Glasvezelkastje ondersteboven en deel mist

  • 13 January 2021
  • 4 reacties
  • 1601 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Gisteren ben ik overgestapt van kpn naar t-mobile en is de monteur van Guidion geweest om het glasvezelkastje te installeren. Binnen een kwartier was alles klaar en kon ik van het internet gebruik maken. Top.

Maar nu zag ik zonet in mijn meterkast dat van het glasvezelkastje maar een helft is opgehangen (volgens mij ook nog eens op de kop). Hierdoor is de glasvezelkabel zelf gewoon te zien.

Ik heb van de monteur wel een bovenkant teruggekregen net als de modem van KPN om binnenkort terug te sturen. Het lijkt me niet de bedoeling dat dit zo blijft?

 

De huidige situatie
Lijkt me niet echt de bedoeling

 

Wat bij mij is achtergelaten

 

Anonymous 3 jaar geleden

De monteur heeft zo te zien een dummy kap met aansluiting geplaatst, je mist de afdekkap van de onderkant, hangt niks op zijn kop, stuk wat er nu zit is ter vervanging wat je in handen hebt gekregen.

Nu de hamvraag, was die onderste helft al weg of heeft de monteur hem weggemoffeld omdat het niet niet lekker paste of stuk is gegaan.

 

Zou de Genexis niet terug sturen, altijd handig mocht je weer terug naar KPN gaan om een reserve te hebben, die dingen zijn niet van de provider maar van het netwerk bedrijf en hoeven ook niet terug.

Kan ook vaak als vervanging van de MC van T-Mobile gebruikt worden, mocht die het begeven.

Bekijk origineel

4 reacties

Er komt geen andere monteur dus het is schijnbaar wel de bedoeling dat het zo blijft. Of T-Mobile dit zelf ook acceptabel vind? Ze hebben nooit een alternatieve omhulsel laten ontwikkelen en ze laten de Guidion monteurs ook gewoon de printplaten uit de NT’s van KPN slopen om hun glasvezel patchkabel naar de media converter te monteren. dus vermoed ik dat ze het helemaal niks interesseert hoe het eruitziet en ze het volledig aan de Guidion monteur over laten hoe het achter wordt gelaten. Als het maar werkt, zeg maar.

 

Je zou de Genexis weer terug kunnen plaatsen en de media converter er tussen uit laten, meestal werkt de verbinding dan ook prima, maar als je de connector beschadigd ben je wel de sjaak en draai je zelf voor de kosten op (+/- 300 euro waarschijnlijk).

De monteur heeft zo te zien een dummy kap met aansluiting geplaatst, je mist de afdekkap van de onderkant, hangt niks op zijn kop, stuk wat er nu zit is ter vervanging wat je in handen hebt gekregen.

Nu de hamvraag, was die onderste helft al weg of heeft de monteur hem weggemoffeld omdat het niet niet lekker paste of stuk is gegaan.

 

Zou de Genexis niet terug sturen, altijd handig mocht je weer terug naar KPN gaan om een reserve te hebben, die dingen zijn niet van de provider maar van het netwerk bedrijf en hoeven ook niet terug.

Kan ook vaak als vervanging van de MC van T-Mobile gebruikt worden, mocht die het begeven.

Zo ziet het eruit voordat er een NT op wordt geplaatst, dus een volledige dummy opstelling. Het witte gedeelte zit onderin.

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/2ab5e8c1-0f72-4d64-80db-7a350b205907.jpg

Je kunt op de eerste foto ook rechts boven de opening zien voor de inkomende glasvezel kabel.

Het is echt de onderkant die op zijn kop hangt.

Hmm. Okee, is het dan zo dat omdat er een media converter gebruikt wordt, de bovenkant op mijn foto hierom in principe niet gebruikt wordt? Als ik een dummy voor deze bovenkant had was hij er dan wel opgezet?

Ik ga in ieder geval niet zelf klooien met het kastje, hoe makkelijk of moeilijk het ook mag zijn. Op zich is het ook niet het einde van de wereld want het grootste gedeelte van de glasvezelkabel zit wel achter plastic. Als dat verder geen kwaad kan hoeft er verder wat mij betreft ook niet echt wat mee te gebeuren. Als er werk in de meterkast moet gebeuren doe ik altijd al voorzichtig.

Reageer