Beantwoord

Guidion heeft 2 keer afspraak afgezegd en belt niet terug. Wat nu?

  • 14 October 2021
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik zit nu zonder internet dit te tikken op een klein schermpje met dikke vingers, dus excuses voor eventuele spelfouten.

Een maand geleden afspraak gemaakt voor overstappen van KPN glasvezel naar T-Mobile Thuis.

Guidion zou 11 oktober de boel installeren; op de dag van installatie kreeg ik het bericht dat de monteur niet zou komen. KPN had inmiddels afgesloten. Guidion gebeld; geen excuses of uitleg gekregen, maar uiteindelijk een nieuwe afspraak voor woensdag 13 oktober. Ook deze afspraak werd op de ochtend zelf afgezegd.

Guidion zou bellen voor een nieuwe afspraak maar dat is niet gebeurd. Vervolgens heb ik T-Mobile zelf gebeld, tenslotte heb ik een overeenkomst met hun en niet met Guidion, en zij zouden contact opnemen met Guidion om met mij een afspraak in te plannen. Niets van Guidion gehoord verder. Opnieuw T-Mobile gebeld, zij zouden weer contact opnemen met Guidion om er op aan te dringen mij op te bellen voor een nieuwe afspraak. Als dat niet zou gebeuren zou T-Mobile vandaag (14 oktober) rond 12 uur contact met mij opnemen. Het is nu 13.45 en zowel van Guidion als T-Mobile niets vernomen.

Het is eigenlijk een vreemde situatie dat ik nu 5 a 6 keer met Guidion en T-Mobile contact heb gehad om een afspraak na te laten komen die al een maand geleden gemaakt is. Ik sta letterlijk te smeken of ik alsjeblieft klant mag worden!

Is hier iemand die tips heeft of kan helpen? Ik zit een beetje vast nu.

icon

Beste antwoord door Jason 14 October 2021, 15:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @DocBook ,

 

Dit is niet wat je verwacht als je overstapt. Heb dit onder de aandacht gebracht van de moderators, nu hopen dat ze tijd hebben om dit op te pakken.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @DocBook, van harte welkom op de Community!

Wow, laat me voorop stellen dat dit zeker niet de manier is waarop wij wensen met onze klanten om te gaan, ik schrik hier oprecht van. Sorry voor deze povere service en verwarrende afzeggingen, hierdoor word jij in de war gebracht en dat mag nooit de bedoeling zijn!

Mijn collega van de Klantenservice zegt contact opgenomen te hebben met Guidion en dat de monteur morgenmiddag tussen 16:00 en 18:00 alsnog langskomt voor de installatie - heb jij dit ook doorgekregen?

Ik begrijp dat je jouw verhaal doet en vind het zeer kwalijk dat jij moet smeken om aangesloten te worden. Dit is geen prettig begin, maar ik hoop dat je ons de kans geeft om vanaf nu in ieder geval wel richting de service te gaan waar we allemaal naar streven. Ik zie dat je naast Internet, ook TV hebt gekozen in je abonnement, dat is mooi: zijn er bepaalde zenders of tv-pakketten die jij graag volgt? Graag bied ik je namelijk een zenderpakket op onze kosten voor de komende twee maanden aan. Je mag elk zenderpakket kiezen, zolang wij het aanbieden. Houd je van sport? Dan is ESPN of Ziggo Sport een mooie toevoeging wellicht, ben je meer van de films? Dan kun je altijd Film1 kiezen natuurlijk!

Laat het me weten, dan vergoed ik het pakket voor de aankomende twee maanden zodat het bedrag verrekend wordt op een volgende factuur. Houd er alsjeblieft wel nog rekening mee dat het pakket automatisch doorloopt indien je het niet opzegt. Mocht je het daarom straks toch weer willen annuleren, log dan in op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account (de link is klikbaar) en verwijder het pakket óf laat het mij in dit topic weten, dan regel ik het te zijner tijd voor je.

Reputatie 6
Badge +2

Het punt is en dat word vaak vergeten dat T-Mobile en waarschijnlijk meerdere providers Guidion zelf een monopolie of nagenoeg monopolie positie hebben verschaft, Guidion maakt hier dan ook dankbaar (mis) gebruik van.

Beter zou zijn dat er meerdere partijen zouden zijn welke de installatie zouden verzorgen bij de klanten en deze aan de hand van ervaringen in de diverse een keus kan maken welke partij de installatie mag verzorgen, het aantal klachten zal dan afnemen daar een slecht werkende partij zichzelf uit de markt prijst.

Goedemiddag @DocBook, van harte welkom op de Community!

Wow, laat me voorop stellen dat dit zeker niet de manier is waarop wij wensen met onze klanten om te gaan, ik schrik hier oprecht van. Sorry voor deze povere service en verwarrende afzeggingen, hierdoor word jij in de war gebracht en dat mag nooit de bedoeling zijn!

Mijn collega van de Klantenservice zegt contact opgenomen te hebben met Guidion en dat de monteur morgenmiddag tussen 16:00 en 18:00 alsnog langskomt voor de installatie - heb jij dit ook doorgekregen?

Ik begrijp dat je jouw verhaal doet en vind het zeer kwalijk dat jij moet smeken om aangesloten te worden. Dit is geen prettig begin, maar ik hoop dat je ons de kans geeft om vanaf nu in ieder geval wel richting de service te gaan waar we allemaal naar streven. Ik zie dat je naast Internet, ook TV hebt gekozen in je abonnement, dat is mooi: zijn er bepaalde zenders of tv-pakketten die jij graag volgt? Graag bied ik je namelijk een zenderpakket op onze kosten voor de komende twee maanden aan. Je mag elk zenderpakket kiezen, zolang wij het aanbieden. Houd je van sport? Dan is ESPN of Ziggo Sport een mooie toevoeging wellicht, ben je meer van de films? Dan kun je altijd Film1 kiezen natuurlijk!

Laat het me weten, dan vergoed ik het pakket voor de aankomende twee maanden zodat het bedrag verrekend wordt op een volgende factuur. Houd er alsjeblieft wel nog rekening mee dat het pakket automatisch doorloopt indien je het niet opzegt. Mocht je het daarom straks toch weer willen annuleren, log dan in op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account (de link is klikbaar) en verwijder het pakket óf laat het mij in dit topic weten, dan regel ik het te zijner tijd voor je.

Ik heb inderdaad morgen tussen 16 en 18 een nieuwe afspraak staan. Hopelijk komt het nu in orde, maar ben er nog niet helemaal gerust op. Kort na het maken van de afspraak met je collega van T-Mobile werd ik namelijk gebeld door Guidion om een nieuwe afspraak te maken omdat ze woensdag niet geweest waren. Hij klonk verbaasd dat ik inmiddels al een afspraak had.

Bovendien krijg ik net een e-mail van T-Mobile met daarin de mededeling dat mijn glasvezel nu is aangesloten, gefeliciteerd en vanaf nu gaat u betalen. Ik hoop dat dit niet betekend dat dit zo in de T-Mobile administratie geregistreerd staat en dat nu de monteur is afgebeld!

Reageer