Beantwoord

Glasvezelkabel nog niet na 3 maanden

  • 1 November 2022
  • 37 reacties
  • 812 Bekeken

Aanmelding contrect 08-08-2022. 

Glasvezel kabel van stoep naar woning ligt al (waarschijnlijk verkeerd). Van tuin naar woning nog niet! 4 november 2022 gaat mijn T-mobile abonnement in en mijn huidige stopt. 

Wanneer wordt eindelijk de kabel gelegd??? 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 November 2022, 16:21

Bekijk origineel

37 reacties

Hallo Heckies, 

Het was bij mij een drama. Eindelijk na maanden de kabel binnen. Tuintegels liggen nog steeds niet goed terug. Dan de aanleg in huis, wachten op signaal van KPN-duurt weer weken- en de kabel van modem naar tv en wifi verbindingen (wat Guidion zou moeten doen) moet je zelf doen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Heckies, mijn opmerking sluit niet geheel aan op je bericht, maar inmiddels heb ik je van een antwoord voorzien in je topic: Waarom werkt de overstapservice niet bij glasvezelkabel. Je zal snel meer van ons horen! 😁

Aanmelding contrect 08-08-2022. 

Glasvezel kabel van stoep naar woning ligt al (waarschijnlijk verkeerd). Van tuin naar woning nog niet! 4 november 2022 gaat mijn T-mobile abonnement in en mijn huidige stopt. 

Wanneer wordt eindelijk de kabel gelegd??? 

 

Heb je inmiddels wel al glasvezel? Hebben ons aangemeld maar als ik de berichten zo lees twijfel ik of ik er wel goed aan gedaan heb. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ramera.AH, sorry dat er nog geen vervolgafspraak voor de installatie gemaakt is. Ik heb de operationele afdeling aan de digitale mouw getrokken zodat er vandaag nog actie ondernomen kan worden. Ik verwacht dat je uiterlijk woensdag een afspraaktool per sms en e-mail ontvangt, maar doe er alles aan om het zelfs vandaag nog in orde te maken!

Hoi Tommie, de glasvezelkabel komt in de meterkast. De man van Guidion kon niet verder aansluiten omdat er geen signaal was. Nu wel. 

Dus kan Guidion aansluiten. 

Maar ik kan geen afspraak krijgen bij Guidion omdat, volgens hen, dat alleen kan als t-mobile opdracht geeft dmv mij een email te sturen met een link erin waarmee ik de afspraak kan inplannen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ramera.AH, ik wil je hiermee graag helpen! Kan je het probleem wat duidelijker omschrijven? Heb je alleen problemen met het aansluiten van de TV Box? Of zijn er meer dingen waar je zelf niet uitkomt? Hoor graag van je terug!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Cal, mijn tv is nog niet aangesloten op modem. Guidion kon dat niet doen omdat er nog geen signaal was (KPN). Nu heb ik eindelijk signaal. 

Guidion kan met mij geen afspraak maken om aan te sluiten omdat dat alleen kan dmv een link in de email die t-mobile mij moet toezenden.

Het blijft dus tobben met vouchers. Graag een email met link voor installatie door Guidion.

Mvg Annie 

Als je snel aan de slag wil met TV dan is de meest eenvoudige aansluiting hoor. De ethernet kabel die je al hebt liggen tussen meterkast en tv, of de kabel uit de doos in 1 van de 4 gele poorten stoppen van de router. De andere zijde in de decoder. Stroom erop, HDMI kabel in de TV en klaar :)

Hoi Cal, mijn tv is nog niet aangesloten op modem. Guidion kon dat niet doen omdat er nog geen signaal was (KPN). Nu heb ik eindelijk signaal. 

Guidion kan met mij geen afspraak maken om aan te sluiten omdat dat alleen kan dmv een link in de email die t-mobile mij moet toezenden.

Het blijft dus tobben met vouchers. Graag een email met link voor installatie door Guidion.

Mvg Annie 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH, fijn dat je hierop terug komt! Volgens een netwerkmonteur die gistermiddag is langs geweest zou je weer online moeten zijn, hopelijk ervaar jij dit ook zo? Zo niet, zou je dan kunnen proberen om het Zyxel modem en de Huawei Media Converter kort van het stroom af te halen? 

In ieder geval stuur ik je voor de zekerheid een vouchercode door in een privébericht. Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit en ik hoop snel meer van je te horen, ik laat het hier absoluut niet bij zitten! 

Reputatie 4

pffffff, wat een pech zeg en weer een horror verhaal over overstappen erbij. Bij mij is alles gelukkig goed gegaan, sinds  4 januari heb ik werkend glasvezel en sinds 10 januari weg bij ziggo. Wel goed dat T-Mobile iig niet moeilijk doet over data vouchers, want Vodafone-Ziggo doet daar ook nog wel eens moeilijk over.

@Ramera.AH Ik hoop dat het snel werkt bij jou. Wat mij betreft komt er wetgeving met verplichte termijnen voor NUTS voorzieningen, want nu ben je aan de goden overgeleverd.

Hoi Cal, 

Zou je mij weer vouchercodes kunnen sturen voor internet? De afspraak voor aansluiting kan nog wel even duren schijnt het. 

Kan je ook 'regelen' dat ik een email met een link naar Guidion krijg om een afspraak te kunnen maken voor aansluiting?  Zonder deze kan ik geen afspraak maken met Guidion. 

Mvg Annie

 

 

16 januari 2023. Nog even geduld en weer wachten op afspraak kunnen maken met Guidion.

Tot die tijd graag voucherscodes. 

Mvg. Annie 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH, dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben, sorry hiervoor! Het liefst hadden wij ook gezien dat je al lang zorgeloos aan het genieten was van een glasvezelverbinding. Het lastige is dat er tijdens de aanleg complicaties kunnen ontstaan die moeilijk te verhelpen zijn. Om je uit de brand te helpen stuur ik je zeker graag nieuwe vouchercodes toe. Je ziet mij snel in je privéberichten verschijnen, dit komt goed!

Hi Lisa, 

Je zou toch denken dat wanneer je je 8 augustus aangemeld hebt en de aansluiting 4 november in orde zou zijn - alle tijd dus - je kunt verwachten dat je hetzelfde jaar nog tv/internet hebt. NEE DUS!

Kan je mij weer vouchers sturen naar mijn email? 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, jeetje - dit is niet waar we allebei op hadden gehoopt! Ik ben direct voor je gaan kijken of ik je hier meer duidelijkheid over kan geven en ik zie dat mijn collega’s nog afwachten op een update van de netwerkbeheer. Als ze die vandaag niet ontvangen, dan sturen ze opnieuw een reminder. Mijn collega’s zitten hier bovenop, maar ik durf niet te zeggen of het nog dit jaar wordt opgelost of begin volgend jaar. Hopelijk volgt er snel een reactie, zodat we meer weten. Weet dat ik er echt van baal dat je momenteel nog niet van deze verbinding kunt genieten, nogmaals sorry hiervoor. 

7 december is de kabel eindelijk aangelegd, 8 december zou Guidion aansluiten maar er is geen signaal.

Wanneer heb ik signaal en wanneer komt dan Guidion?

Dit jaar nog of volgend jaar verder wachten? 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, ik ben heel blij om te zien dat er een afspraak is ingepland voor volgende week! Geef je hier een update na het monteursbezoek? 💪 Dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, wat gek dat de code niet geldig is! Zojuist heb ik je er nog één verstuurd via een privébericht. Werkt deze wel en stuur je het naar 2244? Ik heb gevraagd aan mijn collega's of ze dit morgen verder kunnen oppakken. 

De voucher code voor deze week is ook niet geldig (net als de eerste). Bij t-mobile is niemand bereikbaar, morgen pas. 

Dus ondanks mijn chromecast en NLziet abonnement weer geen tv. 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik heb nog geen nieuwe update gezien die ik met je kan delen jammer genoeg. Zojuist heb ik dan ook opnieuw een status update voor je opgevraagd met het verzoek of mijn collega's jou kunnen bellen met het laatste nieuws. Heel fijn dat @Seccie je alvast aangeeft dat je je geen zorgen hoeft te maken over de kosten. Die brengen we inderdaad pas in rekening als het abonnement actief is. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi Lisa. Nog steeds geen vooruitzicht wanneer Volker Wessel de aan kabel komt leggen?

Ik heb nu een dongel gekocht en NLziet abonnement genomen (de t-mobile app werkt ook niet zoals jullie weten)en elke week de voucher activeren maar dit kan toch niet de oplossing zijn?

Wel heb ik een aankondiging ontvangen dat de factuur klaar staat en afgeschreven gaat worden. 

Hoi! Gaat het hier wellicht om de aankondiging van de factuur van je mobiele abonnement? 
Tot het moment van activatie worden er naar mijn weten geen kosten in rekening gebracht. 

Hi Lisa. Nog steeds geen vooruitzicht wanneer Volker Wessel de aan kabel komt leggen?

Ik heb nu een dongel gekocht en NLziet abonnement genomen (de t-mobile app werkt ook niet zoals jullie weten)en elke week de voucher activeren maar dit kan toch niet de oplossing zijn?

Wel heb ik een aankondiging ontvangen dat de factuur klaar staat en afgeschreven gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wvdlee, fijn dat je dit doorgeeft, hier wil ik absoluut mee aan de slag!

Zelf hebben wij op dit moment ook niet meer informatie over de oplevering en daarom zal ik ervoor zorgen dat iemand van de glasvezelafdeling contact voor je op gaat nemen met Open Dutch Fiber. Zij zullen snel bij je terug komen voor een terugkoppeling over de verwachte acties en data.

Dat wij geen overstapservice aanbieden is, zoals @Jason aangeeft, geen onwil maar eerder dat het met de traditionele regels die voor de overstapservice zijn vastgelegd in samenspraak met de andere providers steeds minder toereikend zijn door de toenemende groei van nieuwe glasvezelaansluitingen. Ook wij zouden graag iedereen en daarmee jou overstapservice aan willen bieden!

Reputatie 4

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Sinds 1 November heb ik een FTU in de meterkast maar nog geen nadere berichten wanneer ik daadwerkelijk wordt aangesloten. Open dutch fiber is volgens mij ook nog volop bezig met kabelaanleg in de rest van Woerden.

Het zou netjes zijn om zodra de daadwerkelijke oplevering van glaszelverbindingen gaat beginnen alsnog overstapservice aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Reageer