wanneer ik daadwerkelijk wordt aangesloten. Open dutch fiber is volgens mij ook nog volop bezig met kabelaanleg in de rest van Woerden.

Het zou netjes zijn om zodra de daadwerkelijke oplevering van glaszelverbindingen gaat beginnen alsnog overstapservice aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wvdlee, fijn dat je dit doorgeeft, hier wil ik absoluut mee aan de slag!

Zelf hebben wij op dit moment ook niet meer informatie over de oplevering en daarom zal ik ervoor zorgen dat iemand van de glasvezelafdeling contact voor je op gaat nemen met Open Dutch Fiber. Zij zullen snel bij je terug komen voor een terugkoppeling over de verwachte acties en data.

Dat wij geen overstapservice aanbieden is, zoals @Jason aangeeft, geen onwil maar eerder dat het met de traditionele regels die voor de overstapservice zijn vastgelegd in samenspraak met de andere providers steeds minder toereikend zijn door de toenemende groei van nieuwe glasvezelaansluitingen. Ook wij zouden graag iedereen en daarmee jou overstapservice aan willen bieden!

Hi Lisa. Nog steeds geen vooruitzicht wanneer Volker Wessel de aan kabel komt leggen?

Ik heb nu een dongel gekocht en NLziet abonnement genomen (de t-mobile app werkt ook niet zoals jullie weten)en elke week de voucher activeren maar dit kan toch niet de oplossing zijn?

Wel heb ik een aankondiging ontvangen dat de factuur klaar staat en afgeschreven gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi Lisa. Nog steeds geen vooruitzicht wanneer Volker Wessel de aan kabel komt leggen?

Ik heb nu een dongel gekocht en NLziet abonnement genomen (de t-mobile app werkt ook niet zoals jullie weten)en elke week de voucher activeren maar dit kan toch niet de oplossing zijn?

Wel heb ik een aankondiging ontvangen dat de factuur klaar staat en afgeschreven gaat worden. 

Hoi! Gaat het hier wellicht om de aankondiging van de factuur van je mobiele abonnement? 
Tot het moment van activatie worden er naar mijn weten geen kosten in rekening gebracht. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik heb nog geen nieuwe update gezien die ik met je kan delen jammer genoeg. Zojuist heb ik dan ook opnieuw een status update voor je opgevraagd met het verzoek of mijn collega's jou kunnen bellen met het laatste nieuws. Heel fijn dat @Seccie je alvast aangeeft dat je je geen zorgen hoeft te maken over de kosten. Die brengen we inderdaad pas in rekening als het abonnement actief is. 

De voucher code voor deze week is ook niet geldig (net als de eerste). Bij t-mobile is niemand bereikbaar, morgen pas. 

Dus ondanks mijn chromecast en NLziet abonnement weer geen tv. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, wat gek dat de code niet geldig is! Zojuist heb ik je er nog één verstuurd via een privébericht. Werkt deze wel en stuur je het naar 2244? Ik heb gevraagd aan mijn collega's of ze dit morgen verder kunnen oppakken. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, ik ben heel blij om te zien dat er een afspraak is ingepland voor volgende week! Geef je hier een update na het monteursbezoek? 💪 Dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan. 

7 december is de kabel eindelijk aangelegd, 8 december zou Guidion aansluiten maar er is geen signaal.

Wanneer heb ik signaal en wanneer komt dan Guidion?

Dit jaar nog of volgend jaar verder wachten? 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, jeetje - dit is niet waar we allebei op hadden gehoopt! Ik ben direct voor je gaan kijken of ik je hier meer duidelijkheid over kan geven en ik zie dat mijn collega’s nog afwachten op een update van de netwerkbeheer. Als ze die vandaag niet ontvangen, dan sturen ze opnieuw een reminder. Mijn collega’s zitten hier bovenop, maar ik durf niet te zeggen of het nog dit jaar wordt opgelost of begin volgend jaar. Hopelijk volgt er snel een reactie, zodat we meer weten. Weet dat ik er echt van baal dat je momenteel nog niet van deze verbinding kunt genieten, nogmaals sorry hiervoor. 

Hi Lisa, 

Je zou toch denken dat wanneer je je 8 augustus aangemeld hebt en de aansluiting 4 november in orde zou zijn - alle tijd dus - je kunt verwachten dat je hetzelfde jaar nog tv/internet hebt. NEE DUS!

Kan je mij weer vouchers sturen naar mijn email? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH, dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben, sorry hiervoor! Het liefst hadden wij ook gezien dat je al lang zorgeloos aan het genieten was van een glasvezelverbinding. Het lastige is dat er tijdens de aanleg complicaties kunnen ontstaan die moeilijk te verhelpen zijn. Om je uit de brand te helpen stuur ik je zeker graag nieuwe vouchercodes toe. Je ziet mij snel in je privéberichten verschijnen, dit komt goed!

Reageer