Beantwoord

glasvezelmodem type 1

  • 21 February 2023
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

Volgens mij zit er nog een heel oud punt in ons huis voor glasvezel. Wat ik kon vinden is het een glasvezelmodem type 1. Hoe sluit ik een modem daarop aan (en kan dat uberhaupt wel met zo'n oud ding)? Bij mij zijn het witte kappen ipv oranje

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 February 2023, 11:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peterte1 

De Guidion monteur zal de installatie verzorgen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken 🙂

Indien je aangesloten wordt op het glasvezelnetwerk van T-Mobile dan wordt de mediaconverter op dit punt aangesloten, op het KPN netwerk zal deze glasvezelaansluitpunt misschien eerst vervangen moeten worden.

Oh, dat is helemaal mooi. Ik zit namelijk te denken over te stappen naar T-mobile Thuis en wilde even zeker weten of dat wel kon.

Ik begrijp dus dat er daarvoor een monteur komt.

Mss andere vraag dan ook gelijk. Geen idee of iemand daar een antwoord op heeft. Kan ik mijn Deco M4 mesh torentjes blijven gebruiken of kan dit niet met T-mobile?

 

Reputatie 7
Badge +15

@peterte1

Je kunt de Deco M4 zeker gebruiken! Je kan de hoofd Deco zelfs op de mediaconverter aansluiten ipv de router van T-Mobile, via de app bijvoorbeeld kies je voor advanced > IPTV/VLAN > custom ISP > VLAN 300 met connection type DHCP.

Geen idee wat dat is en wat dat voor voordeel zou zijn?

Erg fijn dat er zo snel antwoord is en dat het ook antwoorden zijn waar ik wat mee kan!

Reputatie 7
Badge +15

@peterte1

Je kan dan de Zyxel weer terug in de doos doen, de Zyxel heeft bovendien een custom firmware waardoor niet alle functies beschikbaar zijn.

Met de Deco als router heb je volledige controle over je thuisnetwerk.

@peterte1 

Zoals @Waqqas aangeeft de installatie wordt verricht door een monteur.

Wat betreft deze aansluiting wordt nog steeds gebruikt.

Ik heb deze al wat jaren actief met KPN.

Vanaf Juli ben ik T-mobile klant en gebruik een patchcover met glasvezel zijuitgang.

Je krijgt er wel een los glasvezel kastje bij.

Ook zal de monteur deze plaatsen.

Voorbeeld van mijn aansluiting.

 

Reageer