Beantwoord

Guidion heeft 2 keer afspraak afgezegd en belt niet terug. Wat nu?

  • 14 October 2021
  • 7 reacties
  • 248 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik zit nu zonder internet dit te tikken op een klein schermpje met dikke vingers, dus excuses voor eventuele spelfouten.

Een maand geleden afspraak gemaakt voor overstappen van KPN glasvezel naar T-Mobile Thuis.

Guidion zou 11 oktober de boel installeren; op de dag van installatie kreeg ik het bericht dat de monteur niet zou komen. KPN had inmiddels afgesloten. Guidion gebeld; geen excuses of uitleg gekregen, maar uiteindelijk een nieuwe afspraak voor woensdag 13 oktober. Ook deze afspraak werd op de ochtend zelf afgezegd.

Guidion zou bellen voor een nieuwe afspraak maar dat is niet gebeurd. Vervolgens heb ik T-Mobile zelf gebeld, tenslotte heb ik een overeenkomst met hun en niet met Guidion, en zij zouden contact opnemen met Guidion om met mij een afspraak in te plannen. Niets van Guidion gehoord verder. Opnieuw T-Mobile gebeld, zij zouden weer contact opnemen met Guidion om er op aan te dringen mij op te bellen voor een nieuwe afspraak. Als dat niet zou gebeuren zou T-Mobile vandaag (14 oktober) rond 12 uur contact met mij opnemen. Het is nu 13.45 en zowel van Guidion als T-Mobile niets vernomen.

Het is eigenlijk een vreemde situatie dat ik nu 5 a 6 keer met Guidion en T-Mobile contact heb gehad om een afspraak na te laten komen die al een maand geleden gemaakt is. Ik sta letterlijk te smeken of ik alsjeblieft klant mag worden!

Is hier iemand die tips heeft of kan helpen? Ik zit een beetje vast nu.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 15:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @DocBook ,

 

Dit is niet wat je verwacht als je overstapt. Heb dit onder de aandacht gebracht van de moderators, nu hopen dat ze tijd hebben om dit op te pakken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DocBook, van harte welkom op de Community!

Wow, laat me voorop stellen dat dit zeker niet de manier is waarop wij wensen met onze klanten om te gaan, ik schrik hier oprecht van. Sorry voor deze povere service en verwarrende afzeggingen, hierdoor word jij in de war gebracht en dat mag nooit de bedoeling zijn!

Mijn collega van de Klantenservice zegt contact opgenomen te hebben met Guidion en dat de monteur morgenmiddag tussen 16:00 en 18:00 alsnog langskomt voor de installatie - heb jij dit ook doorgekregen?

Ik begrijp dat je jouw verhaal doet en vind het zeer kwalijk dat jij moet smeken om aangesloten te worden. Dit is geen prettig begin, maar ik hoop dat je ons de kans geeft om vanaf nu in ieder geval wel richting de service te gaan waar we allemaal naar streven. Ik zie dat je naast Internet, ook TV hebt gekozen in je abonnement, dat is mooi: zijn er bepaalde zenders of tv-pakketten die jij graag volgt? Graag bied ik je namelijk een zenderpakket op onze kosten voor de komende twee maanden aan. Je mag elk zenderpakket kiezen, zolang wij het aanbieden. Houd je van sport? Dan is ESPN of Ziggo Sport een mooie toevoeging wellicht, ben je meer van de films? Dan kun je altijd Film1 kiezen natuurlijk!

Laat het me weten, dan vergoed ik het pakket voor de aankomende twee maanden zodat het bedrag verrekend wordt op een volgende factuur. Houd er alsjeblieft wel nog rekening mee dat het pakket automatisch doorloopt indien je het niet opzegt. Mocht je het daarom straks toch weer willen annuleren, log dan in op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account (de link is klikbaar) en verwijder het pakket óf laat het mij in dit topic weten, dan regel ik het te zijner tijd voor je.

Reputatie 7
Badge +1

Het punt is en dat word vaak vergeten dat T-Mobile en waarschijnlijk meerdere providers Guidion zelf een monopolie of nagenoeg monopolie positie hebben verschaft, Guidion maakt hier dan ook dankbaar (mis) gebruik van.

Beter zou zijn dat er meerdere partijen zouden zijn welke de installatie zouden verzorgen bij de klanten en deze aan de hand van ervaringen in de diverse een keus kan maken welke partij de installatie mag verzorgen, het aantal klachten zal dan afnemen daar een slecht werkende partij zichzelf uit de markt prijst.

Goedemiddag @DocBook, van harte welkom op de Community!

Wow, laat me voorop stellen dat dit zeker niet de manier is waarop wij wensen met onze klanten om te gaan, ik schrik hier oprecht van. Sorry voor deze povere service en verwarrende afzeggingen, hierdoor word jij in de war gebracht en dat mag nooit de bedoeling zijn!

Mijn collega van de Klantenservice zegt contact opgenomen te hebben met Guidion en dat de monteur morgenmiddag tussen 16:00 en 18:00 alsnog langskomt voor de installatie - heb jij dit ook doorgekregen?

Ik begrijp dat je jouw verhaal doet en vind het zeer kwalijk dat jij moet smeken om aangesloten te worden. Dit is geen prettig begin, maar ik hoop dat je ons de kans geeft om vanaf nu in ieder geval wel richting de service te gaan waar we allemaal naar streven. Ik zie dat je naast Internet, ook TV hebt gekozen in je abonnement, dat is mooi: zijn er bepaalde zenders of tv-pakketten die jij graag volgt? Graag bied ik je namelijk een zenderpakket op onze kosten voor de komende twee maanden aan. Je mag elk zenderpakket kiezen, zolang wij het aanbieden. Houd je van sport? Dan is ESPN of Ziggo Sport een mooie toevoeging wellicht, ben je meer van de films? Dan kun je altijd Film1 kiezen natuurlijk!

Laat het me weten, dan vergoed ik het pakket voor de aankomende twee maanden zodat het bedrag verrekend wordt op een volgende factuur. Houd er alsjeblieft wel nog rekening mee dat het pakket automatisch doorloopt indien je het niet opzegt. Mocht je het daarom straks toch weer willen annuleren, log dan in op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account (de link is klikbaar) en verwijder het pakket óf laat het mij in dit topic weten, dan regel ik het te zijner tijd voor je.

Ik heb inderdaad morgen tussen 16 en 18 een nieuwe afspraak staan. Hopelijk komt het nu in orde, maar ben er nog niet helemaal gerust op. Kort na het maken van de afspraak met je collega van T-Mobile werd ik namelijk gebeld door Guidion om een nieuwe afspraak te maken omdat ze woensdag niet geweest waren. Hij klonk verbaasd dat ik inmiddels al een afspraak had.

Bovendien krijg ik net een e-mail van T-Mobile met daarin de mededeling dat mijn glasvezel nu is aangesloten, gefeliciteerd en vanaf nu gaat u betalen. Ik hoop dat dit niet betekend dat dit zo in de T-Mobile administratie geregistreerd staat en dat nu de monteur is afgebeld!

Even een update en een samenvatting:

Afgelopen vrijdag zou de monteur tussen 16 en 18 langskomen, maar hij is niet geweest. Had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Dit keer heb ik geen afmelding ontvangen, hij is gewoon niet op komen dagen.

Donderdag kreeg ik een email met de melding dat vanaf dat moment aangesloten was (terwijl de monteur voor de volgende dag ingepland stond!) en ik dus ook vanaf dat moment moet betalen. Ongetwijfeld loopt de incassoafdeling van T-Mobile een stuk gesmeerder dan de installatie.

Ik weet dat je niet zelf glasvezel kan installeren, is te kwetsbaar en ik heb daar ook geen verstand van. De mediaconverter kan en mag daarom alleen door een monteur geïnstalleerd worden. T-Mobile zegt bovendien dat de mediaconverter van hun heel anders dan die van KPN. Hij ziet er ook heel anders uit. Ook op het forum zag ik ook voorbijkomen dat de mediaconverter van KPN echt niet compatible is met de Zyxel modem van T-Mobile. Allemaal heel duidelijk.

Echter, ik had alvast de modem van KPN losgekoppeld en die van T-Mobile in mijn thuisnetwerk geïntegreerd. Toen ik de kabel van de mediaconverter in de modem stak, verwachte ik niet dat het zou werken. Tot mijn verbazing werkte het wel! Mijn 5 jaar oude KPN mediaconverter werkt samen met de nieuwe T-Mobile modem. Ik weet niet hoe stabiel en goed de verbinding is, dus er zal helaas nog steeds een monteur moeten komen, maar misschien heeft iemand anders iets aan deze informatie.

Samenvattend:

Drie keer een afspraak met Guidion, twee keer op het laatste moment afgezegd (door Guidion uiteraard) en één keer gewoon niet op komen dagen. De eerste afspraak was ruim een maand geleden al ingepland.

Een week lang elke dag meerdere telefoontjes met T-Mobile en Guidion zonder dat het resultaat opleverde.

Een week lang zonder internet en TV; een week lang niet thuis kunnen werken.

Op dit moment nog steeds geen aansluiting door T-Mobile/Guidion, maar de rekeningen van T-Mobile zijn alvast gestart.

Conclusie:

Nog steeds geen oplossing, dus ik zal straks maar weer eens bellen ook al verwacht ik daar inmiddels niet veel van. Ik heb het idee dat de medewerkers van T-Mobile die ik sprak ook niet echt tevreden zijn met Guidion op dit moment. Er zijn blijkbaar meer problemen.

Als ik niet per ongeluk iets geprobeerd had dat volgens T-Mobile niet zou kunnen werken, had ik nu nog steeds geen internet gehad. En natuurlijk geen idee hoe stabiel de verbinding nu is en wat er gebeurd als er bijvoorbeeld een update op het netwerk wordt uitgevoerd of iets dergelijks.

De T-Mobile/Guidion saga continues en ik probeer er af en toe maar om te lachen omdat het allemaal te stom is:unamused:

Reputatie 3

Misschien dat de overname perikelen ze parten speelt, gebrek aan medewerkers, etc.

Het aansluiten kan een paar weekjes duren, probeer maar eens van ze af te komen...

Reputatie 7

Hoi @DocBook,

Dank je wel voor de update. Een bizarre situatie en zoals Jason terecht aangeeft, totaal niet hoe wij het liefst zien. Je behoort natuurlijk in een warm bad terecht te komen en niet direct deze perikelen toe hoeven mee maken. De aanbieding die @Jason in petto heeft, wil ik dan ook graag voor je in orde maken, mits je daar oor naar hebt. 

Er is wel goed nieuws; ik zie namelijk wel dat, ondanks de provisorische installatie, er een stabiele en nette verbinding op het modem binnenkomt en ook aan de achterkant de bestelling netjes is afgerond. Om er zeker van te zijn dat alles goed loopt en je zonder problemen blijft gebruikt maken van de verbinding, heb ik de situatie bij de technische dienst neergelegd. Ik kom daar graag nog bij je op terug wat nu de beste vervolgstap is, maar ik hoop je op die manier het duidelijkst te informeren en de service te leveren die wij willen leveren. Mocht je vragen hebben, laat het ook vooral weten. Hier op de Community zitten we voor je klaar.