Guidion monteur komt langs, internet werkt niet en vertrekt

  • 25 April 2023
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Beste community,

Ik zie al meerdere mensen met de klacht dat bij de aansluiting het internet niet werkt. Ook hier het geval. De lijn zou niet door KPN geactiveerd zijn?  

Probleem is, dat ik, omdat ik eigenlijk uitging van een vlekkeloze overstap, al netjes ter voorbereiding de apparaten van Ziggo heb verwijderd en in de retourdoos heb gedaan.

Nu heb ik dus geen internet, een modem wat eigenlijk nog wel zou werken in een doos waar ik niet meer bijkan, en alle kabels al omgegooid, waardoor ik geen zin meer heb om de hele boel weer opnieuw te moeten doen. 

Hoe kan het dat bij zo’n “overstapservice” er niet gewoon gezorgd wordt dat men zeker weet dat alles naar behoren werkt, bijvoorbeeld het vrijgeven van een lijn?

Dit is uitermate vervelend en niet de service die ik van T-mobile gewend ben.

Hoe gaan we dit zsm oplossen? Want met alle verhalen die ik op de community lees, krijg ik niet heel veel vertrouwen dat dit snel is opgelost…?

Ook was de medewerker vrij snel vertrokken nadat het niet werkte… “De lijn moet vrijgegeven worden, dat kan ik niet doen. Fijne avond”. Eigenlijk vond ik dit vrij onbeholpen, werd er niet duidelijk uitgelegd wat de vervolgstappen zijn, behalve dat ik op een telefoontje van een anoniem nummer moet wachten en weg was ie. Ik gaf aan dat ik erg ontevreden was. 

“Dan moet je maar het oude internet tijdelijk weer even aansluiten, verder kan ik je niet helpen dus ik ga”… Ik vind dat echt van een horkerigheid die ik geen pas vind hebben bij iemand die bij mensen langs komt...

Ik hoor graag van mensen die ook deze ervaring hebben… Of iemand die een snellere oplossing heeft?

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Ramon1981, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Ik wacht de acties af van mijn collega. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces?  

Bekijk origineel

7 reacties

Net een medewerker gesproken (na 45 min wachten), en zij gaat me morgen terugbellen als ze gesproken heeft met de technische dienst. Heel vriendelijk. Wel jammer dat we het niet direct hebben kunnen oplossen. Maar mensen binnen een paar minuten achterlaten vind ik alsnog niet een hele fijne manier van communiceren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ramon1981, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Ik wacht de acties af van mijn collega. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces?  

Ga ik doen! Hopelijk is het snel verholpen!

Helaas niet meer teruggebeld… dus nu zelf maar weer in de wacht… 

Medewerker gesproken maar die kon alleen maar zien dat het bij de backoffice lag, dus nog niet verholpen… en gezien de feestdag morgen ook waarschijnlijk deze week niet meer verholpen gaat worden. Erg jammer. Soepel is deze overstap helaas niet… 

Eindelijk een update, woensdag komt er een monteur langs van KPN. Die kunnen alleen tijdens kantooruren blijkbaar (erg onhandig, want sommige mensen moeten dan werken). Maar nu kunnen regelen dat ik woensdag thuis mag werken. Wel ongelooflijk onhandig. Maar blijkbaar moet er dus wél fysiek iemand langskomen. Baal er wel van dat het zo stroef gaat, maar het is wat het is… 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ramon1981, bedankt voor de update!

Ik snap helemaal dat het soms wat omslachtig moet gaan en dat je er van baalt. Ik kan jammer genoeg niet de tijden bepalen voor KPNNetwerkNL. Gelukkig heb je een afspraak kunnen maken en hopelijk is er licht aan het einde van de tunnel!

Zou je nog een update kunnen plaatsen nadat de monteur geweest is?  

Reageer