Beantwoord

Glasvezelkabel nog niet na 3 maanden

  • 1 November 2022
  • 37 reacties
  • 812 Bekeken

Aanmelding contrect 08-08-2022. 

Glasvezel kabel van stoep naar woning ligt al (waarschijnlijk verkeerd). Van tuin naar woning nog niet! 4 november 2022 gaat mijn T-mobile abonnement in en mijn huidige stopt. 

Wanneer wordt eindelijk de kabel gelegd??? 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 November 2022, 16:21

Bekijk origineel

37 reacties

Hoi Cal, 

Zou je mij weer vouchercodes kunnen sturen voor internet? De afspraak voor aansluiting kan nog wel even duren schijnt het. 

Kan je ook 'regelen' dat ik een email met een link naar Guidion krijg om een afspraak te kunnen maken voor aansluiting?  Zonder deze kan ik geen afspraak maken met Guidion. 

Mvg Annie

 

 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, ik ben heel blij om te zien dat er een afspraak is ingepland voor volgende week! Geef je hier een update na het monteursbezoek? 💪 Dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan. 

Reputatie 4

zonder dit topic te willen kapen, waarom is het eigenlijk onmogelijk om te kiezen voor de overstapservice bij een Nieuwe glasvezelaansluiting? Ik heb hetzelfde probleem, T-mobile besteld, maar geen overstapservice, en durf vanwege alle horror verhalen hier Ziggo niet op te zeggen voordat T-Mobile daadwerkelijk werkt, maar dat kost me dan dus wel een maand extra Ziggo betalen.

16 januari 2023. Nog even geduld en weer wachten op afspraak kunnen maken met Guidion.

Tot die tijd graag voucherscodes. 

Mvg. Annie 

Hoi Cal, mijn tv is nog niet aangesloten op modem. Guidion kon dat niet doen omdat er nog geen signaal was (KPN). Nu heb ik eindelijk signaal. 

Guidion kan met mij geen afspraak maken om aan te sluiten omdat dat alleen kan dmv een link in de email die t-mobile mij moet toezenden.

Het blijft dus tobben met vouchers. Graag een email met link voor installatie door Guidion.

Mvg Annie 

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, juist omdat je momenteel geen diensten hebt, proberen we jou op die manier toch tegemoet te komen! Ik heb meteen een status update voor je opgevraagd aan mijn collega's van de technische dienst. Ik heb gevraagd of ze die rechtstreeks aan jou kunnen geven of dat ze de informatie doorspelen naar mij, zodat ik het naar jou kan doorzetten. Ik wil graag dat je snel meer duidelijkheid krijgt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ramera.AH, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De aanleg van de glasvezelkabel vanuit de tuin naar jouw woning dient door de (onder)aannemer te gebeuren. Ik zal eens nagaan waarom dit nog niet gebeurd is. Heb jij hier zelf ook al contact over gehad? 

De reden dat je zelf het abonnement diende op te zeggen, was omdat je geen gebruikgemaakt hebt van de keuze voor Overstapservice bij de aanvraag van jouw contract. Wanneer je dit niet doet, dien je zelf je huidige abonnement te annuleren.

Aanmelding contrect 08-08-2022. 

Glasvezel kabel van stoep naar woning ligt al (waarschijnlijk verkeerd). Van tuin naar woning nog niet! 4 november 2022 gaat mijn T-mobile abonnement in en mijn huidige stopt. 

Wanneer wordt eindelijk de kabel gelegd??? 

 

Heb je inmiddels wel al glasvezel? Hebben ons aangemeld maar als ik de berichten zo lees twijfel ik of ik er wel goed aan gedaan heb. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Cal, mijn tv is nog niet aangesloten op modem. Guidion kon dat niet doen omdat er nog geen signaal was (KPN). Nu heb ik eindelijk signaal. 

Guidion kan met mij geen afspraak maken om aan te sluiten omdat dat alleen kan dmv een link in de email die t-mobile mij moet toezenden.

Het blijft dus tobben met vouchers. Graag een email met link voor installatie door Guidion.

Mvg Annie 

Als je snel aan de slag wil met TV dan is de meest eenvoudige aansluiting hoor. De ethernet kabel die je al hebt liggen tussen meterkast en tv, of de kabel uit de doos in 1 van de 4 gele poorten stoppen van de router. De andere zijde in de decoder. Stroom erop, HDMI kabel in de TV en klaar :)

Hoi Jason,

Overstap service kon niet, heb ik nog gevraagd. 

Heb al veel keren telefonisch contact gehad met Volker Wessel en natuurlijk T-mobile (wachttijd net als bij T-mobile +/- 37 minuten).

Er werd veel beloofd maar niets gedaan bij beiden. 

De voucher code voor deze week is ook niet geldig (net als de eerste). Bij t-mobile is niemand bereikbaar, morgen pas. 

Dus ondanks mijn chromecast en NLziet abonnement weer geen tv. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH, dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben, sorry hiervoor! Het liefst hadden wij ook gezien dat je al lang zorgeloos aan het genieten was van een glasvezelverbinding. Het lastige is dat er tijdens de aanleg complicaties kunnen ontstaan die moeilijk te verhelpen zijn. Om je uit de brand te helpen stuur ik je zeker graag nieuwe vouchercodes toe. Je ziet mij snel in je privéberichten verschijnen, dit komt goed!

Hallo Heckies, 

Het was bij mij een drama. Eindelijk na maanden de kabel binnen. Tuintegels liggen nog steeds niet goed terug. Dan de aanleg in huis, wachten op signaal van KPN-duurt weer weken- en de kabel van modem naar tv en wifi verbindingen (wat Guidion zou moeten doen) moet je zelf doen. 

Reputatie 4

pffffff, wat een pech zeg en weer een horror verhaal over overstappen erbij. Bij mij is alles gelukkig goed gegaan, sinds  4 januari heb ik werkend glasvezel en sinds 10 januari weg bij ziggo. Wel goed dat T-Mobile iig niet moeilijk doet over data vouchers, want Vodafone-Ziggo doet daar ook nog wel eens moeilijk over.

@Ramera.AH Ik hoop dat het snel werkt bij jou. Wat mij betreft komt er wetgeving met verplichte termijnen voor NUTS voorzieningen, want nu ben je aan de goden overgeleverd.

7 december is de kabel eindelijk aangelegd, 8 december zou Guidion aansluiten maar er is geen signaal.

Wanneer heb ik signaal en wanneer komt dan Guidion?

Dit jaar nog of volgend jaar verder wachten? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ramera.AH, ik wil je hiermee graag helpen! Kan je het probleem wat duidelijker omschrijven? Heb je alleen problemen met het aansluiten van de TV Box? Of zijn er meer dingen waar je zelf niet uitkomt? Hoor graag van je terug!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Reputatie 4

Hoi @wvdlee, je kaapt het topic zeker niet en het staat je vrij om dit soort vragen te stellen! Ik doe een, al dan niet incorrecte, voorzichtige aanname dat het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk nog niet afgerond is, klopt dat? Zo nee, is de huisaansluiting al afgerond - heb je al een FTU (aansluitpunt) thuis? 

Wanneer nog niet 100 procent zeker is wat de mogelijke aansluitdatum kan zijn, kunnen we ook niet de optie voor de Overstapservice bieden omdat de ingangsdatum bij Overstapservice maximaal 120 dagen in de toekomst kan liggen; is deze datum realistisch niet direct haalbaar, dan is de overstap niet meteen mogelijk. Alle info staat in ons handige artikel, mocht je interesse hebben: De Overstapservice: hoe en wat | T-Mobile Community! 😊

Sinds 1 November heb ik een FTU in de meterkast maar nog geen nadere berichten wanneer ik daadwerkelijk wordt aangesloten. Open dutch fiber is volgens mij ook nog volop bezig met kabelaanleg in de rest van Woerden.

Het zou netjes zijn om zodra de daadwerkelijke oplevering van glaszelverbindingen gaat beginnen alsnog overstapservice aan te bieden.

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, wat gek dat de code niet geldig is! Zojuist heb ik je er nog één verstuurd via een privébericht. Werkt deze wel en stuur je het naar 2244? Ik heb gevraagd aan mijn collega's of ze dit morgen verder kunnen oppakken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Heckies, mijn opmerking sluit niet geheel aan op je bericht, maar inmiddels heb ik je van een antwoord voorzien in je topic: Waarom werkt de overstapservice niet bij glasvezelkabel. Je zal snel meer van ons horen! 😁

Hoi Tommie, de glasvezelkabel komt in de meterkast. De man van Guidion kon niet verder aansluiten omdat er geen signaal was. Nu wel. 

Dus kan Guidion aansluiten. 

Maar ik kan geen afspraak krijgen bij Guidion omdat, volgens hen, dat alleen kan als t-mobile opdracht geeft dmv mij een email te sturen met een link erin waarmee ik de afspraak kan inplannen. 

 

Inderdaad GEEN TV en INTERNET!

Heb onlimited internet -email met codes- ontvangen voor 7 dagen maar.... moet je SIM van T mobile zijn anders werkt dit niet. 

Mobiel abonement van huidige profider loopt nog. Zou ik nu twee abonnementen moeten betalen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ramera.AH,

Sorry dat wij je niet sneller te woord kunnen staan, momenteel ervaren zowel wij als Volker Wessels een erg drukke periode omdat veel mensen omgezet (moeten) worden naar glasvezel. 

Ik heb gelijk polshoogte genomen bij @Jason over de navraag die hij heeft uitgezet en wij wachten nog steeds op verdere informatie van Volker Wessels. 

Wij doen er alles aan om je zo snel mogelijk online te krijgen en wij verliezen je niet uit het oog. Ik hoop en verwacht dat wij je snel meer kunnen vertellen!

 

Wat betreft de abonnementskosten: voor T-Mobile Thuis hoef je uiteraard geen abonnementskosten te betalen totdat het Internet werkend is aangesloten. Voor onze simkaart kan je gebruik maken van een prepaid simkaart zodat hier geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn. Ondertussen werken wij hard voor je door om tot een permanente oplossing te komen!

Reputatie 7

Hi @Ramera.AH, jeetje - dit is niet waar we allebei op hadden gehoopt! Ik ben direct voor je gaan kijken of ik je hier meer duidelijkheid over kan geven en ik zie dat mijn collega’s nog afwachten op een update van de netwerkbeheer. Als ze die vandaag niet ontvangen, dan sturen ze opnieuw een reminder. Mijn collega’s zitten hier bovenop, maar ik durf niet te zeggen of het nog dit jaar wordt opgelost of begin volgend jaar. Hopelijk volgt er snel een reactie, zodat we meer weten. Weet dat ik er echt van baal dat je momenteel nog niet van deze verbinding kunt genieten, nogmaals sorry hiervoor. 

Eerst ook nog prepaid sim kopen?

Telefonisch contact werd steeds -na erg lange wachtijd eindelijk een medewerker aan de lijn- afgebroken.

Wanneer ik de SIM - abonnement per 1 december van T mobile- nu activeer krijg ik dan de dubbele kosten vergoed die ik dan maak bij huidige  mijn provider en T mobile? 

 

Reageer